FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


تلاش برای ترویج "تدبر در قرآن"


جمعیت هلال احمر: هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم مظلوم فلسطین را به شماره حساب۹۹۹۹۹

و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی

و یا به شماره حساب۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸

و شماره کارت۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶ نزد بانک مرکزی

و یا از طریق شماره گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* واریز کنند.

تلاش برای ترویج "تدبر در قرآن"

تسنیم | فرهنگی و هنری | جمعه، 10 فروردین 1403 - 17:53
نشست هم اندیشی استادان تدبر در قرآن پیرامون فعالیت ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در محل سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.
تدبر،قرآن،قرآني،سازمان،اساتيد،فهم،كريم،تبليغات،عمل،دارالقرآن ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست هم‌اندیشی استادان تدبر در قرآن پیرامون فعالیت ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم، با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجج‌الاسلام علیرضا پناهیان، علی صبوحی، قاسمیان، عابدینی در محل سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست طی سخنانی گفت: اگر نخبگان اهل تدبر در قرآن شوند، غوغایی به پا می‌شود، اما تدبر برای آحاد مردم هم لازم است و می‌طلبد جمعی از اساتید بیایند به امر تدبر اهتمام داشته باشند که می‌تواند فهم تدبر را برای عموم مردم تسهیل و تمهید کند.
قمی خاطرنشان کرد: در مباحث مختلف قرآنی اهتمام سازمان تبلیغات در پیش بردن مسئله تدبر در قرآن کریم است و ستاد تدبر در قرآن، اگر بخواهد متمرکز شود و در حاکمیت متولی داشته باشد، باید دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی این کار را به عهده گیرد و با قوت و اهتمام ویژه پیش ببرد.
در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری پنج مرحله را برای قرآنی شدن جامعه شامل قرائت، حفظ، انس، تدبر و عمل به قرآن ملاک قرار دادند، گفت: آن نکته‌ای که ایشان خیلی روی آن تأکید دارند، همگانی بودن فهم قرآن است.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین پناهیان دیگر سخنران این نشست به وجود یک آسیب بسیار مهم سر راه قرآنی شدن کشور به ویژه در تدبر که انحصار دادن قرآن و فهمش به علما است، اشاره کرد و گفت: طبق فرمایشات آیت‌الله جوادی آملی و علامه طباطبایی، هذا بیان للناس را اگر سرلوحه قرار دهیم، برای فهم قرآن به هیچ دانشی احتیاج نیست و خود قرآن کمک می‌کند به فهم قرآن و اگر این امر به مردم منتقل شود، این آسیب برطرف می‌شود.
در ادامه حجت‌الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نقش تدبر در قرآن در زمانه ما، می‌تواند یک روش‌شناسی برای حل مسائل حکمرانی کشور باشد.
ما مسئله‌های زمین مانده حکمرانی بسیاری داریم و می‌توانیم برای حل این مسائل از قرآن استفاده کنیم.
قاسمیان، از اساتید مطرح حوزه و دانشگاه گفت: بسیاری از مردم مسائل دینی و اعتقادی خود را از منبرها و جلسات تبلیغی اخذ می‌کنند که ضرورت ویژه وجود دارد، بحث تدبر در قرآن کریم در حوزه‌های علمیه و در بین مبلغان جامعه به صورت جدی دنبال شود.
علی صبوحی، از اساتید تدبر در قرآن کریم در این نشست گفت: تدبر در قرآن همگانی هست.
این جمله در مقابل اختصاصی بودن تدبر است نه در مقابل تخصصی بودنش.
همه حق دارند تدبر کنند ولی باید تخصص آن را نیز فراگیرند.
البته این هم مراحلی دارد که در سطوح بالای علمی تا سطوح عموم مردم وسعت دارد.
در ادامه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عابدینی از اساتید حوزه و دانشگاه طی سخنانی گفت: قرآن نازل شده تا به آن عمل شود.
زندگی با مفاهیم قرآنی، قرآنی بودن نیست.
مفاهیم قرآنی لازم است، اما متوقف نباید شویم.
تدبر، با قلب نسبت پیدا می‌کند که با نظام عمل نسبت دارد.
رابطه تدبر، به سرعت به عمل کشیده شدن است.
یعنی نگاهمان به تدبر این باشد که قرآن به صحنه زندگی کشیده شود.
انتهای پیام/


 
 

جمعه، 10 فروردین 1403 - 21:11 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0