FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


روز دانشجو سرآغازی برای جنبش ضداستکباری برای نجات کشور شد


جمعیت هلال احمر: هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم مظلوم فلسطین را به شماره حساب۹۹۹۹۹

و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی

و یا به شماره حساب۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸

و شماره کارت۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶ نزد بانک مرکزی

و یا از طریق شماره گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* واریز کنند.

 تسنیم | استان‌ها | شنبه، 18 آذر 1402 - 11:14

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی روز دانشجو را روز مظلومیت توأم با اقتدار و مجاهدت قشر فداکار دانشجو و سرآغازی برای یک جنبش ضداستکباری برای نجات کشور دانست و گفت: این روز به عامل مهمی برای دشمن شناسی تبدیل شد.

كشور،حجاب،دانشجويان،نماينده،مهاجرت،مشهد،جوان،دانشگاه،سياسي،م ...


به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار صمیمانه با دانشجویان، اساتید و تشکل‎‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شامگاه شنبه به میزبانی اتاق جلسات مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، روز دانشجو را روز مظلومیت توأم با اقتدار و مجاهدت قشر فداکار دانشجو و سرآغازی برای یک جنبش ضداستکباری برای نجات کشور دانست و اظهارداشت: جریان 16 آذر دو خصوصیت مهم دارد؛ یکی از آن‎ها شروع جنبش عظیم استکبارستیزانه در قشر عزیز و شریف دانشجویان است و خصوصیت دوم آن نیز به این است که ماهیت و چهره واقعی سلطه استکبار در ایران برای تاریخ و همه مردم روشن شد.
از این بابت است که می‌گوییم این روز به عامل مهمی برای دشمن‌شناسی تبدیل شد تا بدانیم چنگال نجس استکبار تا چه حد می‌تواند بر منافع یک ملت سایه بیندازد.
وی افزود: 16 آذر 1332 نشان داد اگر قرار باشد در برابر این استکبار، جبهه واحدی شکل بگیرد، باید به سرخط و رهبری جریان علمی یک کشور تبدیل شود.
مسئولیت این تقابل حق علیه باطل نیز برعهده عزیزترین و روشنفکرترین اقشار جامعه یعنی دانشگاهیان و دانشجویان است.
نماینده ولی‌ فقیه در استان خراسان رضوی ضمن تبیین جزئیات واقعه 16 آذر 1332 خاطرنشان کرد: در 28 مرداد سال 1332، کودتای آمریکایی در این کشور، دولت ملی و مردمی را ساقط کرد و بر همه عرصه‌های زندگی اجتماعی مردم مسلط شد.
چند ماه بعد از این هم درحالی که مردم گرفتار چنگال دشمنان دژخیم وطن بودند و دلسوزان ایران یا در سیاهی سلول‌های ساواک جهنمی گرفتار و یا بر دار آویخته شده بودند، رئیس‌جمهور پلید آمریکا قصد کرد به ایران بیاید تا دکترای افتخاری خود را از دانشگاه تهران دریافت کند، اما قیام دانشجویان آزاده ایرانی ختم به یک جنایت عظیم شد و حکومت طاغوت وقت ترجیح داد در دفاع از منافع آمریکا در کشور، سه جوان مظلوم اما مقتدر را پیش پای رئیس‌جمهور خبیث این کشور قربانی کند.
وی ادامه داد: نتیجه ربع قرن استیلای آمریکایی‌ها پس از کودتای 28 مرداد و واقعه 16 آذر جز سیاهی، تباهی و نکبت نبود.
این بخش از تاریخ ایران عزیز ما آمیخته با تحقیر و خواری است زیرا در طول این سال‌ها، نتیجه استکبار آمریکا در ایران به جایی رسید که یک زن مست آمریکایی با خودروی خود، پنج جوان ایرانی را در خیابان پاسداران یا همان سلطنت آباد سابق به قتل برساند و پس از انتشار خبر در روزنامه کیهان، عوامل روزنامه را هم وادار به عذرخواهی و اقرار به تقصیر کند.
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: این همان تصویر جنایتکار و گستاخ آمریکاست.
این تصویر را امروز هم می‌بینیم.
اینکه پنج هزار کودک را به فجیع‌ترین شکل ممکن به شهادت برسند و در کمال وقاحت، رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کند که اسرائیل حق دارد از خود این‌گونه دفاع کند، البته این فضاحت برای ما ایرانی‌ها آشناست.
این در امتداد همان نفرتی است که ما از 16 آذر 1332 نسبت به آن‌ها پیدا کردیم و اکنون به بیش از 60 کشور جهان تسری یافته و باعث شده میلیون‌ها انسان به خیابان بریزند و نفرت از آمریکا را فریاد بزنند.
وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در خصوص ضرورت جلوگیری از مهاجرت نخبگان دانشگاهی تأکید کرد: عزیزان من، علم و دانش خوب است و راه ملت را در مسیر پیشرفت باز می‌کند اما علم و دانشی که همراه با دین و باور نباشد، کارش به جایی می‌رسد که دانشمند سال‌ها بر بستر امکانات یک کشور و یک ملت رشد کند، اما وقتی به اوج بلوغ علمی رسید، راهی کشورهای بیگانه شود تا دانش خود را فقط به خاطر پول بیشتر به آن‌ها عرضه کند.
این بزرگ‌ترین ضرر برای یک ملت است که فرهیخته داشته باشد اما فرهیختگان نسبت به کشور و ملت خود دلبستگی نداشته باشند؛ خصوصاً در رشته‌های تخصصی شما که قرار است تسکین بر همه آلام و دردهای مردم باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: برادر جوان من!، خواهر جوان من!، عزیز من!، باید انگیزه مهاجرت را پیش از هر چیز در فرد مهاجر جستجو کنید.
درست است که فرهیخته ما باید از کیفیت زندگانی مطلوبی برخوردار باشد، اما وقتی هدف درآمد کلان باشد، این دیگر انگیزه مقدس و متعالی نیست.
معنای این کلام چیست؟
یعنی وضع ما در این کشور به جایی رسیده که حتی دانشمندان ما از کفاف و عفاف خود ناامید هستند؟
یا نه، بحث این است که فرد به دنبال درآمدهای آن‌چنانی است و چون این وضع در کشور تأمین نمی‌شود، راه به کشور اجنبی پیدا می‌کند؟
وی گفت: در کشوری که آقا و خانم تحصیل‎کرده ما راهی دورافتاده‌ترین روستاهای کشور می‌شود تا درمان تخصصی و درجه‌یک خود را به یک روستایی محروم از امکانات برساند و حق تحصیل خود را برآورده کند، در مقابل، عناصری هم هستند که سال‌ها از امکانات کشور استفاده کرده و به درجه نخبگانی رسیده اما فقط به این دلیل که در فلان کشور همسایه امکانات بیشتری می‌دهند، چشم بر رنج ملت خود می‌بندد تا خودروی لوکس‌تر سوار شود و در خانه وسیع‌تر زندگی کند.
شما این انگیزه برای مهاجرت را تقدیس می‌کنید؟
به نظر شما، یک دولت یا یک حاکمیت برای حفظ این افراد باید چه‌کار کند؟
یعنی بیاید به قیمت تقویت اختلاف طبقاتی و محروم ماندن بسیاری از مردم از حداقل امکانات، تمناهای نفسانی و میل فرد به کسب بی‌حد و حساب مال را تأمین کند تا فقط او از کشور نرود؟
امام‌ جمعه مشهد در پاسخ به سؤال یکی دیگر از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی که حجاب را عامل اصلی مهاجرت دانست، اظهار کرد: در برآورد و نظرسنجی که اخیراً انجام شده، حجاب از دید بخش قابل‌توجهی از مردم ما به‌عنوان یک فضیلت شناخته می‌شود؛ حتی آن‌هایی که پایبند به حجاب نبوده‌اند.
در این شرایط، به نظر شما حکومت باید از حقیقت و واقعیتی که بخش اعظم جامعه ما آن را فضیلت می‌دانند، عدول کند تا فقط یک نفر مهاجرت نکند؟!
وی افزود: ببینید عزیزان من، ما حجاب اجباری نداریم.
بنده این را قبول ندارم که حجاب در ایران اجباری است.
این فضیلتی است که باید برای مردم تبیین شود و نیاز به کار فرهنگی دارد.
اصلاً نباید حجاب با زور به مردم تحمیل شود.
بنده این را بارها در تریبون‌های مختلف اعم از نماز جمعه و غیر از آن گفته‌ام.
با این حال، آسیبی که امروز در کشور وجود دارد، موضوع بی‌حجابی است و بی‌حجابی به‌عنوان یک چالش سیاسی و اجتماعی با اصل موضوع حجاب تفاوت دارد زیرا امروزه کاربری آن تغییر کرده و دشمن امیدوار شده از آن استفاده کند تا به سلطه سیاسی دست یابد.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه بی‌حجابی مصداق عینی جرم سیاسی است، خاطرنشان کرد: اگر سفره دین از زیر پای جوان ما کشیده شد، دیگر این جوان در مقابل استکبار ایستادگی نمی‌کند.
مسئله بی‌حجابی از یک آسیب فرهنگی به یک آسیب سیاسی و اجتماعی تبدیل شده و دشمن را امیدوار کرده تا در مقام ابزاری برای سلطه سیاسی از آن استفاده کند.
به همین دلیل هم بی‌حجابی در کلام رهبر معظم انقلاب، جرم سیاسی تلقی شد.
حالا در این شرایط، شما می‌فرمایید ما بیاییم تمنیات قلبی این‎ گونه افراد را بر نظر اکثریت مردم ترجیح دهیم و کشور را به سلطه غرب بسپاریم تا او فقط از کشور نرود؟
نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی ضمن خطاب قرار دادن دانشجوی جوانی که از نقش ایشان در انتصابات سؤال کرده بود، گفت: امام‌ جمعه یک مقام رسمی نیست، فقط ماهیت مشاوره و ارشاد دارد و مدیران در هر تصمیم‌گیری می‌توانند استقلال کامل داشته باشند.
از این نظر، امام‌جمعه نه صاحب مسئولیت بلکه صاحب رسالت است و در بُعد اول مسئولیت دارد عبادت جمعی خدا را اقامه کند و در بُعد دوم نیز فقط برای کسب رضای خدا و تبیین دین او با مردم حرف بزند.
آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: خیلی چیزها درباره بنده می‌گویند و هر کس در این شهر، هر چه را دلش خواست به ما نسبت می‌دهد.
برادران و عزیزان من، بنده اینجا برای چندمین بار به‌صراحت می‌گویم که در انتصابات هیچ نقشی ندارم.
یک جنبه دیگر هم موضوع کنسرت است.
18 سال است در این شهر، کنسرت برگزار نشده و برخی دوست دارند بگویند علم‌الهدی قدرتی دارد که 18 سال از برگزاری کنسرت در مشهد جلوگیری کرده است.
من چه امکاناتی دارم؟
شهر مسئول دارد.
مسئولان جلسه می‌گذارند، تصمیم می‌گیرند که برگزاری کنسرت، فضای فرهنگی و روح معنوی شهر امام رضا(ع) را دچار خدشه می‌کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به پرسش نماینده یکی از تشکل‌ها در خصوص ضرورت حمایت از ازدواج دانشجویی تصریح کرد: عزیزان من، چیزی که من به شما توصیه می‌کنم، امر ازدواج است.
منظورم همین رسالتی است که نهاد رهبری در دانشگاه‌ها دنبال می‌کند تا ازدواج دانشجویی را اقامه، تثبیت و ساختارمند کند.
ازدواج، نقطه آغاز انسان زیستی و استقلال هر عنصر هدفمند و فرهیخته در جامعه است و صرف پایبندی به فرهنگ ساده‎زیستی، اعتماد به خدا و شروع زندگی متأهلی، انسان را در کسب مراتب دنیوی و اخروی به پیش خواهد برد.
در ابتدای این دیدار، نماینده چند تشکل دانشجویی به بیان نقطه نظرات و مطالبات خود پرداختند.
نماینده جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با طرح سؤال درباره نقش آیت‎الله علم‌الهدی در انتصابات استان گفت: جوانان اندیشمند و دانشجویان فرهیخته در دانشگاه‌های مختلف استان نیاز دارند بدانند که شما چه تأثیرگذاری در انتصابات استان دارید.
برخی چالش‌های سیاسی که امروزه در مشهد وجود دارد، با دخالت و حمایت شما قابل‌حل است.
در این باره از شما انتظار می‌رود که برخی اختلاف‌نظرها در سطح شورای شهر و سایر دستگاه‌ها را حل‌وفصل کنید.
نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه نیز با تأکید بر ضرورت ایجاد فضای مصلحانه در استان برای طرح آزادانه و بدون واهمه مطالبات بیان کرد: مهم است این فضا تقویت شود و شرایطی صورت نگیرد که برای کسی که نظری مخالف با ما داشت، پرونده امنیتی تشکیل شود.
در حال حاضر بیش از 96 درصد داروهای موردنیاز کشور در داخل تولید می‌شود، اما باید از این وضعیت پاسداری کرد تا مهاجرت پزشکان و کادر درمان باعث از دست رفتن نیروی انسانی نشود.
آقای علم‌الهدی، بخش قابل‌توجهی از این مهاجرت‌ها به خاطر حجاب است.
درست است حجاب دستور دین است اما آیا اصل دین حجاب است؟
آیا ما برای حجاب انقلاب کردیم؟
آیا برقراری حجاب به مهاجرت نخبگان می‌ارزد؟
نماینده جهاد دانشگاهی هم با تأکید بر ضرورت حمایت از کنش‌گری فرهنگی دانشجویان خاطرنشان کرد: مگر نه این است که دانشگاه متعلق به دانشجویان است و نه دانشجو متعلق به دانشگاه؟
با این حال، امروزه همان کسانی که دانشجو را مؤذن جامعه و رکن مهم مطالبه‌گری می‌دانند، کوچک‌ترین توجهی به دانشجویان ندارند و تحقیری بی‌مانند به این قشر فرهیخته و جوان تحمیل می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که کوچک‌ترین فعل در حوزه فرهنگی با سنگ‌اندازی‌های متعدد از طرف دستگاه‌های مختلف مواجه می‌شود و دانشجویان محصور به فضای داخل دانشگاه مانده‌اند.
انتهای پیام/282

 

كشور،حجاب،دانشجويان،نماينده،مهاجرت،مشهد،جوان،دانشگاه،سياسي،م ...


لینک کوتاه خبر


شنبه، 18 آذر 1402 - 19:59 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0