FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


میرزاجانی: بنیاد قرآنیان اسوه تاسیس می شود


 

مهر | دین و اندیشه | دوشنبه، 28 آبان 1403 - 14:06
معاون آموزش، پژوهش و ارتباطات شورای عالی قرآن، از عضوگیری تیم ملی قاریان نونهال و نوجوان قرآن کریم با عنوان «اسوه» خبر داد.
قرآن،تلاوت،اسوه،قاريان،نوجوان،بنياد،توانايي،شوراي،طرح،نونهال ...

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فراخوان عضوگیری تیم ملی قاریان نونهال و نوجوان قرآن کریم (اسوه) صبح امروز دوشنبه ۲۸ آبان ماه، در محل شورای عالی قرآن برگزار شد.
محمدتقی میرزاجانی، معاون آموزش، پژوهش و ارتباطات شورای عالی قرآن، در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به یک دهه تجربه موفق طرح آموزشی تربیتی اسوه در پرورش قاریان ممتاز نوجوان، با تأسیس بنیاد قرآنیان اسوه پس از آسیب‌شناسی پیشینه کار، تیم ملی قاریان نونهال و نوجوان قرآن کریم (اسوه) با اشراف شورای عالی قرآن تشکیل خواهد شد.
مدیرعامل بنیاد قرآنیان اسوه با بیان اینکه مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «بنیاد قرآنیان اسوه» با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خرداد ۱۴۰۲ تأسیس شد، تصریح کرد: ارائه آموزش‌ها و مشاوره‌های تخصصی و فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن و عترت، از جمله محورهای فعالیت این بنیاد است.
میرزاجانی خاطرنشان کرد: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب به منظور الگوسازی از ایشان در گروه نوجوانان و جوانان، برنامه‌ریزی جهت تشکیل تیم ملی قاریان نونهال و نوجوان انجام شده است.
معاون آموزش، پژوهش و ارتباطات شورای عالی قرآن در این راستا اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این سال‌ها ضمن تأیید حرکت رو به رشد انس با قرآن، بارها در مورد موضوعات مرتبط با تلاوت قرآن از قبیل آموزش و ارتقا سطح قاریان، حفظ قرآن، رعایت تجوید، به کارگیری مناسب صوت، بهره‌گیری از الحان زیبا، استفاده از تکنیک‌های مختلف جهت القای معانی، مهندسی تلاوت، اثرگذاری تلاوت و غیره بیانات و تذکرات ارزشمندی داشته‌اند که حاکی از آن است که جریان تخصصی تلاوت در کشورمان هنوز به سرمنزل مقصود نرسیده است.
از این رو ضرورت داشت نسبت به ارتقا سطح تلاوت قاریان کشور، برنامه‌ای جامع طراحی شود.
مدیرعامل بنیاد قرآنیان اسوه از از آسیب‌شناسی پیشینه کار در طرح سابق یاد کرد و گفت: با استفاده از نظرات متخصصان حوزه آموزش قرائت و کارشناسان حوزه برنامه‌ریزی آموزشی و تربیتی، الگویی مناسب و بهینه جهت ارتقا سطح قاریان برگزیده نونهال و نوجوان ایران اسلامی و رسیدن آنها به قله مدنظر رهبر انقلاب را تحت اشراف شورای عالی قرآن ارائه شد.
میرزاجانی با بیان اینکه هدف از این طرح تربیت قاریان نوجوان ممتاز و مسلط به مهارت تلاوت، متخلق به اخلاق قرآنی و فعال در عرصه‌های اجتماعی است، اظهار داشت: شرایط عضویت در این طرح که طی دو سال برگزار خواهد شد، در مرحله اول دارا بودن سن ۹ تا ۱۳ سال ویژه نونهالان و ۱۴ تا ۱۸ سال ویژه نوجوانان در کنار احراز صلاحیت‌های فردی و خانوادگی است.
او همچنین درباره سایر شرایط عضویت گفت: در حوزه نونهالان از جمله شرایط می‌توان به توانایی تقلید تلاوت با اجرای ظرافت‌های آن، تسلط به روان‌خوانی قرآن، توانایی نسبی در تلفظ صحیح حروف و استعداد و هوش موسیقایی بالا اشاره کرد.
او ادامه داد: در حوزه نوجوانان نیز توانایی اجرای حداقل پنج تلاوت تقلیدی کامل با ظرافت‌های آن، توانایی قرائت ترتیل از آیات مختلف قرآن، توانایی نسبی در تلاوت تطبیقی و استعداد و هوش موسیقایی بالا از شرایط اختصاصی به منظور عضویت در طرح اسوه در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل بنیاد قرآنیان اسوه تصریح کرد: ارزشیابی مستمر از طریق ارزیابی میزان و کیفیت فعالیت اعضا در جلسات، انجام تکالیف و یادگیری انجام می‌شود و نتایج آن، پایان هر دو ماه در قالب کارنامه ارائه خواهد شد.
او یادآوری کرد: ایستگاه سنجش و اندازه‌گیری میزان و کیفیت یادگیری اعضا از دروس ارائه شده، آزمون پایان دوره است که به صورت نظری و عملی یا تلفیقی انجام می‌شود و نتایج آن به صورت کارنامه در اختیار قاری قرار می‌گیرد.


 
 

دوشنبه، 28 آبان 1403 - 22:34 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0