FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


طراحان لباس جوان در سطح جهانی ومعرفی می‌شوند


جمعیت هلال احمر: هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم مظلوم فلسطین را به شماره حساب۹۹۹۹۹

و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی

و یا به شماره حساب۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸

و شماره کارت۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶ نزد بانک مرکزی

و یا از طریق شماره گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* واریز کنند.

 

 

 باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | یکشنبه، 12 آذر 1402 - 12:57

پازوکی گفت: هدف ما این است که بتوانیم هنرمندان متولد شده بعد از انقلاب را در خارج از ایران معرفی کنیم و کار‌های فرهنگی در عرصه مد کشور ارزآور باشند.

لباس،مد،بنياد،سبك،زندگي،ملي،برنامه،كشور،پازوكي،هنرمندان،طراح ...


مدیر عامل بنیاد ملی مد و لباس و سبک زندگی مطرح کرد؛
حدیث پازوکی، مدیر عامل بنیاد ملی مد و لباس و سبک زندگی در گفتگو با رادیو فرهنگ، درمورد اقدامات این بنیاد و این که تحولاتی در حوزه مد و لباس از طریق این بنیاد صورت خواهد گرفت یا خیر؟
اظهار کرد: بنیاد ملی مد و لباس و سبک زندگی، مجموعه دولتی محسوب نمی‌شود.
اگرچه طبق قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و چارچوب قوانین موجود در کشور پیروی و عمل می‌کند.
اما نهادی تقریباً مستقل است.
این آزادگی عمل برای بنیاد وجود دارد تا اهدافی که بیشتر به بستر جامعه و مردم نزدیک است را دنبال کند.
در همین راستا، برنامه دو سالانه‌ای را به همراه متخصصان در این حوزه تدوین کرده ایم.
البته نه از نمونه برنامه‌هایی که روی میز‌ها می‌مانند بلکه برنامه‌هایی که شیوه اجرایی آن‌ها مشخص است؛ به طوری که هر عنوانی که به صورت تخصصی و پژوهشی کار کرده ایم به فکر پلن اجرایی آن هم بوده ایم تا با حداقل هزینه‌ها بتوانیم در یک بازه زمانی محدود خروجی موثری داشته باشیم.
پازوکی گفت: اساس این برنامه دو موضوع است.
اول، بتوانیم هنرمندانی که بعد از انقلاب اسلامی به دنیا آمدند را در خارج از ایران معرفی کنیم و دوم، کار‌های فرهنگی و هنری که در عرصه مد و لباس کشور در حال انجام هستند برای مردم و مشخصاً جامعه هنری ارزآور باشند.
بنابراین، این هدف در صورتی اتفاق می‌افتد که بتوانند به بازار‌های خارجی متصل باشند.
زیرا اگرچه ما ظرفیت خوبی در عرصه طراحی و تولید لباس به ویژه لباس فاخر در کشور داریم.
اما نه تنها سهمی از بازار‌های داخلی بلکه سهمی از بازار‌های خارجی هم، ندارند و با توجه به این که اعداد این‌ها را از منابعی که در سطح جهانی قابل قبول هستند استخراج کرده ایم اگر بخواهم با عدد صحبت کنم تا حدی ناامیدکننده است.
پازوکی تصریح کرد: در عین احترام به تمام تلاش‌هایی که در همه حوزه‌ها صورت گرفته اتفاق‌های دیگری در حوزه مد و لباس رخ داده است که به نظرم باید یک رجعت به تاریخچه پوشش در کشور داشته باشیم چراکه ما ۱۰ هزار سال تاریخ داریم و در تمام این مدت، ایرانی‌ها همیشه پوشش داشته اند و این در کتاب «تاریخ ده هزار ساله ایران» اثر آقای عبدالعظیم رضائی به عنوان مرجع دوره دکتری تاریخ تأکید شده است و همه دوره‌ها بررسی شده اند و یکی از منابعی که روی آن کار کرده ایم همین مطلب بوده است.
چون وقتی در فرهنگ یک تمدن و ملتی ۱۰ هزار سال پوشیدگی وجود دارد و در هر دوره زمانی، در طبقه‌های مختلف اجتماعی هرقدر افراد اصیل‌تر بودند لباس‌هایی که می‌پوشیدند پوشیده‌تر بوده اند.
بنابراین، پوشیدگی و عفاف بخشی از فرهنگ ماست و اگر مطالبه‌ی وضعیت امروز جامعه به سمت پوشیدگی و عفاف بیشتر برود به این معناست که به فرهنگ خودمان بازمی گردیم.
مدیر عامل بنیاد ملی مد و لباس و سبک زندگی ادامه داد: بنده هنرمندی را می‌شناسم که همه لباس‌های اقوام ایرانی را در عین پوشیدگی به روز کرده است و همین الان، این لباس‌ها چنین قابلیتی دارند که در محافل شخصی و اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرند.
ما به دنبال این هستیم که بتوانیم مراکز تجاری ثابتی را برای لباس فاخر ایرانی درنظر بگیریم؛ به طوری که در بخش اقتصادی آن، افراد با درآمد متوسط هم بتوانند لباس ایرانی خوب خریداری کنند و بپوشند و قشر مرفه هم بتوانند لباس‌های فاخری که دوست دارند را تهیه کنند.
اما ویژگی مهمی که باید وجود داشته باشد این است که همه از خرید خود راضی باشند و ایرانی بپوشند تا پول در جیب تولیدکننده کشور‌های دیگر نرود.
پازوکی مطرح کرد: بنیاد ملی مد و لباس و سبک زندگی درمورد بازار، صنعت و تجارت رویکرد فرهنگی هنری دارد.
اما مادامی که کار فرهنگی هنری پولسازی نکند، نمی‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.
در نتیجه، ما هر کاری که برای آن برنامه ریزی می‌کنیم برنامه و پیوست اقتصادی را می‌بینیم؛ به طوری که طراحی وب سایتی را در برنامه خودمان قرار داده ایم تا بتوانیم با همه بنیاد‌های مشابه خود در کشور‌های جهان اسلام ارتباط مستقیمی داشته باشیم و برنامه تقویمی را طراحی کرده ایم و هنرمندانی که لباس اقوام و اصیل ایرانی بر اساس ادوار گذشته به روز کرده اند را در فستیوال‌هایی شرکت دهیم تا برای آن‌ها ارزآور باشد و صرفاً تا مادامی که نهاد‌ها یا مجموعه‌های مد و لباس در جا‌های مختلف دنیا برگزار می‌شوند و افراد شرکت می‌کنند، اما بازخورد مادی نمی‌گیریم و فقط هزینه می‌کنیم بدون این که این اتفاق بازگشتی داشته باشد، نمی‌توانیم موفق عمل کنیم.
مثلاً هنرمند تا وقتی که نتواند از لحاظ مادی تأمین شود، نمی‌تواند نیروی بیشتری بگیرد و با ذهن خلاق طراحی کند.
مدیر عامل بنیاد ملی مد و لباس و سبک زندگی گفت: هدف گذاری ما این است که بتوانیم هنرمندان متولد شده بعد از انقلاب که بسیار مهجور هستند، ولی کار‌های فوق العاده‌ای دارند را برجسته کنیم.
چون در این مملکت درس خوانده اند و تخصص و تجربه شان از همین کشور است و کار‌های فاخری طراحی کرده که با موارد مشابه خود در خارج از کشور رقابت می‌کنند و حتماً باید دیده شوند در حالی که افرادی توانستند معروف شوند که یک عقبه قدرتمندی از حاکمیت‌های دوره‌های قبل از انقلاب را با خود به همراه داشته اند و به همین دلیل، فقط چند نام هستند که در عرصه لباس‌های فاخر شناخته شده اند.
در صورتی که نسل جدید در عین هنر و ظرفیت بالایی که دارد در مجامع بین المللی نام آن‌ها خیلی برجسته نیست و به همین دلیل، دنبال این هستیم که چنین اشخاصی را برجسته کنیم.
پازوکی افزود: هنرمندان ما باید از هنر خود پول در بیاورند و صرفاً حضور در نمایشگاه بدون ارزآوری نمی‌تواند برای هنرمند و جامعه هدفش موفقیت آمیز باشد.
در جشنواره مد و لباس فجر امسال، شرکت هنرمندان جوان مدنظر قرار گرفت و یکی از مسیر‌های ارتباطی هنرمندان با بنیاد ملی مد و لباس و سبک زندگی همین جشنواره مد و لباس است که آن‌ها می‌توانند با شرکت در آن، هم از ظرفیت‌های تبلیغاتی آن استفاده کنند و هم این که با ما ارتباط نزدیک تری داشته باشند و در عین حال، تلاش ما این است که زمینه ارتباط ما قوی‌تر شود و فعالیت‌های مشترکی برای هنرمندان پیشکسوت و جوان فراهم شوند.

 

لباس،مد،بنياد،سبك،زندگي،ملي،برنامه،كشور،پازوكي،هنرمندان،طراح ...

 


یکشنبه، 12 آذر 1402 - 19:45 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0