FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


شیعه اهل بیت (ع) هرگز شکمش آلوده به حرام نمی‌شود


 

مهر | دین و اندیشه | شنبه، 03 شهریور 1403 - 13:18
توجه به لقمه حلال باعث می‌شود ارزش‌ها در وجود انسان باقی بماند، کسانی که امام حسین (ع) را به شهادت رساندند کسانی بودند که لقمه حرام می‌خوردند.
نماز،شيعه،حضرت،اهل،امام،انسان،اقامه،ابراهيم،حرام،لقمه،مال،وا ...

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام اربعین حسینی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: شیخ طوسی از وجود مقدس امام صادق (ع) زیارت وارث را روایت می‌کند.
زیارت وارث از قلب مبارک امام معصوم بر زبان الهی او طلوع کرده و باقی مانده است.
زائر در هر کجا که این زیارت را بخواند به محضر امام حسین (ع) عرض می‌کند من گواهی می‌دهم که شما اقامه کننده نماز بودید.
وی افزود: قرائت نماز کار بسیار راحت و آسانی است و هر کسی می‌تواند نماز را قرائت کند و تکلیف خود را انجام دهد اما اقامه نماز به معنای خواندن نماز با شرایط ظاهری و باطنی آن است.
وقتی انسان می‌خواهد نماز را اقامه کند باید باطن خویش را از کبر، حسد، بخل، کینه و… پاک کند.
به انسان گفته نشده در هنگام نماز تنها با ظاهری پاک حاضر شوید بلکه طهارت باطنی نیز لازم است.
انصاریان با بیان اینکه خداوند در هیچ کجای قرآن انسان را به قرائت نماز دعوت نمی‌کند و دستور به اقامه آن دارد اظهار داشت: حضرت ابراهیم (ع) دومین پیامبر اولوالعزم بوده است و علت اینکه ایشان ابراهیم (ع) شد این بود که ایشان شیعه بود.
حضرت ابراهیم (ع) شیعه حضرت نوح (ع) بود.
شیعه به معنای اقتدا کننده همه جانبه است حضرت ابراهیم (ع) با همه وجود به پیامبر پیش از خویش در همه زمینه‌ها اقتدا کرد.
این استاد حوزه علمیه با بیان روایتی از امام صادق (ع) گفت: حضرت می‌فرمایند شیعه واقعی هرگز به انواع گناهان آلوده نمی‌شود، اگر می‌خواهید شیعه را بشناسید بداند که شیعه اهل بیت (ع) هرگز شکمش آلوده به حرام نمی‌شود، شیعه هرگز اهل دزدی، اختلاس و… نیست؛ توجه به لقمه حلال باعث می‌شود ارزش‌ها در وجود انسان باقی بماند.
کسانی که امام حسین (ع) را به شهادت رساندند کسانی بودند که لقمه حرام می‌خوردند و امروز نیز کسانی که اهل لقمه حرام هستند اهداف امام حسین (ع) را می کشند.
وی افزود: شکم مرکبی است که انسان را یا به سوی جهنم و یا به سمت بهشت خواهد برد.
انسان باید در همه لحظات مراقب لقمه حلال باشد.
مال حلال می‌تواند انسان را به بهشت ببرد و قطعاً مال حرام نیز آدمی را به سمت جهنم خواهد برد.
به مال ربا وعده دوزخ داده شده است و کسانی که رباخوار است از اهل جهنم خواهد بود.
انصاریان اضافه کرد: حضرت از دیگر نشانه‌های شیعه بودن را چنین بیان فرمودند که شیعه واقعی اهل انجام کارهای ناپسند نیست و غریزه جنسی خود را در مسیر حرام قرار نمی‌دهد، از مال خویش در راه خدا بخشش می‌کنند، شیعه واقعی همواره با خداوند پیوند بر قرار می‌کنند و از آتش دوزخ می‌ترسند.
حضرت ابراهیم (ع) شیعه واقعی بود و حضرت نوح اهل اقامه نماز بودند.
حضرت ابراهیم (ع) همواره از خداوند درخواست می‌کرد که او را از اقامه کنندگان نماز قرار دهد.
این استاد حوزه علمیه در آخر گفت: نماز یکی از رشته‌های عظیم دین است که عبادت حق محسوب می‌شود.
یکی دیگر از عبادات پرداخت زکات است که حضرت نیز اهل پرداخت زکات بودند کسی که نماز می‌خواند و زکات پرداخت نمی‌کند آن نماز قبول نمی‌شود چرا که امام رضا چنین فرمودند.
تقوا بدون صله رحم و عبادت الله و توحید بدون نیکی کردن به والدین قبول نیست و این ارزشی است که قرآن کریم برای پدر و مادر قائل شده است.


 
 

 

نماز،شيعه،حضرت،اهل،امام،انسان،اقامه،ابراهيم،حرام،لقمه،مال،وا ...

یکشنبه، 04 شهریور 1403 - 00:12 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0