FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


پارس آرا؛ بستری برای خلاقیت در شخصیت‌پردازی فرهنگی


کمکهای مردمی جمعیت هلال احمر به مردم غزه و فلسطین

هموطنان می‌توانند کمک های نقدی خود به مردم فلسطین را به شماره حساب ۹۹۹۹۹

و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی

و یا به شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸

و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶  نزد بانک مرکزی

و یا از طریق شماره گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* واریز کنند.

 باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | جمعه، 05 آبان 1402 - 07:06

دبیر کارگروه صنایع بازار پردازی شورای فرهنگ عمومی گفت: تمرکز مسابقه «پارس آرا» روی طرح اولیه، خلق شخصیت و شخصیت پردازی در قالب روایت‌هاست.

شخصيت،محصولات،مسابقه،فرهنگي،قالب،پردازي،تجاري،داستان،كودك،حو ...


سید امیر آقایی دبیر کارگروه صنایع بازار پردازی شورای فرهنگ عمومی درمورد مسابقه «پارس آرا» بیان کرد: مسئله ما در حوزه سبک زندگی نسل کودک و نوجوان وابستگی آن‌ها به مصرف محصولات فرهنگی است و هر کسی که فرزندی در خانه دارد با این موضوع روبروست که خیلی از محصولات خریداری شده برای کودکان بدین صورت است که نسل‌های مختلفی از آن‌ها چنین محصولاتی را تجربه می‌کنند و این محصولات در خانه‌ها ماندگاری دارند و همین موضوع باعث عمیق و پایدار شدن مفاهیم و پیام‌های این محصولات فرهنگی در خانه‌ها می‌شود.
او گفت: اگر شخصیت‌های غربی و بیگانه در محصولات فرهنگی وجود داشته باشند که این موضوع را به وفور، در انیمیشن ها، کتاب‌های کودک، رمان‌ها و حتی عروسک‌ها می‌بینیم عملاً باعث بروز رفتار‌هایی می‌شوند که توسط شخصیت‌ها درحال القاء شدن هستند.
به همین دلیل، ما در مجموعه شورای فرهنگ عمومی به این نتیجه رسیدیم که باید روی معرفی کردن ظرفیت‌های داخلی کشور تمرکز کنیم.
همچنان که در این چهل سال، هر مجموعه تلویزیونی روی آنتن شبکه‌های کودک رفته عموماً توانسته اند مخاطبان خود را جذب کنند؛ از سریال‌های خیلی قدیمی‌تر مثل شهر موش ها، خانه مادربزرگه و...
گرفته تا الان که انیمیشن ها، سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی مربوط به گروه سنی کودکان روی آنتن تلویزیون می‌روند و همه این‌ها به نحوی توانسته اند مخاطب بگیرند یا اغلب آن‌ها تلاش کرده اند که مخاطبان خاص خود را جذب کنند و به این معنی است که ما فرصت ارائه ظرفیت‌های داخلی خود را داریم و آن چیزی که اتفاق می‌افتد این است که خلق شخصیت و پرداخت به روایت و جهان شخصیت و ظهورش در محصولات فرهنگی، هم در قالب کتاب و هم در قالب پویانمایی و بازی‌های ویدیویی و اسباب بازی و عروسک و...
در کشور نهادینه نشده و به این موارد پرداخته نشده است.
آقایی در رابطه با روند مسابقه «پارس آرا» تصریح کرد: به دنبال این هستیم مجموعه‌هایی که می‌خواهند به سرعت وارد تولید یک محصول فرهنگی شوند و مثلاً می‌خواهند روی چند نسخه تصویری کتاب کودک کار کنند یا قصد دارند به سرعت، رمان کودک و نوجوان بنویسند و یا این که هدفشان تولید پویانمایی است قبل از تولید محصولات فرهنگی خود درصدد این باشند که خلق داستان و روایتشان را بهتر و غنی‌تر کنند تا عملاً ظرفیت پرداخت و اقتباس حوزه‌های دیگر فرهنگی به وجود بیاید و بدین صورت نباشد محصول پخش شده در انیمیشنی که توانسته است مخاطب را جذب کند هنگام کار در حوزه کتاب و عروسک آن باعث بروز چالش‌های حقوقی و مالکیت فکری یا مضمونی شود؛ به طوری که مجبور شویم دوباره بازپرداخت کنیم و تصویر‌های آن را به صورت مجدد بسازیم.
دبیر کارگروه صنایع بازار پردازی شورای فرهنگ عمومی مطرح کرد: به این دلیل مسابقه «پارس آرا» را درنظر گرفتیم تا طراحان و خالقانی که در حوزه شخصیت پردازی کودک در حال فعالیت هستند قبل از ورودشان برای تولید محصول بتوانند طرح شخصیت خود را غنی‌تر کرده و زمینه‌های مختلف اقتباس آن را فراهم کنند.
البته در این مسیر، مدل تجاری روی شخصیت قرار می‌گیرد و مدل‌های اقتصادی اش مشخص می‌شوند.
در نتیجه، تمرکز این مسابقه روی طرح اولیه، خلق شخصیت و شخصیت پردازی در قالب روایت‌ها و داستان هاست.
او با اشاره به حضور گروه‌های سنی مختلف در این مسابقه ادامه داد: الان در حوزه کار‌های عروسکی، گروه‌های دانش آموزی در حال شرکت کردن در مسابقه ما هستند یا در زمینه استاپ موشن، یک سری از گروه‌های دانش آموزی که کار شخصیت پردازی کرده اند در حال ورود به این مسابقه هستند و این نشان می‌دهد که تولیدکنندگان می‌توانند از گروه‌های سنی مختلف حتی دانش آموزی باشند.
در نتیجه، تا وقتی که این مضمون‌ها غنی نشده باشند عملاً نمی‌توانیم وارد ساحت‌های دیگر محصولات شویم و یکی از کار‌های دیگری که در مسابقه «پارس آرا» انجام داده ایم این است که در حال حاضر، ثبت چنین مضمون‌هایی در قالب یک طرح شخصیت مقدور شده است در حالی که قبل‌تر این طور نبود و باید محصولی به صورت جداگانه در ساختار‌های حقوقی کشور ثبت می‌شد، اما الان به عنوان یک اثر ترکیبی، این مضمون درشاخه‌های مختلف پویانمایی، بازی‌های ویدیویی و...
به صورت مشارکتی ثبت می‌شود و اتفاق منسجمی در حوزه مالکیت فکری آن در حال وقوع است.
آقایی گفت: ما در این مسابقه، علاوه بر ثبت حقوقی که باعث پایدار و ساماندهی شدن فضای قانونی داستان می‌شود مسئله دیگری را هم درنظر گرفتیم و آن هم این است که توسعه محصولات باید مشخص شود و این مدل تجاری است.
مثلاً کلاه قرمزی باید با چه قاعده‌ای در جامعه ظهور کند؟
شاید بعضی مواقع باید به صورت رایگان ارائه شود و یا این که در زمان‌های دیگر می‌تواند در فضای درآمدزایی قرار بگیرد و یا این که نیاز باشد بازارپردازی کلاه قرمزی مدل تجاری داشته باشد و در فرآیند‌های این مسابقه به مدل‌های مختلف طرح شخصیت نیز، می‌پردازیم.
دبیر کارگروه صنایع بازار پردازی شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: پس از ارسال آثار شرکت کنندگان، ما یک دوره نسبتاً فشرده تقریباً یک ماه و نیمه داریم که به آموزش و مربیگری برای خالق‌های شخصیت می‌پردازیم.
به این معنی که ظرفیت غنی شدن داستان و توسعه محصولات و تصویرسازی بالا برود.
چون بعضاً برخی از این شخصیت‌ها در قالب قصه‌های صوتی شکل می‌گیرند و تصویری ندارند تا بسته طرح شخصیت که شامل عناصر اصلی و فرعی، جهان داستان، روایت و پیام‌های نهفته در این داستان هستند شکل بگیرند و پس از آماده شدن چنین بسته ای، مجموعه‌هایی که می‌توانند آماده تجاری سازی شان شوند به آن‌ها وصل می‌شوند و به هم رسانی فرهنگ بنیان داریم که مهم‌ترین مأموریتشان درآوردن یک مدل تجاری برای طرح‌های شخصیت است و پس از این فضای به هم رسانی، وارد مرحله پویش رسانه‌ای می‌شویم که این طرح‌های شخصیت، هم در قالب رسانه ملی و هم در قالب شبکه‌های مجازی ارائه خواهند شد و به نمایشگاه نهایی کار منتهی می‌شوند که موضوع‌های ارتباطات تخصصی طراحان شخصیت و صاحبان تجاری کننده کار با فعالان دیگر ساحت‌های فرهنگی یا ذی نفعان اقتصادی و جشن ملی کاراکتر است تا عملاً نمایش بیرونی این طرح‌های شخصیت بتوانند ظهور داشته باشند.
او افزود: ما در پویش رسانه‌ای داریم ذائقه مخاطب عمومی درمورد این آثار، چهره‌ها و جهان روایت‌ها را پیش می‌بریم و می‌خواهیم ببینیم مخاطب تا چه اندازه با ایده‌هایی که در ذهن خالق هاست و فکر می‌کنند جذاب است ارتباط می‌گیرند.

 

شخصيت،محصولات،مسابقه،فرهنگي،قالب،پردازي،تجاري،داستان،كودك،حو ...


لینک کوتاه خبر


جمعه، 05 آبان 1402 - 15:46 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0