FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


وجود مقدس حضرت رقیه (س) شخصیت استکبارستیز در طول تاریخ


 

باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | پنجشنبه، 10 اسفند 1402 - 08:24
یک کارشناس گفت: حضرت رقیه (س) یکی از شخصیت‌های استکبارستیز در تاریخ هستند، ولی طاغوت‌های عالم همیشه به دنبال این بوده‌اند که رد پای طغیان خود را پاک کنند.
حضرت،السلام،سلام،الله،امام،تاريخ،رقيه،حسين،شام،يزيد،مزار،اثب ...

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
حجت الاسلام والمسلمین ناصر یوسفی، کارشناس مذهبی درمورد وجود مقدس حضرت رقیه (س) و مظلوم واقع شدن این شخصیت برجسته در جریان ترور‌های رسانه‌ای اظهار کرد: وجود مقدس حضرت رقیه سلام الله علی‌ها یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های استکبارستیز در طول تاریخ است و طاغوت‌های عالم همیشه به دنبال این بوده اند که رد پای طغیان خود را پاک کنند و می‌خواستند چهره و شخصیت خود را تطهیر کنند.
همان طور که می‌دانیم امروزه، رهبری می‌فرماید دست فرودگاه بغداد همان دست مخملین پشت میز مذاکره است.
یعنی همان که خودش را بزک می‌کند و دلسوز شما نشان می‌دهد مولد داعش و قاتل حاج قاسم سلیمانی است و این قصه همیشگی تاریخ بوده است.
حجت الاسلام یوسفی تصریح کرد: منصور دوانیقی قاتل امام جعفر صادق علیه السلام خودش را وقف خدمت به حضرت علیهم‌السلام کرده بود و زمان امیر مومنان (ع) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع)، بنی امیه همین سیره را در پیش گرفته بود و معاویه به فرماندار خودش نامه می‌داد و می‌گفت: شما مظهر شدت و غلظت شوید و به مردم بی‌رحمی کنید و من مظهر رأفت و رحمت می‌شوم.
یعنی معاویه یک داعشی شکل داده بود که دست و پای شیعیان امیر مومنان، حضرت علی علیه السلام را از بدن جدا کنند و خودشان را رئوف و مهربان جلوه دهند کما این که الان، در میان مخالفان شیعه، معاویه به حلیم امت اسلام معروف است.
یعنی آن‌ها می‌گویند خلیفه مهربان‌تر از معاویه نداشته ایم.
این در حالی است که ۸۰ هزار شیعه در دوران قدرت معاویه کشته شده اند.
این کارشناس مذهبی گفت: قصه کربلا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بدین صورت بود که پس از شهادت حضرت (ع) و اسارت اسرا به سمت شام، حضرت زینب سلام الله علی‌ها و امام سجاد (ع) و کاروان حضرت سیدالشهداء (ع) در مجلس یزید، او را رسوا کردند در حالی که یزید به دنبال تطهیر شخصیت و جایگاه خودش برآمد و از خانم رباب خواستگاری کرد و ایشان جواب رد دادند و حتی خون حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را به گردن ابن زیاد انداخت و گفت که من نگفتم حسین را بکُشند ابن زیاد خودش گفت.
حتی یزید قبل از کربلا به دنبال این بود که امام حسین (ع) را کم هزینه به شهادت برساند.
حجت الاسلام یوسفی مطرح کرد: ابتدا، یزید به دنبال این بود که حضرت سیدالشهداء علیه السلام را در دل مناسک حج ترور کند که اگر این اتفاق می‌افتاد یزید براحتی می‌توانست در تاریخ بگوید که خوارج باعث به شهادت رسیدن حضرت امام حسین علیه السلام شده اند و به همین دلیل، جنگ صوری علیه خوارج راه می‌انداخت و خودش را به قهرمان دهه ۶۰ هجری تبدیل می‌کرد و می‌گفت که من منتقم خون حسین بن علی علیه السلام هستم و انتقام ایشان را از خوارج گرفتم و در این صورت، هم امام حسین علیه السلام را به شهادت می‌رساند و هم خوارج را می‌کُشت و به همین راحتی، خودش را تطهیر می‌کرد.
این کارشناس مذهبی گفت: مسئله‌ای که در قصه پسا کربلا جلوی این ماجرای تطهیر را گرفت ۸۴ زن و بچه‌ای بودند که اسیر شدند و هر کسی به نوبه خودش این کار را انجام داد تا جایی که حضرت زینب سلام الله علی‌ها و امام سجاد علیه السلام با خطبه خواندن، حضرت سکینه بنت الحسین سلام الله علی‌ها با جمع کردن کجامه‌های رنگی و پارچه‌های مشکی به همراه دختر سه ساله حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، حضرت رقیه سلام الله علی‌ها به نوبه خود این کار را انجام دادند و مزار ایشان در شام به سند مظلومیت اهل بیت علیهم السلام تبدیل شد و دست پلید یزید را به تاریخ نشان داد؛ به طوری که اگر قبور اهل بیت علیهم‌السلام در منطقه شام نبود یزید در طول تاریخ همه آثار قتل اهل بیت (ع) را پاک می‌کرد و خون امام حسین علیه السلام را به گردن کوفیان می‌انداخت.
حجت الاسلام یوسفی عنوان کرد: بنده تاکنون ندیده ام کسی یک متر یا پنج متر اختلاف در مکان قبر حضرت امیر مومنان علیه السلام و امام حسین علیه السلام داشته باشد، ولی در تاریخ، حتی اگر یک سرنخ به سمت شام رفت محل اختلاف شد.
مثلاً سر امام حسین علیه السلام در کجا دفن شده است؟
یک نقل این است که در شام و نقل دیگر این است که در کربلا و یا حتی در نجف و مدینه دفن شده است.
یعنی دو هزار کیلومتر اختلاف در محل دفن سر مبارک حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام وجود دارد؟
دلیلش چیست؟، چون طاغوت هر کاری می‌کند تا دست خودش را در شام پاک کند.
او ادامه داد: این موضوع در مورد مزار حضرت زینب سلام الله علی‌ها نیز، وجود دارد تا جایی که یک نقل این است که در مصر و نقل دیگر این است که در مدینه و یا شام است.
مگر شخصیت دختر حضرت علی ابن ابی طالب علیه السلام در طول تاریخ کمرنگ بوده است که کسی نمی‌داند مزار دختر امیر مومنان علیه السلام در کجا قرار دارد؟
رحلت ایشان به چه صورت بوده است؟
چرا در تاریخ مخابره نمی‌شود؟
البته اگرچه این موضوع مخابره می‌شود، ولی بنی امیه نگذاشته است اطلاعات دفن حضرت زینب سلام الله علی‌ها در شام به صورت سالم و بدون دردسر در تاریخ ثبت شوند.
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: یکی از شبهاتی که عده‌ای مطرح می‌کنند این است که مگر امام حسین علیه السلام دختری به نام رقیه سلام الله علی‌ها داشته اند؟
امروز اگر کسی به بنده به عنوان طلبه بگوید که با روایات صحیح و سند شیعه می‌توانید وجود، نام و مزار این دختر را ثابت کنید؟
بنده می‌گویم خیر.
بدون شک، آن فرد هم می‌گوید چگونه به وجود حضرت رقیه سلام الله علی‌ها اعتقاد دارید؟
بنده می‌گویم وجود و اثبات دو مقوله جدا از هم هستند.
گاهی شما با چشمان خود می‌بینید فردی شراب خورده و یا دزدی کرده است و یقین دارید آن فرد شراب خوار یا دزد است، ولی آیا می‌توان در دادگاه ثابت کرد؟
بنابر مورد جرم، اثبات در دادگاه مستلزم دو یا چهار شاهد است و این نشان می‌دهد که اثبات و وجود با هم تفاوت دارند.
حجت‌الاسلام یوسفی ادامه داد: اگر کسی بگوید آیا حضرت رقیه سلام الله علی‌ها وجود داشته اند؟
می‌گویم قطعاً وجود داشته اند و برای اثبات این موضوع می‌گویم نوه‌های سید ابراهیم دمشقی در قید حیات هستند.
چون وقتی که مزار حضرت رقیه سلام الله علی‌ها را آب گرفت سید ابراهیم دمشقی، مزار را شکافت و سه شبانه روز بدن را در دست گرفت و این بدن با وجود گذشت بیش از هزار سال مثل روز اول بود.
این کارشناس مذهبی یادآور شد: حضرت رقیه سلام الله علی‌ها وجود دارند چراکه مردم از وجود مبارک و مزار ایشان حاجت می‌گیرند.
اما نمی‌توان اثبات کرد و اگر کسی بگوید به دلیل این که نمی‌توان اثبات کرد پس وجود ندارند باید بداند طاغوت و بنی امیه نمی‌شناسد.
زیرا آن‌ها همه کار کرده اند تا رد پای آثار جرم خودشان علیه دین خداوند متعال و اهل بیت علیهم السلام را در طول تاریخ پاک کنند.
بنابراین، بنده اعتقاد دارم هم جسم مبارک حضرت رقیه سلام الله شهید شده است و هم، شخصیت با فضیلت ایشان در طول تاریخ ترور رسانه‌ای شده اند در حالی که به پهنای تاریخ، حضرت رقیه سلام الله علی‌ها برای اثبات خوی استکباری بنی امیه شهید هستند.



پنجشنبه، 10 اسفند 1402 - 09:35 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0