FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


فاطمه (س) تلاش کرد تا سقیفه را یک جریان و تفکر نشان دهد


 

تسنیم | فرهنگی و هنری | جمعه، 16 آذر 1403 - 13:12
یک سخنران مذهبی یکی از جدی ترین تلاش های حضرت فاطمه سلام الله علیها را در راستای معرفی سقیفه به عنوان یک جریان و تفکر دانست.
صراف،اميرالمؤمنين،اشاره،معارف،حضرت،علي،عليها،فاطمه،پيامبر،تأ ...

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام صراف در هیئت محبان الفاطمه سلام الله علیها در سخنانی به بررسی یکی از چالش‌برانگیزترین مباحث در حوزه دین، یعنی جایگاه و شأن امامت پرداخت.
وی تأکید کرد که در طول 14 قرن، اصلی‌ترین دعواها و اختلافات بین دو مذهب اسلامی حول این موضوع شکل گرفته است.
او به نقش بی‌نظیر حضرت فاطمه سلام‌الله علیها در تبیین این جایگاه اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه تمام تلاش خود را در مواجهه با جبهه نفاق و اتاق فکر دشمن که در طول 23 سال برای تغییر تفکر مردم نسبت به ابعاد شخصیتی امام کار می‌کردند، به کار گرفت.
صراف همچنین به این نکته اشاره کرد که دشمنان اسلام کارآمدتر از آنچه تصور می‌شود عمل می‌کنند و با پروژه‌های خود در زمینه استحاله فکری مسلمانان، حتی برخی از پیروان امیرالمؤمنین علیه‌السلام را نیز تحت تأثیر قرار داده‌اند.
وی به سقیفه اشاره کرد و اظهار داشت که برخی اعتراف کرده‌اند که لباسی که بر تن پسر ابی قحافه کردند، اصلاً سایز او نیست.
حجت‌الاسلام صراف افزود: حضرت فاطمه سلام‌الله علیها تمام تلاش خود را به‌کار بست تا نشان دهد که سقیفه یک تفکر و جریان است.
وی همچنین بر اهمیت نهج‌البلاغه به عنوان سند هویت شیعه تأکید کرد و گفت: هیچ‌کس در عالم به این سطح از فصاحت و بلاغت مانند امیرالمؤمنین علیه‌السلام دست نیافته است.
در پایان، وی شاهدی بر بلاغت خطبه‌های حضرت علی علیه‌السلام در مسجد کوفه ذکر کرد و گفت: جاحز می‌گوید اگر قرار بود من متن آن خطبه را بنویسم، به 10 ورق نیاز داشتم تا بتوانم با دقت و درستی آن را انشا کنم.
او گفت: پیامبر اکرم (ص) در زمان حیات خود نیاز مردم را در نظر می‌گرفت و به طرز خاصی با آن‌ها گفتگو می‌کرد.
اگر علی علیه‌السلام بخواهد سخنرانی کند، هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که او زیباتر از پیامبر سخن می‌گوید.
صراف همچنین به محدودیت‌هایی که بر سر بیان معارف امیرالمؤمنین علیه‌السلام وجود داشته اشاره کرد و افزود: پس از وفات پیامبر (ص)، فرصت‌های سخنرانی برای علی علیه‌السلام به شدت کاهش یافت و ایشان تنها حدود 16 ماه در دوره حکومت خود فعال بود.
وی اظهار داشت که اگر علی علیه‌السلام فرصت کافی برای بیان معارف خود را داشته باشد، تأثیر عمیقی بر بشریت می‌گذارد.
صراف خاطرنشان کرد که به رغم این محدودیت‌ها، آثار علمی و دینی که از امیرالمؤمنین به ما رسیده، نشان‌دهنده عمق علم و فصاحت ایشان است.
این سخنران مذهبی با اشاره به اینکه از امام حسن علیه‌السلام تنها 300 حدیث به ما رسیده، این موضوع را نمایش‌دهنده فاجعه‌ای عظیم در انتقال معارف اسلامی دانست.
در پایان، وی تأکید کرد که تلاش‌ها برای مانع‌تراشی در ارائه معارف عالی اسلامی نه تنها به امیرالمؤمنین علیه‌السلام بلکه به دیگر ائمه معصومین نیز آسیب زده است و این موضوع به غفلت و کتمان در منابع تاریخی منجر شده است.
انتهای‌پیام/


 
 

 

 

جمعه، 16 آذر 1403 - 22:53 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0