FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


لقمه حرام قلب انسان را به روی حقایق می‌بندد


 

مهر | دین و اندیشه | یکشنبه، 17 تیر 1403 - 20:37
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه علت امام کشی اشقیای کربلا لقمه حرام بود گفت: گریه بر امام حسین (ع) از برترین اعمال است که انسان را به قرب الهی می‌رساند.
ابليس،امام،حسين،انسان،كبر،تكبر،عمل،عناد،انصاريان،لقمه،حلال،پ ...

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان استاد حوزه علمیه در حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: گروهی از مردم چه در روزگار انبیا و چه در زمان ائمه اطهار (ع)، از آن دوران تا به امروز متکبرانه حق را نمی‌خواستند و حتی با دیدن معجزات انبیای الهی و ائمه طاهرین (ع) بر اثر تکبر شدید حق را نخواستند.
وی افزود: قرآن کریم می‌فرماید آنان معجزات را به سخره می‌گرفتند و سخنان انبیا و اولیای الهی را افسانه می‌دانستند و هیچ دلیل عقلی و علمی نیز بر گفته‌های خویش نداشتند.
در کبر و عناد همواره پافشاری داشتند؛ روز عاشورا حضرت زینب (س) به امام حسین (ع) عرض کرد خود را به این مردم معرفی کنید شاید بیدار و بینا شوند امام فرمودند خواهر رفتم و خودم را با جدم و مادرم معرفی کردم و آنان یک پاسخ دادند و آن سنگ باران بود این نتیجه عناد و کبر است.
انصاریان با بیان اینکه عناد و کبر ریشه در مادی گرایی انسان دارد و این نتیجه محبت افراطی به دنیا است گفت: تکبر کنندگان ریشه در کبر ابلیس دارند پروردگار وجود بی نهایت دارای کل کمالات و خالق هستی و به وجود آورنده همه موجودات است و ابلیس به همه این امور عالم بود و می‌دانست اما فرمان پروردگار را از روی تکبر و نه از روی جهل نپذیرفت.
او قیامت را هم خوب می‌شناخت.
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه متکبران عالم شاگردان مدرسه ابلیس هستند عنوان کرد: عذاب متکبران عالم همانند عذاب ابلیس خواهد بود.
خداوند همه آنها را با ابلیس به جهنم می‌برد و دوزخ را از آنان پر خواهد کرد.
عزاداران امام حسین (ع) باید خوشحال باشند که از شاگردان مکتب ابلیس نیستند کسی که شاگرد این مکتب باشد برای مظلومیت حضرت اشک نمی‌ریزند و ترک واجبات می‌کنند.
وی با بیان اینکه معاندان و متکبران دشمنان دین هستند اظهار داشت: آنان هرگز از تکبر دست بر نمی‌دارند.
قرآن کریم و ائمه طاهرین (ع) دو میزان هستند که انسان به واسطه آن می‌تواند سعادتمند شود.
بنابراین آدمی در همه شئون زندگی باید بر اساس سیره و دستور این دو میزان عمل کند.
انصاریان با اشاره به آیه ۹۷ سوره نحل گفت: در این آیه آمده عمل صالح فرق نمی‌کند از مرد صادر شود یا زن؛ اما یک فرقی دارد اینکه فرق این عمل صالح در باور داشتن به توحید، نبوت، امامت و قیامت است.
پروردگار می‌فرماید جای من در دل اندوهگینان است پس خداوند در قلب عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) است.
حیات پاک پاداش کسی است که دارای ایمان و عمل صالح باشد.
این استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسب روزی حلال در کنار عبادت الله بیان شده است.
علت اینکه ۳۰ هزار نفر به جنگ با امام حسین (ع) آمدند چه بود؟
علت امام کشی آنان لقمه حرام بود قلب آنان به روی حقایق بسته بود و نور قرآن و امامت و حق به هیچ عنوان در قلوب آنان راه نداشت.
وی خاطرنشان کرد: مردم اگر عبادت خالصانه می‌خواهند باید ابتدا لقمه و روزی خود را حلال کند.
مال حرام باعث نمی‌شود انسان با عبادت نجات پیدا کند.
داشتن حیات طیبه با لقمه حلال میسر است.
شیطان همواره انسان را به انجام اعمال زشت و دروغ بستن به خدا دعوت می‌کند.
گریه بر امام حسین (ع) از برترین اعمال است که انسان را به قرب الهی می‌رساند.


 
 

 

 

 

 

دوشنبه، 18 تیر 1403 - 01:53 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0