FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


رسانه‌های اجتماعی غربی مردم ما را گروگان گرفته‌اند


جمعیت هلال احمر: هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم مظلوم فلسطین را به شماره حساب۹۹۹۹۹

و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی

و یا به شماره حساب۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸

و شماره کارت۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶ نزد بانک مرکزی

و یا از طریق شماره گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* واریز کنند.

 

 مشرق | سیاسی | دوشنبه، 11 دی 1402 - 23:47

 

فضاي،حوزه،جنگ،توليد،اجتماعي،سايبر،كشور،ذائقه،هوش،خودي،شناختي ...


به گزارش مشرق، سید علیرضا آل‌داود، فعال رسانه در کانال هوش سفید در ایتا نوشت:
رسانه‌های اجتماعی غربی مردم ما را گروگان گرفته اند
در دنیای پساکرونا شاهد رسانه‌-سایبری شدن بسیار از جوامع به دلایل مختلف بوده‌ایم که این دنیای جدید دارای ۲ خصوصیت سرعت و تغییر است.
در این دنیای رسانه-سایبری شده بیش از همه خدمات این فضا مانند شبکه های اجتماعی و ارتباطی در زندگی مردم بروز و ظهور داشته اند و این مخاطبان هستند که با تولید کلان داده ها مشغول رونق این ابزارها و خدمات شده اند و برخلاف اشکال سنتی حملات سایبری، امروزه عملیات شناختی بر بستر فضای سایبر افراد جامعه را هدف قرارمی‌دهد و بر باورها و همچنین رفتار آنها تأثیر می‌گذارد و اعتماد آنان به دولت‌ها را کاهش می‌دهد.
در بسیاری از کشورهای دنیا مانند ایالات متحده آمریکا و متحدانش پیش از کوید ۱۹ با راهبرد حکمرانی شبکه ای ذیل نظم نوین جهانی خود را در برابر جنگ های شناختی-ترکیبی و اطلاعاتی مصون کرده اند که البته انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا در این خصوص یک موضوع استثنا، قابل تامل و تحقیق است.(رسوایی کمبریج آنالیتیکا و فیس بوک سابق)
دستکاری ذهنی مخاطب و بهره گیری از علوم داده، علوم شناختی و تکنیک های جنگ روانی برای تولید و توزیع محتوا نیز هم توسط ترول‌ها(اوباش مجازی) و هم حضور بازیگران جدید مانند بات‌ها و ربات‌ها در حال انجام است که هدف نهایی اش با تولید دیس اینفورمیشن تسخیر ذهن‌ها و قلب‌ها و تغییر رفتار و ترجیحات اعضای این سکوها است.
اما متاسفانه در کشور ما با ضریب نفوذ بسیار شبکه های اجتماعی غربی مانند اینستاگرام که نه تنها با الگوریتم‌هایش در حال تغییر ذائقه، سبک زندگی، حمله به بنیان خانواده، نسل سازی در قشر نوجوان و جوان خلاف ارزش‌های ایرانی-اسلامی است که شاهد هستیم دروازبانان خبری معاند در کنار دنباله‌های آنان در داخل در کنار هوش مصنوعی این سکو به صورت کاملا نرم و نامحسوس در حال تولید و هدایت اینگونه محتواها به مخاطبان به صورت دقیق و بر مبنای ذائقه شناسایی شده مخاطب هستند.
در کنار این تهدیدات جنگ های هشتگی نیز با پیوست های رسانه ای از ماهواره تا پیام رسان ها نیز تاثیر بسیار زیادی در ایجاد رویگردانی اجتماعی، ایجاد اختلال شناختی و محاسباتی در مدیران، مسئولان و مردم و ذائقه سازی داشته است و با ۲ هدف قدرت برانگیختگی و قدرت توزیع شوندگی وسیع این هشتگ‌ها ساخته و پرداخته می‌شوند که در برابر این جنگ کشور ما بی‌دفاع است که دلایل فنی-راهبردی خاص خود را دارد.(هوش مصنوعی و قوانین توییتر و اینستاگرام، فیلترینگ حبابی و...)
این نبرد شناختی-ترکیبی در عرصه جامعه نیز با تسخیر 2 حوزه (ذهن - مغز) و (قلب- دل) مردم را گروگان می گیرد، در حوزه ذهن و مغز با روش های اقناع سازی به دنبال اهدافی چون (شک و تردید نسبت به ارزش‌های خودی ـ باور و یقیین نسبت به ارزش‌های دشمن) و در حوزه حوزه قلب و دل با روش‌های جذب به دنبال (بغض نسبت به خودی و حب نسبت به غیر خودی) است و مخاطب منفعل در این فضا که توانایی تحلیل، پردازش و رمزگشایی پیام های رسانه ای را ندارد براحتی توسط صاحبان رسانه‌ها و تولید کنندهای پیام به هر سمتی که آنها بخواهند هدایت می‌شود.
این کشور و مردم عزیز امانت در دست مسئولان هستند و باید آنان با سیاستگذاری صحیح، هوشمندانه و بروز علاوه بر ایجاد فضای امن، پرسرعت و مفید برای بهره‌گیری مردم از فرصت‌های فضای سایبر برای تهدیداتش نیز برنامه‌های مقابله‌ای هوشمندانه تدوین کنند.
در شرایط حاضر و فریضه خواندن و فرمان جهاد تبیین توسط امام امت، کشور در حوزه فضای سایبر و برای مقابله با این جنگ شناختی-ترکیبی نیاز به یک حاج قاسم دارد...کجاست حاج قاسم فضای سایبر که هم از نامش بگذرد و هم از جانش؟
*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.


سه شنبه، 12 دی 1402 - 00:06 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0