FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


قائم‌پناه: «رضایت مردم» یکی از شاخص‌های اساسی دولت است


 

تسنیم | سیاسی | پنجشنبه، 26 مهر 1403 - 17:12
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: خوشبختانه دکتر پزشکیان، یکی از رویکردها و شاخص های اساسی دولت خود را، «رضایت مردم» اعلام کرده اند، لذا از همین زاویه هم، موضوع مسئولیت اجتماعی و جایگاه آن در دولت چهاردهم، حائز اهمیت است.
اجتماعي،مسئوليت،روابط،جامعه،دولت،سازمان،عمومي،توجه،جمهور،اجر ...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمدجعفر قائم‌پناه معاون اجرایی رئیس جمهور در همایش مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی‌ها با بیان اینکه دولت چهاردهم در دورانی به عرصه آمد که نیاز به کنار گذاشتن دیدگاه‌های تک بُعدی و انحصاری به مسائل خرد و کلان کشور خاصه در حوزه اجتماعی و فرهنگی بیش از پیش احساس می‌شد، تصریح کرد: نیاز به ترمیم و ارتقای اعتماد عمومی به مسئولان و مجموعه‌های خدمت‌رسان به مردم در سال‌های اخیر بیش از همیشه احساس شده است؛ موضوعی که تحقق آن یکی از پایه‌های احیا و تقویت امید مردم به آینده است.
معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: از این منظر با تکیه بر راهبرد دولت چهاردهم، در راستای ایجاد همدلی و وفاق ملی و همسو ساختن منابع انسانی کشور در راستای پیشرفت و آبادانی، لازم است روابط عمومی‌ها به عنوان مهم‌ترین ساختار تعاملی ارکان دولتی با جامعه، رویکردهای متفاوت از گذشته اتخاذ کنند که در پیشانی آن می‌توان از تعهد به ایفای مسئولیت اجتماعی نام برد.
قائم‌پناه پرهیز از یکجانبه‌نگری در قبال سازمان و مجموعه خود و توجه با انتظارات، ارزش‌ها، اخلاق و مطلوبات جامعه را از مشخصه‌های پایبندی روابط عمومی‌ها به مسئولیت اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: آنچه معمولا روابط عمومی‌ها را از مسئولیت اجتماعی‌شان دور می‌کند، تلاش برای سفید کردن هر آنچه است که در سازمان و مجموعه‌شان می‌گذرد، در حالی که صداقت بایستی نخستین دغدغه روابط عمومی‌ها باشد.
سرپرست نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه وظیفه روابط عمومی‌ها تنها تعریف و تمجید از سازمان متبوعشان نیست، گفت: تلاش برای گسترش فضائل اجتماعی و تحکیم الگوهای سازنده در جامعه و روابط میان مجموعه‌های دولت و مردم نیز در راستای مسئولیت اجتماعی روابط عمومی‌ها تعریف می‌شود.
قائم‌پناه با اشاره به اینکه از نظر اجتماعی مسئول بودن یعنی آدم‌ها و سازمان‌ها می‌بایست با اخلاق و با حساسیت نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی و محیطی رفتار کنند، خاطرنشان کرد: تلاش برای برقراری مسئولیت اجتماعی، به افراد، سازمان‌ها و دولت کمک می‌کند تاثیری مثبت بر پیشرفت، کار و جامعه داشته باشند و روابط عمومی‌ها به‌عنوان پیشانی سازمان و آینه تمام‌نمای آن در این وظیفه خطیر نقشی کلیدی دارند.
معاون اجرایی رئیس جمهور دغدغه رعایت حقوق مردم و جامعه و جلوگیری از تضییع حق و منافع آنان را از مهم‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی روابط عمومی‌ها برشمرد و با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی ارتباطی عمیق و تنگاتنگ با مسائل اخلاقی و انسانی دارد، گفت: روابط عمومی، بستری برای اجرای مسئولیت اجتماعی است و توجه به مسئولیت اجتماعی، زمینه‌ساز اجرای یک روابط عمومی به معنی درست کلمه است که مولفه‌هایی چون اعتماد، صداقت، درستی، وفای به عهد نسبت به دیگران، عدالت و مساوات و فضائل شهروندی و خدمت به جامعه را در بر می‌گیرد.
قائم‌پناه با بیان اینکه روابط عمومی‌ها بایستی به این مولفه‌ها توجه داشته باشند، نه آنکه صرفا به دنبال توجیه اقدامات و تصمیمات مجموعه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند، باشند، افزود: روابط عمومی‌ها بایستی از طریق معرفی ابداعات و نوآوری خود در زمینه ارتباطات، بستری مناسب جهت افزایش کارآیی و بهره‌وری در حوزه‌های مختلف فراهم آورند تا ویژگی دانش‌محوری، دانایی خردورزی، صداقت و معرفی کارکردهای مجموعه و ...
نسبت به ویژگی‌های تبلیغاتی پررنگ‌تر شود.
سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اگر روابط عمومی‌ها بتوانند سطح دانش سازمان خود را در ارتباط با مسئولیت اجتماعی افزایش دهند، بسیاری از ابهامات حل شده و بسیاری از گره‌ها در حوزه اقناع افکار عمومی به‌منظور اجرای تصمیمات مهم گشوده می‌شوند، اظهار داشت: سازمان‌ها و مجموعه‌ها در جریان مسئولیت‌ها و وظایفی که دارند باید منافع و دستاوردهایی نیز برای عموم جامعه داشته باشند و روشن کردن ذهن جامعه نسبت به این دستاوردها بخشی از مسئولیت اجتماعی روابط عمومی‌هاست.
قائم‌پناه با تاکید بر اینکه اگر نتوانیم رابطه بین سازمان و محیط پیرامونی یعنی جامعه را به درستی تعریف کنیم، نمی‌توانیم در حوزه مدیریت به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنیم، تصریح کرد: پیوند مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی از این منظر واجد اهمیت و به نوعی برآمده از ذهنیت استراتژیک است.
با این وجود متاسفانه هنوز بسیاری از سازمان‌ها و مجموعه‌های ما به موضوع جامعه‌شناسی سازمان و دغدغه‌های مرتبط با مسئولیت اجتماعی توجه نمی‌کنند.
معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه در راستای منزلت انسانی، پاسخگویی و احترام به حقوق ملت، بایستی هر چه بیشتر به سمت ایفای نقش ارکان مختلف اجرایی در زمینه مسئولیت اجتماعی برویم، خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها به دلیل ماهیت فعالیتشان می‌توانند در این باره پیشگام باشند.
قائم‌پناه همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دولت به معنای عام باید در راستای گسترش و نهادینه‌سازی اجرای مسئولیت اجتماعی مشوق‌هایی را قرار دهد و با تشویق، کمک و تسهیل‌گری به تحقق مسئولیت اجتماعی کمک کند، گفت: از جمله این مشوق‌ها، می‌تواند پذیرش مالیات بنگاه‌های مسئولیت‌پذیری اجتماعی باشد.
همچنین با تدوین سایر مشوق‌ها، می‌توان به گسترش اجرای مسئولیت اجتماعی کمک کرد.
سرپرست نهاد ریاست جمهور «مسئولیت اجتماعی» را یکی از ابزارهای توسعه کشور و توجه به منافع اقتصادی اجتماعی زیست‌محیطی و منابع کشور دانست که می‌تواند در ارتقای سرمایه اجتماعی موثر واقع شود و افزود: موضوع بهره‌وری، مدیریت انرژی، کاهش اثرات مخرب فعالیت‌های صنایع، ارزیابی اجتماعی آثار و پیامدهای فعالیت‌های صنایع، توجه به محیط زیست طبیعی و انسانی، توانمندسازی، مشارکت در برنامه‌های عمرانی، فرهنگی ورزشی، بهداشت و سلامت و غنای مراسم و اعیاد مذهبی و ملی، بخشی از اقداماتی است که درک و فهم مسئولیت اجتماعی را ممکن می‌سازد.
قائم‌پناه مسئولیت اجتماعی را عملکرد اخلاقی یک دولت، سازمان یا شرکت در قبال جامعه توصیف و تصریح کرد: همچنین جلب رضایت ذی‌نفعان و مردم، امری حیاتی و بسیار مهم است که در مسئولیت اجتماعی، یک شاخص مهم محسوب می‌شود.
خوشبختانه جناب آقای دکتر پزشکیان، یکی از رویکردها و شاخص‌های اساسی دولت خود را، «رضایت مردم» اعلام کرده‌اند، لذا از همین زاویه هم، موضوع مسئولیت اجتماعی و جایگاه آن در دولت چهاردهم، حائز اهمیت است.
معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار داشت: از آنجا که رسالت روابط عمومی، خدمت به کلیه ذی‌نفعان یک سازمان است و مسئولیت اجتماعی نیز به ارتقای رضایت جامعه (ذی‌نفعان) توجه دارد، لذا این دو یعنی روابط عمومی- مسئولیت اجتماعی، هدف مشترکی را دنبال می‌کنند.
طبیعی است که با توجه به این رویکردها، روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی، در دولت وفاق ملی جایگاه شایسته و استراتژیکی دارد.
قائم‌پناه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نه تنها در قبال جامعه خود، بلکه در برابر همه جوامع، خود را دارای مسئولیت می‌داند، خاطرنشان کرد: ما خود را شریک غم همه انسان‌ها می‌دانیم و از خوشحالی همه انسان‌ها خوشحال می‌شویم، لیکن برای شادمانی و آسایش ملت عزیز و سرافراز و کهن خود، اولویت قائل هستیم.
انتهای پیام/


 
 

 

اجتماعي،مسئوليت،روابط،جامعه،دولت،سازمان،عمومي،توجه،جمهور،اجر ...

پنجشنبه، 26 مهر 1403 - 21:36 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0