FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


چرا آدم‌کشی برای صهیونیست‌ها عادی است؟


 

تسنیم | فرهنگی و هنری | چهارشنبه، 18 مهر 1403 - 11:54
نسل کشی و جنایت هایی که صهیونیست ها به راه انداخته اند، محدود به شش یا هفت دهه اخیر نیست، بلکه ریشه در تاریخ عمیق بنی اسرائیل در هزاره های گذشته دارد. قساوت قلب اسرائیلیان ریشه در کج رفتاری آنان و پشت پا زدن به احکام خدا و کشتار پیامبران دارد.
قساوت،خدا،تاريخ،قرآن،آيه،خداوند،وَ،يهوديان،الهي،قلب،سنگ،تورات ...

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نسل‌کشی و جنایاتی که صهیونیست‌ها در غزه و لبنان به راه انداخته‌اند، محدود به شش یا هفت دهه اخیر نیست، بلکه ریشه در تاریخ عمیق بنی‌اسرائیل در هزاره‌های گذشته دارد.
این تاریخ مملو از ظلم و ستمی است که به طور مداوم علیه ملت‌های مختلف انجام شده و اکنون در قالب نسل‌کشی در سرزمین‌های اسلامی نمود پیدا کرده است.
ظلمی که در طول تاریخ با تغییر ظواهر ادامه یافته، اما ماهیت استکباری و تجاوزگرانه آن همواره ثابت بوده است.
با این حال، نمی‌توانیم ریشه‌یابی دقیقی از جنایت‌های آنان داشته باشیم، مگر اینکه به قرآن کریم به عنوان آخرین کتاب آسمانی رجوع کنیم.
قرآن کریم تاریخ این قوم ستمگر را با شفافیت تمام بازگو و دلایل انحطاط و سقوط آنها در طول تاریخ را به خوبی تبیین کرده است.
اگر این افشاگری‌های الهی در قرآن نبود، شاید بسیاری از جنایت‌های بنی‌اسرائیل و انحرافات فکری آنها در پیچ‌وخم‌های تاریخ دفن می‌شد.
قرآن به تفصیل بیان می‌کند که چگونه گروهی از یهودیان کافر شدند، پیامبران را به قتل رساندند و به بندگان برگزیده خداوند، از جمله حضرت مریم سلام‌الله‌علیها، تهمت‌های ناروا زدند.
این کتاب مقدس نشان می‌دهد که آنان چگونه از آغاز کارشان به سوی انحراف رفتند و نهایتاً به چه سرنوشتی در آخرالزمان دچار خواهند شد.
قرآن به روشنی آشکار می‌کند که چرا گروهی از یهودیان به دشمنانی سرسخت برای جامعه بشریت تبدیل شدند و چگونه فساد و تباهی را در سراسر جهان گسترش دادند.
هنگامی که خداوند می‌خواهد علت خوی وحشی‌گری این بندگان ناسپاس خود را معرفی کند، آنان را قومی سلطه‌گر، سلطه‌طلب و ملتی فتنه‌افروز و فاسد معرفی می‌کند که به دلیل انحراف از فرمان‌های الهی و پیمان‌شکنی‌ نسبت به پیامبرانشان، خداوند دل‌های آنها را دچار قساوت کرد، به‌طوری‌که دیگر نور هدایت در آن‌ها راه نمی‌یابد.
در آیه13 سوره مائده می‌فرماید:
«فَبِمَا نَقْضِهِم مِّیثَاقَهُمْ لَعَنَّاهُمْ وَجَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِیَةً ۖ یُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ وَ نَسُوا حَظًّا مِمَّا ذُكِّرُوا بِهِ ۚ وَلَا تَزَالُ تَطَّلِعُ عَلَىٰ خَائِنَةٍ مِنْهُمْ إِلَّا قَلِیلًا مِنْهُمْ ۖ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاصْفَحْ ۚ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ»؛ پس آنان را به سبب پیمان شکستنشان لعنت کردیم، و دل‌هایشان را بسیار سخت گردانیدیم، [تا جایی که] کلمات خدا را از جایگاه اصلی‌اش و معنای حقیقی‌اش تغییر می دهند، و بخشی از آنچه را [از معارف و احکام تورات واقعی] که به وسیله آن پند داده شدند، از یاد بردند [و نادیده گرفتند]، و همواره از اعمال خائنانه آنان جز اندکی از ایشان [که وفادار به پیمان خدایند] آگاه می‌شوی؛ پس [تا نزول حکم جهاد] از آنان درگذر و [از مجازاتشان] روی گردان؛ زیرا خدا نیکوکاران را دوست دارد.
این آیه به روشنی بیان می‌کند که بنی‌اسرائیل به دلیل نقض میثاقشان مورد لعن قرار گرفتند و دلشان را قساوت گرفت.
در چنین شرایطی دست به تحریف کلام خدا در تورات زدند و تذکرات خدا را به باد فراموشی سپردند گویی که خداوند هیچ سخنی با آنها نگفته باشد.
در آیه74 سوره بقره از شدت این قساوت خبر می‌دهد و می‌فرماید
«ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُكُمْ مِّن بَعْدِ ذَٰلِكَ فَهِیَ كَالْحِجَارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً ۚ وَإِنَّ مِنَ الْحِجَارَةِ لَمَا یَتَفَجَّرُ مِنْهُ الْأَنْهَارُ وَ إِنَّ مِنْهَا لَمَا یَشَّقَّقُ فَیَخْرُجُ مِنْهُ الْمَاءُ وَ إِنَّ مِنْهَا لَمَا یَهْبِطُ مِنْ خَشْیَةِ اللَّهِ ...
»؛ در این آیه قساوت قلب آنان مانند سنگ یا سخت‌تر تشبیه شده است؛ یعنی سنگ، با وجود سختی‌اش، گاه به‌طور طبیعی شکافته می‌شود و از آن آب که نماد زندگی و رحمت الهی است، جاری می‌شود، اما سنگدلی بنی‌اسرائیل از این هم بدتر است.
همچنین فرو ریختن سنگ از ترس و خشیت خدا نشان‌دهنده این است که این ترس می‌تواند حتی سخت‌ترین دل‌ها را تغییر دهد و آن‌ها را به سوی تسلیم و نرمش هدایت کند، اما تأثیری در یهودیان بنی‌اسرائیل ندارد.
بنابراین قساوت قلب اسرائیلیان ریشه در کج‌روی و کج‌رفتاری آنان و پشت پا زدن به احکام خدا و استهزای پیامبران و کشتار آنان دارد؛ مسیری که اکنون خَلف ناصالح آنان یعنی یهودیت صهیونیسم با تمام رهبرانش می‌پیمایند و با این قساوت قلب، به راحتی خون هزاران نفر را روی زمین می‌ریزند و بعد به این جنایت خود افتخار می‌کنند و این رفتار را در راستای ایجاد مدینه فاضله‌ی خود که این تمدن فاضلابی بیش نیست، قلمداد می‌کنند.
انتهای‌پیام/


 
 

چهارشنبه، 18 مهر 1403 - 20:38 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0