FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


«ساعت بیست و چهار و یک دقیقه» برنامه‌ای تخصصی در حوزه جنگ‌ ترکیبی


توضیحات شنیدنی مدیریت بنیاد ام الیتامی خديجة الکبری(س) در برنامه به افق فلسطين
مردم عزیزمان توجه داشته باشید که با کمک های شما، از بيست بهمن ١٤٠٢ تا كنون ، #بدون_وقفه ، هر روز در ۵ تکیه در نقاط مختلف از جنوب تا شمالِ غزّه ، غذای گرم ، طبخ و بین آوارگان و یتیمان توزیع می شود با حمايت خيّرين شير خشك و نان هم توزيع میشود .
در این امر خیر از طریق شماره کارت های زیر و یا درگاه پرداخت اينترنتى سهیم باشید.
شماره کارت های خیریه:
بانک پاسارگاد 5022291329674046بانک ملت6104338926896834 بانک ملی 6037997599838944
جزئیات بیشتر حساب ها https://zil.ink/bonyadkhadijah WWW.KhadijaFoundation.com
باعضويت دركانال خيريه وارسال به ديگران از ياورانِ مظلومانِ غزّه شويد @bonyadkhadijah
بنیاد خیریه ام‌الیتامی خديجة الکبری(س)

 

«ساعت بیست و چهار و یک دقیقه» برنامه‌ای تخصصی در حوزه جنگ‌ ترکیبی

 

باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 24 اردیبهشت 1403 - 01:00
یک کارشناس گفت: هدف‌گذاری کلان برنامه «ساعت بیست و چهار و یک دقیقه» توجه به سه‌گانه شناختی، حکمرانی و رسانه است.
حكمراني،برنامه،جامعه،رسانه،اجتماعي،شناختي،حوزه،شكل،توجه،فضاي ...

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
برنامه «ساعت بیست و چهار و یک دقیقه» با بررسی تاریخچه علوم‌شناختی و کاربرد‌های آن در حوزه‌های مختلف و شباهت و تفاوت‌هایی که با حوزه‌های علوم روانی دارند، به بررسی شناسه‌ها، شاخص‌ها، تاکتیک‌ها و تکنیک‌های علوم‌شناختی در حوزه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و رسانه در فضای جنگ ترکیبی می‌پردازد.
این برنامه دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها ساعت ۱۶ به مدت ۶۰ دقیقه روی موج اف‌ام ردیف ۱۰۳،۵ مگاهرتز تقدیم مخاطبان فرهیخته رادیو گفتگو می‌شود.
این برنامه به تهیه‌کنندگی نوشین رهگذر، گویندگی محمدصالح حسین زاده، پژوهشگری زهرا سهل آبادی، هماهنگی مهدی تاجیک، خبرنگاری سیده‌ایمان مسئله‌گو و سردبیری علیرضا داودی تهیه و پخش می‌شود.
با محسن آقایی مجری کارشناس این برنامه گفتگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:
شما مجری یکی از تخصصی‌ترین برنامه‌های معاونت صدا در رادیو گفتگو هستید که تا به حال توانسته مسیر خوبی را در حوزه تولید دانش و برنامه سازی طی کند، برای ما از دغدغه‌های انتخاب اجرای این برنامه بگویید و بفرمایید محتوای کلی این فصل از این برنامه چه مفهومی را دنبال می‌کند؟
برخی مفاهیم نظری وجود دارند که اقشار مختلف جامعه از حوزه تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان تا سطوح مختلف دیگر با آنها ارتباط دارند.
مثلا انواع مختلف فناوری‌ها که به اشکال گوناگون در زندگی انسان ها حضور و بروز و ظهور دارند.
این گونه موارد به شکلی محسوس قابل لمس و درک هستند.
برخی موارد در این قالب نمی گنجند و به شکل ذهنی و درک احساسی و در قالب بیان نظری هستند ولی کماکان درگیری اقشار مختلف با آنها وجود دارد ولی قابلیت لمس آنها به شکل فیزیکی و به گونه دیداری و شنیداری و لمس فیزیکی شاید مقدور نباشد.
حوزه های مفهومی مثل حکمرانی و شناختی از این گونه اند که ما در فضای سایبر با آنها ارتباط داریم.
یعنی نمی توان در مورد فضای سایبر کاوش نمود ولی به حکمرانی در فضای سایبر توجه نداشته باشیم.
نمی توان با حوزه فضای سایبر ارتباط داشت ولی حوزه شناختی که در بستر فضای سایبر به شکل جنگ سایبر شناختی توسعه پیدا می کند، مورد توجه قرار نگیرد.
نظر به اینکه زندگی سایبری (زندگی در فضای مجازی) جدا از زندگی جاری ما نیست، این مفاهیم بایستی معناکاوی شوند و در بیانی علمی برای متخصصان به منظور تصمیم سازی و تصمیم گیری و سپس به گونه ها و قالب های متناسب برای دیگر اقشار معناسازی شود، زیرا از یک منظر باید به این مهم توجه نمود که "جنگ آینده جنگ شناختی" است.
این اقدام در بستر اذهان شکل می گیرد و نوعی از حضور اجتماعی در عرصه زندگی انسانی است که ارتباط آن با دیگر وجوه زندگی انسان ضرورت پیدا می کند.
در این خصوص رسانه به عنوان محوری عمل می کند که با نقش بی بدیل خود نسبت به توسعه اقدامات شناختی در بستر ذهن منتقل کننده محتوا و پیام است که در شکل گیری و جهت گیری افکار عمومی خودنمایی دارد؛ بنابراین نیازمندی به اقدامات محتواسازی دراین مورد یعنی توجه به سه گانه: شناختی، حکمرانی و رسانه توجه مهمی بود که نظر بنده به آن جلب شد.
این فرایند در ابتدا از سوی دوستان آقای داودی و همکار او خانم شعار با اهداف ازپیش-تعیین شده در برنامه ساعت بیست و چهار و یک دقیقه رادیو گفتگو شکل گرفته بود و با موارد ارائه دروس و سخنرانی‌های علمی و تخصصی در سال های اخیر بنده هم جهت شدند و جذابیت خاصی را بوجود آوردند.
بر اساس پیشنهاد دوستان قرار شد بنده در قالب اجرا به صورت کارشناس- مجری مسئولیت ایجاد تعادل بین نظرات اندیشمندان مختلف در برنامه و بیان برخی موارد در قالب نظرات شنوندگان را به شکلی تعاملی در برنامه داشته باشم و اجرا کنم.
با توجه به اینکه سابقه چنین اقداماتی در موارد دیگر را به اشکال دیگر داشتم؛ امیدوارم در این خصوص موفق باشیم و بتوانم از تجارب عزیزان که با دلسوزی و سختی اقدامات هماهنگی را به انجام می رسانند، به شکل حداکثری بهره مند باشم و برنامه خوبی را برای شنوندگان فرهیخته ایران تولید و اجرا کنیم.
در خصوص محتوای برنامه هم باید به این نکته اشاره کنم که هدف گذاری کلان برنامه؛ توجه به سه گانه: شناختی، حکمرانی و رسانه است که در قالب مفاهیم عملیاتی توازن شناختی، سرمایه اجتماعی و دیگر عوامل اثرگذار حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، فناوری و ...
درارتباط با فرایند حکمرانی مطرح می شوند و مواردی همچون: رابطه میان مدل های حکمرانی و سرمایه اجتماعی، فرایند‌های موثر بر ادراک و شناخت سرمایه اجتماعی و نقش و وضعیت رسانه در شکل دهی به مسیر حرکتی سرمایه اجتماعی را برای حرکت مستمر و مطمئن دنبال می کنند.
مواردی که مطرح شدند در حقیقت بسترسازی برای ورود هوشمندانه، علمی و میدانی به مساله میزان و اهمیت نقش علوم درایجاد سازه های ترکیبی رفتاری با تاکید بر سازه های رسانه ای به عنوان بخش مهمی از ساحت قدرت شناختی و جنگ های ترکیبی با تمرکز بر جامعه ایران اسلامی است.
به نظر شما رسانه چه جایگاهی در پیشبرد اهداف حکمرانی در جامعه دارد یا به عبارت بهتر رسانه چه نقشی در حمکرانی مطلوب ایفا می‌کند؟
بخش مهمی از توفیقات رهبران هر جامعه ای بر اساس این مورد است که دارای الگوی حکمرانی باشند.
استمرار در پیگیری تحقق اهداف جامعه نیازمند پایداری در مورد حکمرانی و شاکله آن است.
پس نیازمندی به الگوی حکمرانی پایدار از جمله مواردی است که رهبران و خبرگان جامعه بایستی نسبت به آن دغدغه مند باشند.
در الگوی حکمرانی پایدار بخش‌های مختلف جامعه می‌بایست از توازن و تناسب لازم برخوردار باشند.
بر اساس برخی نظرات و یافته‌های پژوهشی می توان چنین گفت که بخش دولتی بیشترین دخالت را در امور مختلف جامعه دارد و بخش‌های رسانه، خصوصی و عمومی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
در این میان رسانه می تواند بیشترین تعامل را با بخش ها و سطوح مختلف جامعه و بخش عمومی دارا باشد.
رسانه این قابلیت را دارد که نقش محوری و زمینه ساز تعامل بین بخشی را ایفا کند و راه کار‌هایی را به منظور تحقق حکمرانی پایدار داشته باشد.
با توجه به موارد فوق جایگاه رسانه می تواند ساختارساز اذهان و قوه شناخت سرمایه اجتماعی برای ایجاد، استمرار و بلوغ فرایند حکمرانی باشد.
با این مراتب استمرار و پایداری حکمرانی شرایط تضمین را برای خود مهیا می کند.
آیا برنامه ساعت ۲۴:۰۱ می‌تواند در معرفی شاخص‌های حکمرانی مطلوب در جامعه مفید فایده باشد؟
چنانچه گفته شد بخش مهمی از ساختار حکمرانی، رهبران و خبرگان جامعه هستند.
برخی اندیشمندان، برخی برنامه سازان و برخی دیگر سطوح مختلف جامعه هستند.
در حال حاضر این برنامه برای قشر اندیشمندان هدف ارائه شاخص های حکمرانی مطلوب را دارد.
اندیشمندان از یک طرف ارتباط مشاوره و تعاملی با رهبران را دارا هستند و از طرفی ارتباط با اقشار دیگر از جمله دانشجویان و ...
را دارند.
اینها ساختار جامعه و هدف حکمرانی هستند.
پس با انتقال مفاهیم به این طریق سرمایه اجتماعی به بلوغ مورد نیاز می رسد، توازن اجتماعی ایجاد و مولد سرمایه اجتماعی می شود و در نهایت فرایند حکمرانی متشکل، جهت گیر و پایدار خواهد شد.
تلاش ما در این مجموعه برنامه این است که این مفاهیم را توسیع و بسط دهیم تا هم مورد استفاده حکمران‌ها و هم مردم در جایگاه سرمایه‌های اجتماعی هر جامعه‌ای قرار بگیرد.
برنامه ساعت بیست و چهار و یک دقیقه در حقیقت برنامه‌ای تخصصی در حوزه جنگ‌های ترکیبی است که بصورت ویژه در فصل نهم خود ویژگی‌های حکمرانی مطلوب در جامعه را مورد مداقه قرار می‌دهد.
خبرنگار: الهام قبادی


 
 

 

حكمراني،برنامه،جامعه،رسانه،اجتماعي،شناختي،حوزه،شكل،توجه،فضاي ...
سلام دوستان عزیز با سایت خلاصه خبری خبیر نیوز آشنا شوید. سایتی که اخبار را با هوش مصنوعی انتخاب و خلاصه می نماید و با متن کامل خبر و خلاصه خبر در اختیار شما می گذارد. سایت خلاصه نویس خبیر نیوز با توانمندی جستجو نمودن و به ثانیه به روز بودن در خدمت همه مشتاقان فن آوری اخبار در خدمت شماست. https://www.khabirnews.ir

سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 00:51 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0