FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


راهبرد جریان انقلاب در برابر جنگ ترکیبی-شناختی چیست؟


جمعیت هلال احمر: هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم مظلوم فلسطین را به شماره حساب۹۹۹۹۹

و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی

و یا به شماره حساب۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸

و شماره کارت۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶ نزد بانک مرکزی

و یا از طریق شماره گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* واریز کنند.

راهبرد جریان انقلاب در برابر جنگ ترکیبی-شناختی چیست؟

مشرق | سیاسی | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 23:06
 
جنگ،دشمن،كشور،مغزها،زدايي،انقلاب،ايدئولوژي،شناختي،هويت،فضاي، ...

به گزارش مشرق، کانال ایتای هوش سفید نوشت:
راهبرد جریان انقلاب در برابر جنگ ترکیبی-شناختی چیست؟
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پنجم آذرماه سال ۱۴۰۱ با بسیجیان فرمودند: یکی‌ از آسیب‌پذیری‌های دشمن، روشن‌بینی شما است.
شما که روشن‌بین باشید، او آسیب میبیند.
سعی کنید روشن‌بینی خودتان را افزایش بدهید.
دشمن دنبال این است که بر مغزها تسلّط پیدا کند.
تسلّط بر مغزها برای دشمن خیلی باارزش‌تر از تسلّط بر سرزمین‌ها است.
اگر مغز یک ملّتی را توانستند تصرّف کنند، آن ملّت سرزمین خودش را دودستی به دشمن تقدیم میکند.
مغزها را باید حفظ کرد؛ تسلّط بر مغزها...
سن تزو در کتاب هنر جنگ می‌گوید: ‏پیروز شدن در همه نبردها اوج برتری نیست.
برتری واقعی زمانیست که بتوان بدون جنگیدن، مقاومت دشمن را در هم شکست.
در جنگ شناختی با بستر فضای سایبر کشورهای رقیب یا حریف دنبال تسلط و تسخیر سرزمین ذهن‌ها و قلب‌های‌ مردم هستند.
در کشور ما به دلیل فقدان حکمرانی سایبری و وجود فضای مجازی ول، ذهن‌ها و قلب‌های مردم با تصویر سازی دشمنان در حال بمباران اطلاعاتی است و عمده محتواهای تولید شده، اخبار و پیام‌های جعلی و ساختگی در بستر این فضا است.
دشمنان ایران ما بیش از همه با طراحی یک نبرد ترکیبی سایبری-شناختی در دوره زمانی بلند مدت دنبال گرفتن هویت و ایدئولوژی از نسل نوجوان و جوان در کشور هستند که گوشه‌هایی از آن در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان ها به وضوح قابل مشاهده و درک است.(مانند تطهیر پهلوی، به طنز کشیدن مقدسات، عفاف و حجاب و...)
اینکه دشمن با سرگرم ساختن نوجوانان و جوانان با محتواهای زرد در دیسکورد، توییچ، اینستاگرام و پلتفرم‌های استیرم بازی‌ها رایانه‌ای و ...دنبال گرفتن هویت اصیل ایرانی - اسلامی آنهاست یک بحث است، اما نکته مهمتر اینست که چرا مسئولین کشور علی رغم تذکرات بسیار امام خامنه‌ای در برابر این دشمن تا دندان مسلح در این فضا مشی سکوت یا تغافل را پیش گرفته اند؟
در جنگ شناختی وقتی مخاطبی مورد هدف قرار می‌گیرد دچار تزلزل در افکار و رفتارهای خود می‌شود.
همین فرد تا پیش از این نسبت به ارزش‌ها، فرهنگ اصیل، خاک و وطن خود تعصب و حس وفاداری داشته‌ است.
ولی امروز نسبت به حکومت و ساختار کشور خود تردید دارد و یا با بدبینی و ظن از آن حرف می‌زنند.
این تغییر جریان فکری ناگهانی نبوده است.
به خاطر همین جنگ شناختی را یک جنگ نامرئی نیز می‌نامند.
در این جنگ سایبری- شناختی دشمن از چند سلاح مانند اخبار جعلی، پروپاگاندای محاسبات، اعتمادزدایی، ناامیدسازی جامعه، ناکارآمد نشان دادن حاکمیت، از بین بردن مشروعیت های جامعه و زیر سوال بردن اعتبار نظام و حاکمیت در راس یک کشور استفاده می کند که نتیجه اش هویت زدایی و ایدئولوژی زدایی گسترده در بدنه آن کشور می‌شود.
در این جنگ شناختی-سایبری ۴ مرحله برای تسلط بر مغزها و ایدئولوژی زدایی طراحی شده است که نتیجه اش حساسیت زدایی نسبت به اصول و بینات و مبانی انقلاب (مانند حاکمیت دین خدا و عدم تسلیم در برابر دشمن مستکبر) است.
این ۴ مرحله به شرح زیر است:
تضعیف روحیه
بی ثبات سازی
بحران سازی
عادی سازی
حال در برابر این جنگ شناختی-ترکیبی #جهاد_تبیین به دستور امام امت واجب می‌شود، این جهاد در کلام امیر المومنین علی علیه السلام یکی از ۴ رکن ایمان به حساب می‌آید، همچنین خود جهاد از نگاه آن حضرت دارای ۴ شعبه امر به معروف و نهی از منکر ، صداقت و صراحت و مبارزه با فاسقان است.
لازم به ذکر است هویت و ایدئولوژی زدایی از کشوری مانند ایران که در فضای مجازی ول در حال انجام است و این خطر و خسارت با چندین حمله اتمی برابر است، برای کشورمان طی ۱۰ تا۱۵ سال آینده خسارت سنگینی برجای خواهد گذاشت.
نیروهای جریان انقلاب هرچه سریعتر باید برای مقابله با این جنگ شناختی-ترکیبی آموزش‌های لازم را ببینند تا بتوانند علاوه بر حفظ خود و همسنگران‌شان چتر انقلاب اسلامی را بر قشر خاکستری که بیشترین اثر را از این جنگ دریافت می‌کند گسترش دهند.


یکشنبه، 02 اردیبهشت 1403 - 00:50 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0