FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


انسان لابه‌لای علوم بشری گوهر گمشده‌ای است


 

مهر | دین و اندیشه | سه شنبه، 26 تیر 1403 - 10:12
انصاریان گفت: برای امام حسین (ع) تعریفی کاملتر از این وجود ندارد که بگوییم ایشان تجلی تام امام علی (ع) هستند.
انسان،قرآن،امام،حقيقت،علي،ستارگان،آسمان،مشاهده،علوم،انصاريان ...

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان کارشناس مذهبی در مراسمی که به مناسبت دهه اول عاشورا در حسینیه هدایت برگزار شد گفت: از زمان آدم تا به امروز انسان در لابه لای علوم بشری گوهر گم شده‌ای بود و هست.
وی افزود: عالمان زمینی با همه رشته‌هایی که اختراع کردند و گستردگی عظیمی که به علم دادند نتوانستند انسان را به معنای انسان بشناسند.
هزاران دیدگاه جدید در رابطه با انسان اظهار و باطل شد چرا که پدید آورنده این موجود فوق العاده عالمان تاریخ نبودند.
هر چه علوم مادی درباره انسان گفته، هر چه دانش فلسفه بیان کرده و هر چه عرفان اختراع شده زمینیان به آن اشاره کرده مطالب بی ریشه‌ای است و حقیقت ندارد.
این کارشناس مذهبی اضافه کرد: اما آنان انسان را نشناختند و آنچه را که به دیگران به عنوان انسان شناساندند حقیقت ندارد.
دیدگاه‌های زیادی همین رشته‌های علمی درباره پروردگار دارند که قرآن کریم همه آنها را باطل می‌داند و می‌فرماید آنچه که درباره خدا می‌گویند حقیقت ندارد و فقط یک گروه حرفشان درباره خدا حقیقت دارد و آن مخلصون هستند؛ لازم به تاکید است که مخلصون با مخلصین تفاوت دارد.
انسان را به ما هو انسان دو جا می‌شود تماشا کرد که برون و درونش را تمام قد نشان می‌دهد آن هم در آیات و روایات است.
بنابراین اگر کسی می‌خواهد انسان را به معنای واقعی بشناسد باید در آینه قرآن و روایات آن را مشاهده کند.
انصاریان به بیان اینکه چه کسانی به حقیقت اهل قرآن هستند گفت: آنان همه چیز را با چشم قلب و عقل به صورت همان واقعیتی که آفریده شده در قرآن و روایات مشاهده می‌کنند، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید سوگند به جایگاه ستارگان…؛ دانشمندان در گذشته ستارگان را میخ‌های نقره‌ای کوبیده شده بر آسمان می‌دانستند در حالی که پیش از آنها اهل بیت (ع) ستارگان را میخ یا طاق آسمان نمی‌دانستند، دانش این دانشمندانی که می‌گوئیم مربوط به دو قرن اخیر است در حالی که اهل بیت (ع) هزار و چهارصد سال پیش همانگونه که آسمان و ستارگان هست را به ما نشان دادند.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: امام علی می‌فرمایند هر یک از این ستارگان یک کره هستند مانند کره زمین؛ یا امام صادق درباره قانون نور روایت دارند.
تا پیش از این همین دانشمندان معتقد بودند که خورشید ثابت است و زمین و دیگر سیارات گرد او می‌چرخند در حالی که این دیدگاه دروغ از آب در آمد ولی ائمه اطهار (ع) زمین را متحرک می‌دانستند.
کسی نمی‌داند در آسمان به چه تعداد ستاره وجود دارد اما پیامبر (ص) و امیرمومنان (ع) تعداد آن را می‌دانستند.
بر این اساس کسی غیر از مطهرون نمی‌تواند حقیقت قرآن را درک کند، امام علی (ع) می‌فرماید من با چشم سر نمی‌توانستم پروردگار را مشاهده کنم اما تجلی او را که در قرآن کریم بود مشاهده کردم؛ امام علی (ع) یکی از همان مطهرون است.
انصاریان ادامه داد: امام علی (ع) می‌فرماید همه قرآن در سوره حمد است؛ علوم انسان‌ها در برابر علوم حضرت همانند قطره‌ای در برابر اقیانوس است.
حضرت می‌فرمایند من نقطه باء بسم الله سوره حمد هستم، این به معنای آن است که قرآن با حقیقت امام علی (ع) شروع شده است.
برای امام حسین (ع) تعریف کامل‌تری از این وجود ندارد که بگوییم ایشان تجلی تام امام علی (ع) هستند.


 
 

 

 

 


چهارشنبه، 27 تیر 1403 - 01:29 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0