FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


مسیریابی سعادت بشر با پویش "زندگی با آیه‌ها"


توضیحات شنیدنی مدیریت بنیاد ام الیتامی خديجة الکبری(س) در برنامه به افق فلسطين
مردم عزیزمان توجه داشته باشید که با کمک های شما، از بيست بهمن ١٤٠٢ تا كنون ، #بدون_وقفه ، هر روز در ۵ تکیه در نقاط مختلف از جنوب تا شمالِ غزّه ، غذای گرم ، طبخ و بین آوارگان و یتیمان توزیع می شود با حمايت خيّرين شير خشك و نان هم توزيع میشود .
در این امر خیر از طریق شماره کارت های زیر و یا درگاه پرداخت اينترنتى سهیم باشید.
شماره کارت های خیریه:
بانک پاسارگاد 5022291329674046بانک ملت6104338926896834 بانک ملی 6037997599838944
جزئیات بیشتر حساب ها https://zil.ink/bonyadkhadijah WWW.KhadijaFoundation.com
باعضويت دركانال خيريه وارسال به ديگران از ياورانِ مظلومانِ غزّه شويد @bonyadkhadijah
بنیاد خیریه ام‌الیتامی خديجة الکبری(س)

مسیریابی سعادت بشر با پویش "زندگی با آیه‌ها" - تسنیم

تسنیم | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 03 اردیبهشت 1403 - 16:53
حجت الاسلام ماندگاری گفت: پویش زندگی با آیه ها با تدبر روزانه در یک آیه به ما می فهماند که قرآن مسیریاب سعادت است؛ چنانچه قرآن می فرماید:«ذَلِكَ الْكِتَابُ لَا رَیبَ فِیهِ هُدًى لِلْمُتَّقِینَ؛ این کتاب که هیچ شکی در آن نیست، راهنمای پرهیزگاران است.»
قرآن،زندگي،اعتماد،دانشگاه،انس،تدبر،ماندگاري،آيه،رسانه،مسيريا ...

حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه پویش زندگی با آیه‌ها مسیریاب سعادت بشر است، گفت: از روزی که نرم‌افزار مسیریاب به موبایل‌ها راه یافت، مردم به دلیل توانمندی‌های این نرم‌افزار که مسیرهای خلوت را انتخاب می‌کند، دست‌اندازها، دوربین پلیس، ترافیک و...
را اعلام می‌کند و مسیر را به راحتی به راننده نشان می‌دهد، تمایل به استفاده از این برنامه دارند.
پویش زندگی با آیه‌ها نیز با تدبر روزانه در یک آیه از قرآن به ما می‌فهماند که قرآن مسیریاب سعادت است؛ چنانچه در سوره بقره آمده است: «ذَلِكَ الْكِتَابُ لَارَیبَ فِیهِ هُدًى لِلْمُتَّقِینَ؛ این کتاب که هیچ شکی در آن نیست، راهنمای پرهیزگاران است.»
ماندگاری ادامه داد: آیه 9 سوره اسراء می‌فرماید: «إِنَّ هَذَا الْقرآن یهْدِی لِلَّتِی هِی أَقْوَمُ؛همانا این قرآن به راست و استوارترین طریقه هدایت می‌کند.» لذا آثار و برکات قرآن هدایت مسیر درست در زندگی بشر است؛ چون زندگی ما یک لایه عینی و یک لایه غیبی دارد.
او ادامه داد: مسیریاب لایه غیبی و رابطه ظاهر و باطنی زندگی عالم، قرآن است که آثار و برکات آن شامل سعادت، هدایت، رشد، پیروزی و موفقیت می‌شود.
رسانه ملی، دانشگاه ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد
این استاد حوزه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، رسانه ملی را دانشگاه دانست و گفت: متأسفانه گاهی احساس می‌کنیم که صدا و سیما به یک زنگ تفریح تبدیل شده است.
این در حالی است که حضرت آقا صدا و سیما را به مثابه یک دانشگاه عمومی می‌دانند که وظیفه گسترش دین، اخلاق، امید و آگاهی و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در میان آحاد ملّت را بر عهده دارد.
ماندگاری با بیان اینکه اگرچه دانشگاه و مدرسه زنگ تفریح دارد اما همه آن تفریح نیست، خاطرنشان کرد: اساس دانشگاه و مدرسه بر تعلیم و تربیت است.
اگر رسانه به عنوان یک دانشگاه به رسالت اصلی خود برسد و جایگاه قرآن را برای مردم توضیح دهد، مردم به قرآن به عنوان مسیریاب سعادت اعتماد کنند، قرآن را تلاوت کنند و در آن تدبر نمایند، حتماً سعادت بشر در بُعد فردی، خانوادگی و اجتماعی در تمام ابعاد تضمین خواهد شد.
این کارشناس مذهبی تأکید کرد: ان‌شاءلله اگر دانشگاه‌ها، مساجد، هیئات و رسانه نقش تعلیم و تربیتشان را پررنگ کنند، اتفاقات خوبی در زمینه توسعه فرهنگی قرآنی در کشور رقم خواهد خورد.
ماندگاری تمرکز اصلی صدا و سیما را بر آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: صدا و سیما باید کارهای تعلیمی و پرورشی را برعهده داشته باشد؛ پرورشی به این معنا که صدا و سیما باید جایگاه آیه به آیه و نکته به نکته قرآن را در زندگی انسان‌ها در موضوعات مختلف تبیین کرده و سپس نمونه‌های تأثیرپذیری از قرآن را برای مردم بیان کند.
محفلی که تأثیر قرآن در زندگی را نمایان کرد
این استاد حوزه و دانشگاه به اثرات ارزشمند برنامه محفل در زندگی مردم اشاره کرد و گفت: برنامه محفل با ایده‌ای خلاقانه و با محوریت قرآن توانست زمینه تدبر در قرآن را برای مخاطبان رسانه ملی به ارمغان آورد.
اگر رسانه بتواند با تداوم برنامه‌هایی مشابه برنامه محفل تأثیر قرآن در زندگی افراد و همچنین حل مشکلات مردم را بیان کند، قطعاً در انس مردم با قرآن اثرگذار خواهد بود.
او ضمن اشاره به نقش نهادهای فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی در تحقق جامعه قرآنی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی یا هر نهاد فرهنگی دیگر باید به طلاب و مبلغین آموزش دهد که چگونه می‌شود با زبان، عمل و روش‌های تربیتی مردم را با قرآن مأنوس کرد؛ این اقدام تأثیر زیادی در انس مردم با قرآن خواهد داشت.
این خطیب دینی تصریح کرد: ما نباید موعظه‌کننده باشیم بلکه باید مربی باشیم.
مربی باید وسط میدان باشد و مسائل و مشکلات مردم را مستند به قرآن حل نماید.
اگر راه و روش‌های استفاده از قرآن در دوره‌های آموزشی سازمان تبلیغات کار شود، قطعاً حضور مبلغین تأثیر بیشتر خواهد داشت.
این کارشناس مذهبی تأکید کرد: اگر بعد از ماه رمضان و ماه محرم مراجعه مردم به مراکز پاسخگویی به سؤالات، روحانیت، مسجد و قرآن بیشتر شد، معلوم می‌شود که روحانیان و بالطبع سازمان تبلیغات اسلامی خوب کار کرده‌اند.
نکاتی برای انس بیشتر مردم با قرآن
ماندگاری به منظور انس بیشتر مردم با قرآن چند مسئله را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از راه‌های انس بیشتر مردم با قرآن اعتمادسازی است.
در حال حاضر مردم آنقدر که به اینترنت و فضای مجازی اعتماد دارند به قرآن اعتماد ندارند.
مشکل ما این است که به قرآن اعتقاد داریم اما اعتماد نداریم.
اعتقاد یعنی می‌دانیم که قرآن راه‌حل‌هایی دارد اما اعتماد سپردن خودمان به قرآن است.
او یادآوری کرد: وقتی قرآن می‌گوید این کتاب راه‌حل و کتاب رشد است، مردم باید اعتماد کنند.
ما وقتی به پزشکی اعتماد می‌کنیم، ریش و قیچی را به دست او می‌سپاریم.
اگر ما به قرآن اعتماد کردیم، راه‌حل‌ها را از قرآن می‌پرسیم.
این کارشناس مذهبی یکی دیگر از راه‌های انس مردم با قرآن را تلاوت و تدبر در قرآن عنوان کرد: خداوند در آیه چهارم سوره مزمل می فرماید «وَرَتِّلِ الْقرآن تَرْتِیلًا؛ به تلاوت آیات قرآن با توجه کامل مشغول باش.» البته اگرچه به تلاوت قرآن بسیار تأکید شده اما خوب است که در کنار هر تلاوتی، تدبر قرآن را هم مدنظر قرار دهیم.
تدبر در قرآن باعث می شود تا مردم شیرینی قرآن را بچشند.
او ادامه داد: ما باید نتایج عمل به قرآن را برای مردم تبیین کنیم و شیرینی آن موفقیت را به مردم بگوییم.
ماندگاری آیه «تواصوا بالحق» را دستورالعملی برای زندگی دانست و گفت: مردم باید یاد بگیرند که راه‌حل‌های قرآن را برای همدیگر تبلیغ کنند، از قرآن دفاع کرده و پای قرآن ایستادگی کنند.
اگر جریان‌سازی این مراحل در جامعه اتفاق بیفتد، انس مردم با قرآن بیشتر خواهد شد.
انتهای پیام/


 
 

 

 

دوشنبه، 03 اردیبهشت 1403 - 23:20 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0