FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


محتوای نامناسبی که دنیای کودکان را به یک کابوس تبدیل می‌کند


 

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | چهارشنبه، 21 آذر 1403 - 18:06
محتوای نامناسب در فضای مجازی و اینترنت می‌تواند دنیای کودکان را به یک کابوس تبدیل کند.
كودكان،محتواي،ديجيتال،رفتار،محتوا،والدين،اينترنت،خشونت،آگاهي ...

باشگاه خبرنگاران جوان؛ جواد فراهانی - انتشار محتوای نامناسب برای کودکان به صورت آنلاین چالش بزرگی است که بر رشد روانی و عاطفی آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد و همچنین امنیت دیجیتالی آن‌ها را تهدید می‌کند.
این محتوا شامل طیف وسیعی از مطالب است که نیازمند توجه و نظارت والدین و مقامات ذی‌صلاح است.
محتوای خشونت آمیز
این محتوا شامل صحنه‌هایی از خشونت فیزیکی یا کلامی یا رفتار پرخاشگرانه است که ممکن است باعث ترس و اضطراب کودکان شود یا موجب تقلید آن‌ها از این رفتار‌ها در زندگی روزمره باشد.
محتوای ناشایست
این محتوا شامل مطالب صریح یا رفتار نامناسبی است که کودکان را در معرض مفاهیمی قرار می‌دهد که برای سن آن‌ها نامناسب است که ممکن است منجر به آسیب یا اختلالات روانی شود.
ترویج رفتار مضر
کودکان ممکن است از طریق تقلید به سمت رفتار‌های مضر مانند مواد مخدر یا رفتار‌های ناسالم کشیده شوند.
محتوای افراطی
این مورد شامل ترویج ایدئولوژی‌های افراطی، خشونت و نفرت، قرار دادن کودکان در معرض خطر پذیرش ایده‌های نژادپرستانه یا تهاجمی است.
بازی‌های الکترونیکی خشن
صحنه‌های مکرر خشونت در بازی‌های الکترونیکی بر رفتار کودکان و توانایی آن‌ها در تعامل اجتماعی تأثیر می‌گذارد.
محتوای سواستفاده‌گر
این محتوا شامل تلاش برای کلاهبرداری، باج‌گیری و پیام‌های توهین‌آمیز با هدف بهره‌کشی از کودکان در فضای آنلاین است.
استراتژی‌های حفاظتی
برای محافظت از کودکان در برابر خطرات دیجیتال، والدین می‌توانند مجموعه‌ای از اقدامات موثر را دنبال کنند:
از ابزار‌های کنترلی مختص والدین استفاده کنید
این ابزار‌ها کنترل محتوایی را که کودکان می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، فراهم می‌کنند، در حالی که سایت‌های نامناسب را مسدود می‌کنند.
آموزش آگاهی دیجیتال به کودکان
راهنمایی کودکان در مورد نحوه برخورد با محتوای مضر به افزایش آگاهی آن‌ها از خطرات اینترنت کمک می‌کند و در عین حال آن‌ها را تشویق می‌کند که در صورت مواجهه با هر مشکلی با والدین خود صحبت کنند.
نظارت بر فعالیت‌های دیجیتال
این امر مستلزم نظارت منظم بر بازی‌ها و وب‌سایت‌هایی است که کودکان استفاده می‌کنند.
تهیه محیط‌های ایمن
حساب‌های ویژه برای کودکان باید با تنظیمات سخت‌گیرانه حفظ حریم خصوصی در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های الکترونیکی ایجاد شود.
سازماندهی زمان برای استفاده از اینترنت
توصیه می‌شود برای اطمینان از تعادل بین فعالیت‌های دیجیتال، تحصیلی و اجتماعی، زمان‌های خاصی را برای استفاده از اینترنت تعیین کنید.
دستگاه‌های مناسب را انتخاب کنید
ترجیحاً از دستگاه‌هایی با ویژگی‌های ایمنی کودک استفاده کنید، مانند تبلت‌هایی که برای استفاده ایمن طراحی شده‌اند.
اهمیت پیشگیری و آگاهی
در عصر دیجیتال که در آن اینترنت به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی کودکان تبدیل شده است، پیشگیری و آگاهی اولین خط دفاعی برای محافظت از آن‌ها در برابر خطرات دیجیتالی است و بر سلامت روانی و رفتار آینده آن‌ها تأثیر می‌گذارد.
مسئولیت محافظت از کودکان در برابر این چالش‌ها یک مسئولیت مشترک بین خانواده، موسسات آموزشی و کسانی است که درگیر توسعه سیاست‌هایی هستند که محیط دیجیتالی امن و سالم را برای کودکان تضمین می‌کنند.
منبع: ارم نیوز


 
 

 

 

چهارشنبه، 21 آذر 1403 - 22:16 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0