FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


طهرانچی: در دانشگاه باید حول جریان مهدویت جریان سازی کرد


جمعیت هلال احمر: هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم مظلوم فلسطین را به شماره حساب۹۹۹۹۹

و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی

و یا به شماره حساب۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸

و شماره کارت۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶ نزد بانک مرکزی

و یا از طریق شماره گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* واریز کنند.

 

 تسنیم | فرهنگی و هنری | یکشنبه، 08 بهمن 1402 - 13:13

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در دانشگاه بایستی حول مهدویت جریان سازی کرد و این جریان سازی بدون برنامه و منقطع ممکن نیست. در دانشگاه آزاد اسلامی مؤسسه امامت و مهدویت برای این موضوع نهادینه شد تا به صورت مستمر این برنامه را پیگیری کند.

مهدويت،امامت،دانشگاه،هنري،دانش،مسئله،آزاد،موضوع،برنامه،آموزي ...


به گزارش خبرنگار دین خبرگزاری تسنیم، مؤسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویتِ‌ دانشگاه آزاد اسلامی طی سه سال اخیر با هدف ایجاد گفتمان و فضاسازی مهدوی و مبتنی بر شعار قرآنیِ «مودت» نسبت به عترت کار خود را آغاز کرد و فعالیت خود را در قالب برگزاری جشنواره های سراسری و در بستر دانشگاه های آزاد 31 استان کشور در محورهای علمی، ادبی و هنری گسترش داد.
امسال کلید افتتاحیه سومین جشنواره امامت و مهدویت در شهر مشهد مقدس زده شد و بناست تا سالروز ولادت امام عصر عجل الله تعالی فرجه ادامه داشته باشد.
این مؤسسه و این جشنواره که با محوریت امامت و مهدویت شکل گرفته است، می تواند الگوی مناسبی را پیش روی سایر مراکز عالی کشور برای جدی گرفتن موضوع مهدویت در بستر دانشجویی و دانشگاهی و حتی بخش دانش آموزی قرار دهد.
طهرانچی: در دانشگاه باید حول جریان مهدویت جریان سازی کرد
محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این باره و در گفت و گو با خبرنگار تسنیم گفت: امامت و مهدویت نقطه ثقل اندیشه انقلاب اسلامی است.
در دانشگاه بایستی حول این موضوع جریان سازی کرد و این جریان سازی بدون برنامه و منقطع ممکن نیست.
در دانشگاه آزاد اسلامی به همت همکاران، یک مؤسسه برای این موضوع نهادینه شد تا به صورت مستمر این برنامه را پیگیری کند.
برنامه منحصر به یک دانشگاه نیست بلکه در 41 واحد دانشگاهی انجام می شود.
سومین جشنواره امامت و مهدویت را با 52 رویداد همراه با 70 پیش همایش برگزار کردیم.
امسال مدرسه های ما بسیار فعال شده اند و جریان دانش آموزی به عنوان جریان بسیار قوی وارد عرصه شد.
در این 45 روز پیش رو از امامت و مهدویت در دانشگاه و مدارس زیاد خواهید شنید.
.
وی افزود: این برنامه بر پایه حرکت های دانشگاهی، دانشجویی و دانش آموزی است.
شما در تک تک برنامه ها حضور آنان را در مسئله شعر، کتابخوانی، سرود و سایر قالب ها خواهید دید.
اساساً این جشنواره گسترده است.
نظام اداری متولی این برنامه ها نیست بلکه خود جریان دانشجویی و اساتید و حتی سمای ما که جریان دانش آموزی است، فعالند.
سروری مجد: مسئله مهدویت دالّ مرکزی دانشجویان تعریف شد
علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد درباره ضرورت شکل گیری گفتمان امامت و مهدویت گفت: دانشجویان منبع لایزالی از توانمندی های هنری، ادبی و فرهنگی هستند.
ما بایستی یک دال مرکزی را برایشان قرار دهیم که موضوع مهدویت همین مرکزیت را دارد و خوشبختانه دانشجویان را برای هر گونه فعالیت های هنری و فرهنگی جذب خود کرده است؛ لذا ایام ماه رجب و شعبان فرصت مناسبی برای همین کار است و امیداوریم دوره سوم با مشارکت بیشتر دانشجویان و دانش آموزان ما همراه باشد.31 استان ما و واحدهای بزرگ ما در استان تهران مشارکت دارند.
بخش دانش آموزی با توجه به ظرفیت 150 هزار نفری خود در سطح کشور، فرصتی برای ابراز خلاقیت های فرهنگی، هنری و ادبی دانش آموزان حول محور امامت و مهدویت شکل داده است.
داوری: مسئله مهدویت سبب قوام هویت جوانان می شود
مسیب داوری رئیس دفتر هماهنگی دبیرخانه‌های استانی مهدویت دانشگاه آزاد در گفت و گو با تسنیم درباره اهمیت مسئله مهدویت در بستر دانشگاه ها گفت: یکی از مسائلی که بین جوانان وجود دارد، این است که دشمن هویت و فرهنگ آنان را مورد هدف قرار داده است.
یکی از بهترین راهکارهایی که می توان مسئله هویت بخشی جوانان را قوام بخشید، استفاده از موضوع مهدویت و امامت است.
امامتی که فلسفه آن، هدایت امت است؛ از این جهت مؤسسه امامت و مهدویت توانسته بر اساس این شاکله و این سیاستگذاری کارش را شروع کند و در این فرصت کوتاه دو ساله توانسته مخاطبان خود را در بین دانشجویان و اساتید و حتی خانواده های آنان پیدا کند.
این مسئله موج خوبی ایجاد کرده است.
وی افزود: یکی از موفقیت های مؤسسه امامت و مهدویت و سیاستگذاران آن، این بوده که ما از آرایه های هنری و قالب رسانه و گرایش های مختلف هنری و ادبی مثل موسیقی، انیمیشن، بازی های رایانه ای، سرود، پادکست‌ها، داستان نویسی و ...
کمال استفاده را کردیم.
این حرکت توانسته حلقه رابط و پیوند خوبی با فطرت انسانی برقرار کند.
بنابراین فضای گفتمان خوبی در واحدهای مختلف دانشگاهی در موضوع امامت و مهدویت به صورت هدفمند شکل گرفته است.
این اقدام می تواند الگوی مناسبی در سایر ارکان آموزش عالی باشد.
انتهای پیام/


 

 

مهدويت،امامت،دانشگاه،هنري،دانش،مسئله،آزاد،موضوع،برنامه،آموزي ...


لینک کوتاه خبر

 


یکشنبه، 08 بهمن 1402 - 22:10 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0