FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


قانون جهش تولید دانش‌بنیان به درستی اجرا نمی‌شود


 

تسنیم | سیاسی | شنبه، 10 شهریور 1403 - 11:11
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مسائل و دغدغه ها در حوزه آموزش عالی و حوزه دانش بنیان را تشریح کرد.
آموزش،كميسيون،فناوري،دانش،فناورانه،علم،مجلس،دانشجو،محور،تحقيقات

احسان عظیمی‌راد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره اولویت‌های کمیسیون متبوعش در حوزه آموزش عالی گفت: مهمترین موضوعات در حوزه نظام آموزش عالی هم دانشجو هست و هم ساختارهای مدیریتی در دانشگاه‌ها که بحث سخت‌افزاری مطرح می‌شود یعنی مسائل لجستیکی مانند امکانات دانشگاه‌ها، جذب هیئت علمی، نسبت دانشجو به استاد، زیرساخت‌های سخت‌افزاری دانشگاه‌ها، تجهیزات کلاس‌ها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها، بحث رشته‌های مهم موجود، اینکه متناسب با شرایط و مسائل کشور این رشته‌ها تنظیم و تدوین شود.
وی افزود: در حوزه دانشجو، بحث امکانات رفاهی دانشجویان خیلی مهم است که باید به آن توجه شود و آموزش به دانشجویان نیز باید مهارت محور شود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: یک موضوع بسیار مهم، بحث مسئله محوری است یعنی انتظار داریم با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حتما دانشگاه‌ها مسئله محور باشند، یعنی دانشگاه‌های نسل چهارم، دانشگاه‌هایی که هم کارآفرین باشند و هم تمدن‌ساز.
این موضوع بسیار مهمی است که در کمیسیون باید درباره چند و چون آن صحبت و بررسی شود و از مسئولان وزارت علوم دعوت شود و در این خصوص به مرحله عملیاتی برسیم.
عظیمی راد با اشاره به فعالیت‌های فناورانه در کشور، گفت: موضوع مسائل فناورانه و دانش‌بنیان از موضوعات بسیار مهم در کشور است که قطعا کمیسیون آموزش به آن ورود خواهد کرد.
وی افزود: ما تمام تلاشمان این است که در کمیسیون تحقیقات و آموزش، آموزش‌ها را مهارت محور کنیم تا آن آموزش به دانش تبدیل شود دانش به فناوری تبدیل شود و فناوری هم با خلق کسب و کارها به ثروت تبدیل شود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: ما در این روش به کارآفرینی می‌رسیم که دانشجو آموزش دانش محور می‌بیند و هم می‌تواند خودش را در عرصه فناوری به خلق کسب و کارهای فناورانه نزدیک کند و بتواند خودش برای خودش اشتغالزایی کند.
عظیمی‌راد با اشاره به ضرورت توجه به نظام کسب و کارهای فناورانه و دانش بنیان گفت: آموزش و پرورش و آموزش عالی ما تولید علم می‌کنند اما این علم کارایی زیادی برای ما ندارد؛ چون چرخه تبدیل علم به حوزه فناورانه را نداریم.
وی اضافه کرد: بنابراین باید چرخه تولید علم به فناوری و فناوری به ثروت را به معنای واقعی کلمه ایجاد کنیم.
این شعار سال ها گفته می شود و نیاز است نظام علم و فناوری ما این چرخه را کامل کند.
نماینده مشهد در مجلس تصریح کرد: در نگاه نظام دانش بنیان، قانون جهش تولید دانش بنیان مجلس را داریم اما بخشی از مواد همین قانون به درستی اجرا نمی شود و باید حتما نظارت جدی داشته باشیم تا به درستی اجرا شود که تلاش خواهیم کرد در کمیسیون بر اجرای آن نظارت کنیم.
انتهای‌ پیام/


 
 

 

آموزش،كميسيون،فناوري،دانش،فناورانه،علم،مجلس،دانشجو،محور،تحقيقات

شنبه، 10 شهریور 1403 - 17:31 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0