FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


رمضانی: تاریخ مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها پایان یافته است / داعیه‌داران حقوق بشر چرا سکوت کردند؟


جمعیت هلال احمر: هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم مظلوم فلسطین را به شماره حساب۹۹۹۹۹

و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی

و یا به شماره حساب۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸

و شماره کارت۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶ نزد بانک مرکزی

و یا از طریق شماره گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* واریز کنند.

 

 تسنیم | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 25 دی 1402 - 17:18

مهارت مظلوم نماییِ صهیونیست ها در دنیا جایگاه اول را دارد تا در این نظام هستی نقشی کلیدی ایفا کنند؛ مثل مسئله هولوکاست. با حضور خبرنگاران، تاریخ مظلوم نمایی به سر رسیده است.

رحمت،غزه،مقاومت،الهي،بشر،مسئله،حقوق،جنگ،ظلم،پيامبر،بيت،اهل،ا ...


به گزارش خبرنگار دین خبرگزای تسنیم، حجت الاسلام رمضانی در مراسم گرامیداشت شهدای خبرنگار غزه که با حضور فعالان رسانه ای داخلی و جبهه مقاومت در مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلم برگزار شد، گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بر اساس اخلاق مبعوث شدند.
همین اساس مبعوث شد، همان جا که فرمود «إنما بُعِثتُ رحمةً»؛ خداوند پیامبر خویش را برای انتشار رحمت مبعوث کرد.
یا در آیه ای از قرآن می خوانیم «فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُمْ»؛ [ای پیامبر!] پس به مهر و رحمتی از سوی خدا با آنان نرم خوی شدی.
هر آنچه که در معارف دیده می شود، ‌برای انتشار رحمت الهی است، لذا تمام آموزه های مکتب اهل بیت علیهم السلام بر اساس رحمت است که ما باید این مسئله را در عمل به جهانیان اعلام کنیم.
به نظرم از معنویت گرفته تا عدالت که آمال تمام انبیا و خوبان است و نیز امنیت ذیل رحمت الهی است.
وی با اشاره به اینکه رحمتی که در آیات الهی دیده می شود به این معنا نیست که در برابر استکبار و ظلم مقاومت نداشته باشیم، گفت: مقاومت ذیل رحمت الهی است.
مقاومت برای انتشار رحمت است تا همه بهره مند شوند تا ظلم و ستمی در جامعه بشری دیده نشود و این وعده الهی است که صالحان حاکمیت جهان را بر عهده گیرند؛ که فرمود «أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ»؛ یعنی خداوند زمین را به ارث صالحان در آورد؛ از این رو رحمت در کنار مقاومت ویژگی اهل بیت است.
صلح عادلانه در مکتب عترت است.
هرکه در مسیر حیات انسانی است باید به سمت صلح برود، اما در مقابلش، طاغوتیان قصد دارند به حیات انسانی ضربه بزنند.
فلسطین اولین دغدغه مصلحان و عدالتخواهان است
وی مسئله فلسطین را آمال عدالتخواهان عالم دانست و گفت: به طور حتم امروز اگر تمام انبیا زنده بودند به همراه همه مصلحان و عدالتخواهان، اولین مسئله برایشان فلسطین و غزه بود.
اندوه این واقعه کل جامعه بشری را فرا گرفته است.
امروز غیر مسلمانان نیز در این کارزار حضور یافتند و انزجار خودشان نسبت به وحشی‌گری صهیونیست ها را اعلام می کنند.
امروز غزه تبدیل به زندان بین المللی شده است
دبیر مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام افزود: امروز غزه زندان بین المللی تبدیل شده است.
روزانه حدود هزار فلسطینی از بین مجروحان و شهدا و آوارگان وجود دارد.
این مسئله در تاریخ امر بی نظیری است.
24 هزار شهید که 92 درصد آنان غیر نظامی هستند.
12 هزار و 345 کودک و 6 هزار و 400 زن و 295 کارمند در بخش بهداشت و 41 نیروی دفاع مدنی و 118 خبرنگار از شهدای غزه هستند.
همچنین 1 میلیون و 955 هزار فلسطینی از منازلشان بیرون رانده شدند که 85 درصد جمعیت غزه است.
حال باید از مجامع بین المللی پرسید اینها چه گناهی کردند؟
این زنان بی دفاع چه گناهی کردند که بیش از 6 هزار نفرشان کشته شدند.
همان ها که معلم هستند و می توانند مهر و عاطفه را به جامعه تزریق کنند.
پزشکانی که در صدد درمان هستند، چه گناهی کردند؟
خبرنگارانی را که بنا به وظایف ذاتی شان قصد داشتند این واقعه را به دنیا مخابره کنند چه گناهی داشتند؟
حجت الاسلام رمضانی با اشاره به اینکه در استعمار فرانو از واژه های فریبنده ای مثل حقوق بشر استفاده می کنند، گفت: آنها که از آزادی دم می زنند، ببینید این آزادی را در چه محدوده ای غیر انسانی تعریف کرده اند.
با این استعمار دنبال فراگیری سلطه خود هستند.
امروزه با نظام سلطه ای مواجهیم که در آن جنایت، ظلم و نوعی بردگی مدرن وجود دارد.
از سوی دیگر ما با یک غول رسانه ای و امپراطوری رسانه ای مواجهیم که در اختیار قدرتمندان است و اجازه مخابره اخبار را نمی دهند.
آنها نمی خواهند دنیا از این جنایتها مطلع شوند.
به همین جهت به طرق مختلف خبرنگاران را منکوب می کنند.
تاریخ مظلوم نمایی صهیونیست ها پایان یافته است
وی افزود: این خبرنگارانی که به شهادت رسیدند یا در مأموریت یا در منازلشان بودند.
آنها در خط مقدم این جبهه بودند، لذا کشته شدند.
اما صهیونیست ها از آن طرف خواستند مظوم نمایی کنند.
مهارت مظلوم نماییِ صهیونیست ها در دنیا جایگاه اول را دارد تا در این نظام هستی نقشی کلیدی ایفا کنند؛ مثل مسئله هولوکاست.
با حضور خبرنگاران، تاریخ مظلوم نمایی به سر رسیده است.
خبرنگاران باید بدانند آنها که مظلوم نمایی می کنند، جنایتکارترین هستند.
چهره های نفاق، یعنی آنها که امروزه نقش دفاع از حقوق انسان را داشتند، به سر رسیده است.
بسیاری از جمله اعراب در این امتحان الهی و انسانی رد شدند.
حتی آنها که معتقد به دین و مذهبی نیستند، باید فریاد بر آورند.
حجت الاسلام رمضانی ادامه داد: اینها در صددند با پروتکل هایی که دارند، مثل حق زورگویی قلدرمآبی کنند.
آنها معتقدند حق با زور است.
تعبیر دیگر در پروتکل دشمنان این است که آزادی عقیده، ایده ای بیش نیست.
جنگ قبایل و ادیان و پیروان و مذاهب و نزاع میان مذاهب را در دنیا توسعه می دهند.
در این سه چهار دهه اخیر بیشترین قربانی را به خاطر همین جنگ ها به وجود آوردند.
جنگ مذاهب را به نام تکفیر راه انداختند.
افرادی را اینگونه تربیت می کنند که انتحاری در میدان حضور یابند.
حتی از قبر شهدای مقاومت از جمله حاج قاسم هم در هراسند.
اینها هیچ نسبتی با اسلام نداشتند.
همان طور که گفتیم اسلام بر پایه رحمت بنا نهاده شده است.
آنکه به عنوان منجی حضور می یابد، سیره نبی اکرم صلی الله علیه و آله را پیش می گیرد که همان انتشار رحمت است.
نبردهای حق و باطل قبل از ظهور است و آرامش و عدالت پس از ظهور تحقق می یابد.
داعیه داران حقوق بشر چرا سکوت کردند؟
وی با انتقاد از سکوت داعیه داران حقوق بشر نسبت به مسئله غزه گفت: ما با داعیه داران حقوق بشر سخن می گوییم.
چرا نسبت به این جنایت ها سکوت می کنند؟
امروز فلسطین یعنی بیداری وجدان کل بشر.
امروز در غزه توهین به انسانیت شکل گرفته است.
آزادی و معنویت به سخره گرفته شده است.
امروز عدالت را با ادعای حقوق بشری به سخریه گرفتند و این مجاهدان هستند که حق بشر را می توانند از ستمکاران بگیرند و به صاحبان خودش دهند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام با تصریح بر اینکه ما نتوانستیم یک فهم جامع، دقیق و عمیق از اسلام داشته باشیم، گفت: تا وقتی پیامبر صلی الله علیه و آله در مکه بود، هیچ سخنی از جنگ و جهاد و مقاومت نبود.
برخی آمدند و بارها اعتراض کردند که به ما ظلم می شود.
پیامبر فرمود هنوز مأمور به مبارزه نشدم تا اینکه آیه «أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ» نازل شد؛ یعنی به کسانی که [ستمکارانه] مورد جنگ و هجوم قرار می گیرند، چون به آنان ستم شده اذن جنگ داده شده، مسلماً خدا بر یاری دادن آنان تواناست.
بنابراین نفی تعدی از اصول مسلم است.
در اسلام دو اصل سلبی و ایجابی داریم.
در اصل ایجابی، حفظ کرامت و استقامت و نیز در اصل سلبی، سلب ظلم و انظلام (ستم کشیدن) وارد است.
امروز جامعه جهانی تشنه این تفکر والای انسانی در اسلام است که از مکتب عترت نشأت می گیرد.
انتهای پیام/


 


دوشنبه، 25 دی 1402 - 23:37 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0