FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


دستورالعمل مهارت محور کردن آموزش ابلاغ شد


 

مهر | دین و اندیشه | دوشنبه، 18 تیر 1403 - 13:53
وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: بحث مهارت محور کردن آموزش، باید دیده می شد، بنابراین برای این موضوع دستورالعملی تهیه کردیم که ابلاغ شد.
آموزش،علوم،آموزشي،وزير،فناوري،دانشگاه،توجه،سرآمد،اولويت،برنا ...

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در مراسم دومین اجلاس سراسری سرآمدان آموزشی دانشگاه‌ها که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: وظیفه دانشگاه به صورت ساده توسط مقام معظم رهبری بیان شده که شامل، تربیت عالم، تولید علم و جهت دهی به علم و عالم است، بنابراین باید به این سه وظیفه توجه کرده و تمام ظرفیت دانشگاه را در راستای تحقق آن به کارگیریم.
وی با اشاره به آغاز کار در وزارت علوم در دولت سیزدهم ادامه داد: در بدو ورود به وزارت علوم، ۵ اولویت را تعیین کردیم که شامل مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری؛ آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند؛ نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری؛ شاگرد، فناوری و نوآور پروری؛ تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش است.
وزیر علوم افزود: بنابراین تلاش کردیم شاخص های این ۵ اولویت را ارتقا دهیم، بخشی از این اولویت ها، آموزش هدفمند است مبنای هر پیشرفت آموزش است، اگر می خواهیم، پژوهش، صنعت، فرهنگ و فناوری خوبی داشته باشیم، همه از آموزش اتفاق می افتد.
امروز به این نتیجه رسیدم مملتکی آباد می شود که مردم دانا داشته باشد، اگر بخواهیم جامعه دانا داشته باشیم مبنای اصلی آن آموزش است.
وزیر علوم افزود: برای همین باید آموزش را جدی بگیریم، آموزش خوب پژوهش و فناوری خوب را شکل می دهد بنابراین تصمیم گرفتیم به آموزش بیشتر توجه کنیم و معلم هایی که در دانشگاه ها بیشتر وقت می گذارند به عنوان ارزش دیده شوند.
آموزش در دانشگاه رکن اصلی است برای همین طرح سرآمدان آموزشی را طراحی کردیم.
وی افزود: هدف ما از طراحی طرح سرآمدان آموزشی این نیست که چند نفر سرآمد آموزشی شوند، هدف این است که یک جریان و امر مقدس را بها دهیم، انتخاب شما به عنوان سمبل، یک ارزش گذاری و رقابت است برای همین برای ما مهم است سرمایه نمادین جامعه در امر آموزش را معرفی کنیم تا مابقی اساتید از شما فرا گیرند.
وزیرعلوم افزود: ما اگر می خواهیم نسل پاسخگو به جامعه تحویل دهیم باید اول خود به عنوان استاد پاسخگو باشیم.
بحث سرآمد آموزشی یک نوع نگاه و راهبرد است.
وی تاکید کرد: ما باید نسل جوان را متقاعد کنیم آموزش حضوری و غیر حضوری متفاوت است و این موضوع باید تبدیل به طرح تحقیقاتی شود، نسل جوان ما باید متقاعد شود که حضور او در سرکلاس ضرورت دارد باید به این موضوع فکر کرد.
وی ادامه داد: آموزش ارکانی دارد از استاد، دانشجو، یاوران علمی که فرایند آموزشی را بستر سازی می کنند و محتوا تشکیل شده است، باید به همه توجه کنیم، محتوا بسیار مهم است.
وزیر علوم افزود: وقتی می خواهیم کتاب های بومی تالیف کنیم، باید مشخص کنیم کتاب درسی باید چه ویژگی هایی داشته باشد.
بحث مهارت محور کردن آموزش، دیده شود، بنابراین برای این موضوع دستورالعملی تهیه کردیم که ابلاغ شد از این به بعد کتاب هایی که نوشته شود مشخص است که باید چه خروجی داشته باشد به چه نکاتی توجه شود؟
وی به درخواست یکی از اساتید مبنی بر صدور گواهی برای معلمان اشاره کرد و افزود: اینکه برای معلمی گواهینامه صادر شود، بسیار درست است، معلمی مثل پزشکی یک تخصص است و باید به آن توجه شود.
وزیر علوم افزود: بحث نظام سنجش و انگیزیش بسیار مهم است برای همین ۶۰ پایه تشویقی تدوین و ابلاغ کردیم که براساس فعالیت اساتید به آنها تعلق می گیرد، برای دانشجویان نیز دستوالعمل دانشجویان سرآمد را اجرایی کردیم، دانشجوی سرآمد نیاز به پرداخت پول خوابگاه ندارد و به وی پژوهانه تعلق می گیرد و تسهیلات دیگری که پیش بینی شده است.
وزیر علوم تاکید کرد: نیاز است که نظام انگیزشی داشته باشیم افرادی که زیاد، تلاش می کنند بیشتر بهره مند شوند، در راستای تبدیل علوم به فنون اتفاقات خوبی افتاده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما در وزارت علوم برنامه ریزی کرده و فکر می کردیم این دوره ۴ سال طول می کشد، خیلی کارها انجام شده بود و فکر می کردیم که در ۴ سال اولویت برنامه ها را نهایی می کنیم که این اتفاق افتاد و برخی امور باقی ماند البته قسمت عمده برنامه ها انجام شده یک سری از برنامه ها نیز ماند که به عزیز بعدی ارائه می دهیم ما همه در یک تیم هستیم و همه برای ایرانی آزاد تلاش می کنیم.


 
 

 

 

 

 

سه شنبه، 19 تیر 1403 - 02:32 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0