FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


چرا مخالفین حجاب در دنیا اغلب مردان هستند؟


توضیحات شنیدنی مدیریت بنیاد ام الیتامی خديجة الکبری(س) در برنامه به افق فلسطين
مردم عزیزمان توجه داشته باشید که با کمک های شما، از بيست بهمن ١٤٠٢ تا كنون ، #بدون_وقفه ، هر روز در ۵ تکیه در نقاط مختلف از جنوب تا شمالِ غزّه ، غذای گرم ، طبخ و بین آوارگان و یتیمان توزیع می شود با حمايت خيّرين شير خشك و نان هم توزيع میشود .
در این امر خیر از طریق شماره کارت های زیر و یا درگاه پرداخت اينترنتى سهیم باشید.
شماره کارت های خیریه:
بانک پاسارگاد 5022291329674046بانک ملت6104338926896834 بانک ملی 6037997599838944
جزئیات بیشتر حساب ها https://zil.ink/bonyadkhadijah WWW.KhadijaFoundation.com
باعضويت دركانال خيريه وارسال به ديگران از ياورانِ مظلومانِ غزّه شويد @bonyadkhadijah
بنیاد خیریه ام‌الیتامی خديجة الکبری(س)

 

 

چرا مخالفین حجاب در دنیا اغلب مردان هستند؟

تسنیم | فرهنگی و هنری | یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403 - 20:53
رحیم پور ازغدی گفت: اسلام سرکوب شهوت ندارد و ازدواج را مسیری برای تأمین صحیح این نیاز می داند. چون نمی خواهد عقده جنسی به وجود بیاید. ولی اگر از مرز انصاف و عدالت خارج شد همین شهوت به قاتل انسان تبدیل می شود.
زن،حجاب،جنسي،شهوت،زيبايي،مردان،سركوب،اسلام،ازغدي،مرد،عشق،نگا ...

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست "بررسی تبعات بی‌حجابی در تمدن و فرهنگ غربی" که عصر امروز، یکشنبه 23 اردیبهشت، در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، طی سخنانی بر ضرورت تبیین فرهنگ حجاب در جامعه تأکید کرد.
رحیم‌پور ازغدی با طرح استدلالی علیه حجاب اظهار داشت: یکی از استدلال‌هایی که علیه حجاب می‌شود این است که چرا با عرضه عمومی زیبایی و جذابیت زن مخالفت می‌کنید؟
در جواب باید توجه داشت که از یک سو اگر مقوله جنسیت و نیاز جنسی نبود، ما چیزی به نام حجاب نداشتیم و اصلاً ضرورت نداشت.
او تصریح کرد: انسان یک موجود دو جنسی است مثل همه حیوانات و گیاهان و این جفت شدن، لقاح دو جوهر، دو بذر، دو ماهیت و دو شخصیت زنانه و مردانه یک مسئله مهم است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اصل گرایش جنسی چه شهوت و چه محبت، امر الهی است، خاطرنشان کرد: شهوت نعمت خدا است.
اگر شهوت نبود هیچ کس نبود و هیچ کس به دنیا نمی‌آمد.
شهوت را خداوند در نهاد انسان خلق کرده است.
پس اگر کسی فکر کند مسئله حجاب دشمنی با زیبایی و جذابیت است، بدفهمی است.
حجاب اسلامی؛ فرصتی برای حفظ گوهر زنانه
او با تأکید بر اینکه ما انکار نمی‌کنیم مذاهبی بودند که به بهانه دیده نشدن زن برای حفظ حجاب، کلاً او را حذف کردند، اظهار داشت: به عنوان مثال حجاب در کتاب مقدس یهودیان و مسیحیان به این نوع مطرح شده است.
حجاب در آیین هندی و در آیین ایرانی قبل از اسلام نیز همین گونه است.
در ایران قبل از اسلام حجاب بود ولی مخصوص زنان اشراف بود و هر چه طبقات پایین می‌آمد بی‌حجابی بیشتر می‌شد.
رحیم‌پور ازغدی با طرح این پرسش که آیا حجاب اسلامی برای سرکوب کردن زیبایی زن است، خاطرنشان کرد: اگر گفته شده بود زن در هیچ زمانی نباید زیبایی خود را عرضه کند، این سرکوب زن بود؛ ولی اسلام گفته زن از این زیبایی حراست و آن را مدیریت کند.
زن نباید جذابیت خودش را حراج کند و خودش را در اختیار نگاه همه مردان بگذارد.
او ادامه داد: حجاب فرصتی است که خدا در اختیار زن گذاشته تا از این طریق قدرت مرد به جای سرکوب زن در اختیار زن و خانواده قرار بگیرد و این عشق در خدمت زن و خانواده قرار می‌گیرد.
تبیین تأمین نیازها از راه صحیح در اسلام
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعتقاد به اینکه اگر اسلام با لذت جنسی مخالف بود عشق‌ زن و شوهر را عبادت نمی‌دانست، اظهار داشت: لذتی که زن و مرد از هم می‌برند عبادت است چون باعث تعادل شخصیتی هر دوی آنها می‌شود.
این اراده و رحمت الهی است.
ولی اساساً اگر خواستن‌ها مدیریت نشود به ضد خودش تبدیل می‌شود.
او ادامه داد: در اسلام چیزی به نام سرکوب نیازها نداریم.
هر نیازی در ما هست را خدا در گذاشته و ما به آن احتیاج داریم و باید ارضا شود ولی به شکل درست.
مثلاً اگر ما در غذا خوردن افراط کنیم نتیجه‌اش بیماری است.
رحیم‌پور ازغدی بر پاسخ دادن صحیح به نیازها تأکید کرد و گفت: اسلام سرکوب شهوت ندارد و ازدواج را مسیری برای تأمین صحیح این نیاز می‌داند.
چون نمی‌خواهد عقده جنسی به وجود بیاید.
ولی اگر از مرز انصاف و عدالت خارج شد همین شهوت به قاتل انسان تبدیل می‌شود.
بنابراین سرکوب شهوت هرگز، عقده جنسی نه، ولی از آن طرف حرص جنسی، زیاده‌طلبی و طغیان نیز انسان را نابود می‌کند.
او خشم را نیز یکی دیگر از موهبت‌های الهی دانست و گفت: ما به خشم نیاز داریم تا از طریق آن از خود دفاع کنیم.
اگر خشم نبود هیچ کس از خودش دفاع نمی‌کرد ولی اگر خشم موجب هجوم به دیگران شد، همین خشم ضد بشری خواهد شد.
به همین صورت، حجاب اسلامی سرکوب شهوت و لذت جنسی نیست.
اسلام در کنار حکم حجاب، حکم ازدواج را تبیین کرده است.
حجاب برای حفاظت از زیبایی است
این استاد دانشگاه با تأکید بر مراقبت زنان از خود و پرهیز از وسیله شدن در دست دیگران، تصریح کرد: زمانی که دختری خودش را آرایش می‌کند و لباسی می‌پوشد که مردان دوست دارند، مردان زیادی به او نگاه می‌کنند.
ولی کار همین جا تمام نمی‌شود.
اول نگاه می‌کند، بعد خوشش می‌آید، بعد دنبالش راه می‌افتد، بعد می‌خواهد او را تصرف کند و خود را ارضا کند.
در واقع زن در اینجا وسیله و ابزار است.
نام این عشق نیست چون تعهدی همراه آن نیست.
رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه اگر نیاز جنسی و شهوت نبود، حجاب لازم نبود، اظهار داشت: پوشش برای این است که رفتار جنسی کنترل شده و متعادل شود.
درواقع حجاب به این دلیل واجب شده تا رابطه‌ها از عقلانیت و اخلاق خارج نشود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برهنگی زن به معنای برهنگی خانواده است، گفت: مردی که این زن را می‌بیند باید چه کار کند؟
یا باید آن زن را تصرف کند یا باید خودش را سرکوب کند یا اگر متأهل است، خیانت کند.
سؤال من این است حد یقف و پایان این داستان کجاست؟
او با اعتقاد به اینکه حجاب برای حفاظت از زیبایی است، تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید زنانی که سن‌شان بالا است و زیبایی جنسی ندارند واجب نیست حجاب داشته باشند.
حجاب برای زنان و دخترانی است که وقتی مردان آنها را نگاه می‌کنند دوست دارند دوباره نگاه کنند.
چرا مخالفین حجاب در دنیا اغلب مردان هستند؟
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این پرسش که چرا مخالفین حجاب در دنیا اغلب مردان هستند، گفت: خداوند زیبایی را برای ازدواج و تشکیل خانواده در زن گذاشته، نه برای فروپاشی خانواده.
اگر این بی‌حجابی عمومی شد چند اتفاق می‌افتد؛ ارزش زن کم می‌شود.
وقتی عرضه زیاد باشد تقاضا کم می‌شود، وقتی عرضه کم باشد تقاضا زیاد می‌شود و عشق و شهوت بیشتر می‌شود.
زن با حجاب دارد می‌گوید اگر من را می‌خواهی باید تعهد بدهی و مسئولیت بپذیری.
به همین دلیل مخالفین حجاب در دنیا اغلب مردان هستند، چون بی‌حجابی به نفع مرد است و مرد بدون اینکه مسئولیتی بپذیرد نگاه می‌کند و اسمش را پارتنر می‌گذارد.
اصلاً برخی از رابطه بدون تکلیف خوششان می‌آید.
رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه ازدواج یعنی مرد در ازای به دست آوردن زن مسئولیت می‌پذیرد، تصریح کرد: زن مظهر هوالخالق است و خدا از طریق زن انسان خلق می‌کند.
بدن زن مجرای ورود انسان‌ها به عالم است.
لذا این بدن باید پاک بماند.
معنای حجاب این است.
کشف حجاب یعنی زن ابزار است و هر کس بخواهد می‌تواند از آن استفاده کند.
او رواج بی‌حجابی را آغاز گسترش خیانت ارزیابی کرد و گفت: اگر مردی مجرد باشد با دیدن بی‌حجابی یا در دام تجاوز و تعرض می‌افتد و مزاحم زن می‌شود، یا دچار افسردگی می‌شود، یا دچار فساد می‌شود و سراغ روابط نامشروع می‌رود.
این استاد دانشگاه با طرح این پرسش که آیا کشف حجاب به نفع زن است یا به ضرر زن، اظهار داشت: پاسخ این است که هم به ضرر زن است و هم به ضرر مرد.
لذا امروزه یکی از صنایع پردرآمد در جهان صنعت پورن است و مردان پول می‌دهند بدن زنان را ببینند.
نتیجه‌اش هم این است که اخلاق جنسی از بین می‌رود.
رحیم‌پور ازغدی یکی از نتایج بی‌حجابی را پایمال شدن زیبایی زن عنوان کرد و گفت: وقتی مرد ببیند زن‌های بسیاری خودشان را عرضه کردند، دست به انتخاب می‌زند و کم‌کم زنان باید سر مردان رقابت کنند.
اینطوری زنان باید با هم مسابقه بدهند تا مردان آنها را انتخاب کنند.
در نهایت زندگی و آرامشی باقی نمی‌ماند و این اتفاق الآن افتاده است.
او یکی دیگر از آسیب‌های بی‌حجابی را خلأ عشق دانست و اظهار داشت: در صورت خلاء عشق، کسی دلش برای کسی تنگ نمی‌شود و همه می‌خواهند همدیگر را مصرف کنند و بروند.
بنابراین اولین قربانی بی‌حجابی عشق و وفاداری است و زیرا کسی به دیگری نیاز انحصاری ندارد.
انتهای پیام/


 
 

سلام دوستان عزیز با سایت خلاصه خبری خبیر نیوز آشنا شوید. سایتی که اخبار را با هوش مصنوعی انتخاب و خلاصه می نماید و با متن کامل خبر و خلاصه خبر در اختیار شما می گذارد. سایت خلاصه نویس خبیر نیوز با توانمندی جستجو نمودن و به ثانیه به روز بودن در خدمت همه مشتاقان فن آوری اخبار در خدمت شماست. https://www.khabirnews.ir

 

یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403 - 23:57 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0