FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • مرجعیت و رهبری
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله روح الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


برنامه نامزدهای ریاست جمهوری برای نظام تعلیم و تربیت


 

مشرق | سیاسی | یکشنبه، 03 تیر 1403 - 19:25
نمایندگان ستادهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، به مباحث پیرامون نظام تعلیم و تربیت در کشور پرداختند.
مدارس،دولتي،توجه،سند،نماينده،دولت،تحول،معلم،دانشگاه،فرهنگيان ...

به گزارش مشرق، مناظره نمایندگان نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری عصر یکشنبه در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
در این مناظره موضوعاتی همچون رتبه‌بندی معلمان، سند تحول و استخدام معلمان مطرح شد.
البته سید محمد بطحائی وزیر اسبق آموزش و پرورش که نماینده مسعود پزشکیان بود، در این مناظره حضور پیدا نکرده و فردی را هم جایگزین خود معرفی نکرده بود.
سند تحول بنیادین و ارتقای کیفیت مدارس دولتی
سید بابک هاشمی نکو نماینده محمدباقر قالیباف در این برنامه با بیان اینکه در کل موافق مدارس سمپات هستیم؛ گفت: تنوع مدارس باید کاهش یابد.
واگذاری باید توجه به مدارس دولتی و ارتقای کیفیت مدارس دولتی مورد توجه جدی قرار گیرد.
باید نیاز کشور به مدارس سمپاد رعایت شود در حالی که در حال حاضر بیش از اندازه مورد نیاز ما شاهد مدارس غیرانتفاعی و مدارس سمپاد هستیم.
محمود حدادی نماینده مصطفی پورمحمدی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌هایی برای اجرای سند تحول دارید گفت: در ده سال اخیر نه وزیر را در آموزش و پرورش شاهد بودیم.
در قدم اول جناب دکتر پورمحمدی ثبات را به آموزش و پرورش باز می‌گرداند و از قوی‌ترین نیروهای خود را به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب خواهد کرد.
البته آقای پورمحمدی به این مسئله توجه دارند تا مدیرانی را انتخاب کند که مهارت ارتباط قوی با مجموعه خود را داشته باشد.
عباسعلی زارعی نماینده سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که داوطلب شما چه برنامه‌ای برای کاهش فاصله کیفیت مدارس دولتی و مدارس غیرانتفاعی دارد گفت: متأسفانه در شرایطی هستیم که بسیاری از دانش آموزان مجبور به ترک تحصیل می‌شوند.
اقدامات متفاوتی برای جبران این وضعیت باید انجام شود.
ما باید به معلمان به صورت ویژه توجه کنیم.
هم باید اقداماتی را انجام دهیم که منزلت معلمان حفظ شود و هم به زیرساخت‌های آموزش و پرورش توجه کنیم.
زارعی با بیان اینکه دوره توانمندسازی معلمان خصوصاً معلمان دولتی را باید به طور جدی پیگیری کنیم گفت: این دوره‌ها باید به شکل کارگاهی برگزار شود همچنین خانواده‌ها باید در امر تعلیم و تربیت مشارکت داشته باشند تا کارآمدی مدرسه افزایش یابد.
باید به شوراهای مدارس به طور جدی توجه کنیم.
امروزه مدارس دولتی شوراهای دانش آموزی دارند اما چندان به این شوراها توجه نمی‌شود.
نماینده قاضی زاده هاشمی گفت: تمام مواردی که منجر به اخذ هزینه اضافی برای خانواده‌ها می‌شود در دولت آقای قاضی زاده هاشمی برطرف می‌شود.
سیاست‌هایی که به تشویق و ارتقای علاقه‌مندی‌های دانش آموزان کمک می‌کند؛ در دولت آقای قاضی زاده پیگیری خواهد شد.
وی با اشاره به تعلل در اجرای سند تحول گفت: این تعلل‌ها و نوشتن چند باره تبصره‌ها برای اجرای سند تحول منجر به این مسئله شد که رهبر معظم انقلاب این تذکر جدی را به دولت شهید رئیسی بدهند که ما فقط یک سند داریم و تلاش دولت باید این باشد که تمام ابعاد همین یک سند اجرایی شود.
اختلاف مدارس دولتی و خصوصی مزیت‌هایی دارد
عباس رمضانی نماینده علیرضا زاکانی در خصوص مدارس دولتی و خصوصی گفت: نخبه یابی و نخبه پروری از جمله اهداف روش‌های جدید منتورینگ در مدرسه داری است.
البته ما هم چاره‌ای جز این نداریم اما نباید به این توجه کنیم که وجود اختلاف بین مدارس دولتی و غیر دولتی مزایایی هم دارد.
از نظر آقای زاکانی مدارس دولتی باید آنچنان قوی شوند که همانطور که مردم به مدار دانشگاه‌های دولتی رغبت بیشتری دارند؛ به مدارس دولتی بیشتر توجه کنند.
اگر مدارس غیردولتی ما آمدند و بهترین امکانات را هم عرضه کردند؛ مدارس دولتی مثل دانشگاه صنعتی شریف داشته باشیم که مردم ترجیحشان این باشد که فرزند خود را به مدرسه دولتی بفرستند.
وی بر لزوم ارتقای کیفیت کتب درسی هم اشاره کرد و گفت: کتب درسی باید به سمت الکترونیکی شدن هم پیش بروند.
ای کاش آقای بطحائی پاسخگوی عملکرد خود بودند
محمد مهدی کاظمی نماینده جلیلی هم در این مناظره گفت: یکی از مسائل مهم ما در نظام تعلیم و تربیت اجرای سند تحول است.
متأسفانه در دهه ۹۰ شاهد بلاتکلیفی و عدم اجرای سند تحول بودیم.
ای کاش نماینده آقای پزشکیان حضور داشت و به این مسئله پاسخ می‌داد که چرا سند تحول در دهه ۹۰ اجرایی نشده و به اسناد غربی همچون سند ۲۰۳۰ توجه شد.
آقای پزشکیان هم در مناظره اول خود بر خصوصی‌سازی مدارس تاکید کردند برگزار شد و البته در مناظره دوم به ارتقای کیفیت مدارس دولتی هم اشاره‌ای کردند همین امر نشان می‌دهد رویکرد آقایان برنامه دقیقی برای نظام تعلیم و تربیت ندارند.
کاظمی با بیان اینکه نظام پاداش و ارائه خدمات به فرهنگیان از جمله موضوعات مهم در سند تحول است؛ گفت: از نظر آقای جلیلی مدرسه یک سلول برای جهش کشور است و طبیعتاً معیشت و منزلت معلم از موضوعات اساسی است که باید به آن پرداخته شود و آقای جلیلی هم همواره بر این مسئله تاکید کردند.
وی با اشاره به اینکه رتبه‌بندی در دولت شهید رئیسی اجرا شد؛ گفت: البته ما در دولت آینده باید به فکر بازنگری آئین نامه آن و ارتقای وضع معیشت و منزلت معلم باشیم که در دولت جلیلی به آن توجه ویژه داریم.
هاشمی نکو نماینده قالیباف با بیان اینکه اجرای سند تحول نیازمند همکاری دیگر دستگاه‌هاست گفت: دیدگاه آقای روحانی در دولت پیشین واگذاری مدارس دولتی بود و اگر مجلس در برنامه ششم مانع این مسأله نمی‌شد؛ ۷۰ درصد مدارس غیر دولتی می‌شدند.
نماینده قالیباف گفت: در دولت آقای روحانی در دانشگاه فرهنگیان، جذب دانشجو معلم به شدت کاهش یافته بود و در صندوق ذخیره فرهنگیان، شاهد اختلاس هشت هزار میلیاردی بودیم.
آقای بطحائی باید امروز در جلسه حضور پیدا می‌کرد و پاسخگوی عملکرد خود بود.
حدادی نماینده پورمحمدی هم با بیان اینکه تقویت مدارس دولتی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است؛ گفت: اگر جناب آقای دکتر پورمحمدی به ریاست جمهوری برگزیده شوند؛ با استفاده از تجربه‌های پیشینی امکان سنجی خواهد شد که مدرسه و مدیر مدرسه تا چه حد می‌توانند استقلال داشته باشند.
خصوصاً در موضوعات اقتصادی این موضوع مورد توجه قرار خواهد گرفت که مدارس تا چه حد می‌توانند درآمدزایی داشته باشند و مشکلات مالی خود را حل کنند.
وی با تاکید بر اینکه دادن اختیار بیشتر به مدارس دولتی ضروری است، گفت: در دولت دکتر پورمحمدی به این مسأله توجه خواهد شد.
همچنین از ظرفیت اولیای دانش‌آموزان برای ارتقای کیفیت و استقلال مدارس استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به این مسئله که هوش با استعداد متفاوت است گفت: نمی‌توان انتظار داشت که همه مدارس دولتی همچون مدارس سمپاد عمل کنند.
در همه مدارس دولتی به استعدادها توجه خواهد شد اما طبیعی است که مدارسی هم برای دانش آموزان با هوش بالا در نظر گرفته شود.
دانشگاه فرهنگیان و استخدام معلمان
عباس رمضانی نماینده زاکانی در خصوص نحوه جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان گفت: دوم خردادی‌ها همواره تلاش داشتند که راه‌های ورودی متفاوتی را برای استخدام معلم داشته باشند.
آنها در تلاش بودند تا ظرفیت دانشگاه تربیت معلم را به صفر برسانند.
در دوره آقای روحانی بحث استخدام معلم از طریق آزمون استخدامی بلای جان آموزش و پرورش شد.
وی با بیان اینکه یک معلم باید قبل از شروع به کار در کلاس درس جامع پذیر شده باشد گفت: این جامعه پذیری هم نمی‌تواند در یک دوره یک ساله پودمانی صورت گیرد.
آقای رئیسی یک طرح جدیدی را پیش گرفتند که اگر فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه‌ها بتوانند در یک آزمون با هم رقابت کنند؛ برگزیدگان در این آزمون استخدامی در یک دوره ۲ ساله در دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند.
این مسئله‌ای بود که پیش از شهید رئیسی مورد غفلت دیگر دولت‌ها قرار گرفته بود.
محمد مهدی کاظمی نماینده جلیلی در پاسخ به این سوال که دولت شما چه برنامه‌ای برای جذب معلم دارد گفت: طبیعی است که تنها راه مطلوب برای جذب معلم دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است.


 
 

توضیحات شنیدنی مدیریت بنیاد ام الیتامی خديجة الکبری(س) در برنامه به افق فلسطين
مردم عزیزمان توجه داشته باشید که با کمک های شما، از بيست بهمن ١٤٠٢ تا كنون ، #بدون_وقفه ، هر روز در ۵ تکیه در نقاط مختلف از جنوب تا شمالِ غزّه ، غذای گرم ، طبخ و بین آوارگان و یتیمان توزیع می شود با حمايت خيّرين شير خشك و نان هم توزيع میشود .
در این امر خیر از طریق شماره کارت های زیر و یا درگاه پرداخت اينترنتى سهیم باشید.
شماره کارت های خیریه:
بانک پاسارگاد 5022291329674046بانک ملت6104338926896834 بانک ملی 6037997599838944
جزئیات بیشتر حساب ها https://zil.ink/bonyadkhadijah WWW.KhadijaFoundation.com
باعضويت دركانال خيريه وارسال به ديگران از ياورانِ مظلومانِ غزّه شويد @bonyadkhadijah
بنیاد خیریه ام‌الیتامی خديجة الکبری(س)

سلام دوستان عزیز با سایت خلاصه خبری خبیر نیوز آشنا شوید. سایتی که اخبار را با هوش مصنوعی انتخاب و خلاصه می نماید و با متن کامل خبر و خلاصه خبر در اختیار شما می گذارد. سایت خلاصه نویس خبیر نیوز با توانمندی جستجو نمودن و به ثانیه به روز بودن در خدمت همه مشتاقان فن آوری اخبار در خدمت شماست. https://www.khabirnews.ir

 

 

 

دوشنبه، 04 تیر 1403 - 11:47 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0