FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


سردار آهنگر: دانشگاه تراز انقلاب اسلامی دانشگاهی حکمت محور است


 

مهر | سیاسی | پنجشنبه، 08 آذر 1403 - 18:12
رییس دانشگاه جامع امام حسین در نشست دانشگاه تراز اظهار داشت: الگوی خاصه‌ای برای دانشگاه امام حسین ترسیم کرده‌ایم که برگرفته از بیانات رهبر انقلاب است.
دانشگاه،تراز،استاد،نظام،اسلامي،كشور،امام،انقلاب،رئيس،تهران،ب ...

به گزارش خبرنگار سیاسی مهر، سردار حسنی آهنگر گفت: دانشگاه تراز انقلاب اسلامی دانشگاهی حکمت محور است که در از تولید علم برای اعتلای جامعه اسلامی بهره می‌برد.
حسنی آهنگر بیان داشت: همچنین الگوی تدریج افزایش برای بهبود کارمان داشتیم که منبعث از انقلاب اسلامی و تجربیات بیش از ۴۰ ساله است.
این استاد دانشگاه تاکید کرد :پژوهش، نوآوری، سرمایه انسانی، تولید علم اقتدارآفرین و حل مسائل کشور از مهم‌ترین محورهای نقش راه تحقق دانشگاه تراز انقلاب اسلامی است.
وی افزود: در دانشگاه‌های آمریکا از میزهای تخصصی استفاده می‌کنند تا بتوانند نظام مسائل کشورشان را احصا می کنند، این مسئله تقریبا وجه تمایز دانشگاه های ایران و غربی است.
رئیس دانشگاه جامع امام حسین خاطرنشان کرد: ما در مجموعه سیستم بر نقطه‌ای تمرکز کرده‌ایم که می‌تواند همه سیستم را متحول کند و به حرکت درآورد.
وی افزود: ما در ترم اول به دانشجویان روش تحقیق یاد می‌دهیم تا بتوانند به بهترین شکل ممکن رساله‌های دکتری خود را به نتیجه برسانند.
حسنی آهنگر در پایان خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که تقویم دانشگاه باید به نظام تعلیم و تربیتی کشور تبدیل شود و دانشجو با جذب هدفمند بتواند نیازهای علمی کشور را مرتفع کند.
محمد سعید تسلیمی استاد دانشگاه تهران در نشست دانشگاه تراز گفت: ما پیش از هر اقدامی باید افت‌های دانشگاه و پرورش دانشجو را بشناسیم.
وی افزود: بسیاری از آفات امروز نظام آموزش عالی کشور توسط پژوهشگران ارجمند مورد واکاوی قرار گرفته‌اند و ما نظام مسائل خود را مشخص کرده‌ایم.
تسلیمی خاطرنشان کرد: باید از دانشگاه امام حسین پلی به دانشگاه‌های دیگری بزنم که می‌خواهند امام حسینی باشند.
حقیقتا حضرت اباعبدالله سیفنه نجات است.
این استاد دانشگاه ادامه داد: انسان شدنی است مستمر برای مستمر شدن کدام دانشگاه بهتر از دانشگاه جامع امام حسین است؟
نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نظام آموزشی ما حداکثر از ۸ ساعت ۲ ساعت مفید وجود دارد، اگر نگوییم همه انرژی و ظرفیت را دو برابری کنیم، باید از همین میزان ۲ ساعت بیشترین بهره را ببریم.
این استاد دانشگاه تهران ادامه داد: درخواست می کنم در سند دانشگاه تراز عناصر محوری مشخص شوند تا سند روشن‌تر بتواند اجرایی شود.
تسلیمی همچنین یادآور شد: موضوع بودجه و بهره‌وری از موضوعات اساسی است که باید آن توجه کنیم، تقریبا در بسیاری از موارد دانشگاه‌های ما مصارف بیهوده دارند که جلوی آن باید گرفته شود.
این استاد دانشگاه تهران در پایان نیز تصریح کرد: جالب است که دانشگاه‌های ما در روز روشن که نور به اندازه کافی وجود دارد برق‌ها را روشن نگه می‌داریم، در دانشگاه تهران سالنی وجود دارد که قریب به ۱۶۰ لامپ دارد و در زمان هایی که دانشجو در آن حاضر نیست هم برف‌ها روشن است.
زهرا ناظم بکائی رئیس دانشگاه الزهرا در نشست دانشگاه تراز اظهار داشت: باید بدانیم آیا با دانشگاه سازمانی تراز مواجه هستیم یا با یک دانشگاه تراز انقلاب اسلامی مواجه هستیم.
وی افزود: بنظر می رسد که دانشگاه تراز پیشین نداشته است، اگر بخواهید دانشگاه سازمان تراز داشته باشید قطعا قابلیت تعمیم به دانشگاه های دیگر را نخواهیم داشت.
ناظم بکائی گفت: ما می خواهیم ریل نظام آموزشی را تعویض کنیم در این تعویض باید ببینیم که استاد و دانشگاه فعلی می توانند خودشان را وفق دهند با شرایط یا خیر.
رئیس دانشگاه الزهرا تصریح کرد: جدل ویژگی هایی که در خصوص دانشگاه تراز و تفاوتش با دانشگاه های دیگر مطرح شده است، پیش فرض هایی دارد که ابهاماتی در آن دیده می شود.
وی افزود: ما هنوز در اجرا تعریف مشترکی از میان رشته‌ای نداریم و میان رشته ای ها خیلی موفق نبودند زیرا تعریف مشترکی از میان رشته ای نداشته ایم.
رئیس دانشگاه الزهرا بیان کرد: یک آفتی که ممکن است به چشم نیاید اما می تواند چالش جدی ایجاد کند مسئله بودجه است.
ناظم بکائی خاطرنشان کرد: همه ما می‌دانیم که اسلام به عنوان دین جهانی براب بانوان هیچ محدودیتی جهت تحصیل و کسب علم ندیده است، بیش از ۶۰ درصد دانشحویان کشور بانوان هستند که باید جایگاهشان مشخص شود.


 
 

 

 

 

 

شنبه، 10 آذر 1403 - 01:06 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0