FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


رادیو اقتصاد امروز 16 ساله می‌شود/ اینجا هم جهاد تبیین اتفاق می‌افتد و هم مطالبه‌گری!


پویش کمک به جنگزدگان فلسطین و زلزله زدگان افغانستان جمعیت هلال احمر

شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸

شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶

شماره شبا ir۷۰۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸

کد دستوری ستاره۱۱۲ستاره۵ مربع    کمک به فلسطین

کد دستوری 112 ستاره 3 مربع        کمک به زلزله زدگان افغانستان

 تسنیم | فرهنگی و هنری | شنبه، 29 مهر 1402 - 12:15

مدیر رادیو اقتصاد به مناسبت سالگرد تأسیس این شبکه رادیویی تأکید کرد که یکی از اصلی ترین مأموریت های رادیو اقتصاد، مطالبه گری و برقراری ارتباط بین مردم و مسئولان است؛ در برنامه ای از مسئول مربوطه روی آنتن پیگیر مشکل و راه حل آن اتفاق می شویم.

اقتصاد،راديو،شبكه،آنتن،برنامه،جدول،حوزه،توجه،اقتصادي،رويكرد، ...


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، 29 مهرماه رادیو اقتصاد 16 ساله می‌شود.
رادیویی که صدای اقتصاد در حوزه‌‌های مختلف کارآفرینی، کسب‌وکار، کشاورزی و صنعت است و تلاش می‌کند تا پلی باشد میان جامعه و اقتصاد خرد و کلان.
رادیو اقتصاد در دوره تحولی با تغییر جدول پخش و ساختار برنامه‌هایش برمدار سیاست‌های تحولی سازمان پیش رفته است و رویکرد برنامه‌سازی متفاوتی را برگزیده‌است.
در رویکرد جدید ردپایی از مطالبه‌گری بر مدار عدالت گستری با تأکید بر شناخت بازار سرمایه و کار بر مدار هویت محوری دیده می‌شود.
با سیدمحمدرضا صالحی مدیر رادیو اقتصاد لحظاتی به گفت‌وگو نشستیم و به موضوعاتی اشاره کرد که قابل توجه است.
* رادیو اقتصاد در دوران تحولی چه رویکردی را در برنامه‌سازی انتخاب کرده‌ است؟
با توجه به فصل تحول در رسانه ملی، ما در رادیو اقتصاد رویکرد خود را متناسب با اهداف سند تحول ترسیم کرده‌ایم و با بازاندیشی در برنامه‌ها و بازمهندسی در جدول پخش رادیو اقتصاد با نگاه تحولی در رویکرد، محتوا و سازوکار، کلیت رادیو اقتصاد را از نو چیده‌ایم.
یکی از تغییرات زیربنایی در راستای همین بازاندیشی متأثر از مولفه های جهاد تبیین و گام دوم انقلاب، رهنمون‌های مقام معظم رهبری در شعار سال و شاخص‌های محتوایی سند تحول، تغییر گروه‌های رادیو اقتصاد به سه گروه اقتصاد و جامعه، کارآفرینی و کسب وکار و حکمرانی اقتصادی است که در یک سال اخیر برنامه ریزی محتوایی به فراخور ماموریتها در این سه گروه برای برنامه‌ها و جدول پخش صورت می‌پذیرد.
* مأموریت رادیو اقتصاد در جهاد تبیین چگونه است؟
رادیو اقتصاد در سالی که گذشت بر اساس سند تحول و با تأکید بر دو رویکرد مطالبه‌گری و تبیینی در دو حوزه ساختاری و محتوایی برنامه‌ریزی ویژه داشته و در افق پیش‌رو همچنان همین مأموریت را پیش خواهد گرفت.
ما در سال 1402 دو سرفصل شعار سال و روایت پیشرفت را کانون توجه قرار دادیم و بخش مهمی از برنامه‌های این شبکه رادیویی با محوریت این دو موضوع روی آنتن رفت.
برای نمونه 822 ساعت برنامه در 6 ماهه اول با موضوع شعار سال روی آنتن رادیو اقتصاد رفته‌ است.
* بر روی چه ساختاری بیشتر تأکید کردید؟
بدون شک تولید برنامه‌های کوتاه و جذاب و توجه به ساختارهای متنوع به ما در جذب مخاطب کمک خواهد کرد.
این نکته در سال جدید به طور ویژه در بازمهندسی جدول پخش شبکه مورد توجه گروه‌های برنامه‌ساز قرار گرفت که از جمله می‌‌توان به اختصاص یک کمربند ثابت هفتگی به برنامه‌هایی با ساختار مستند و در موضوعات مختلف اشاره کرد.
ساخت آگهی خدمات اجتماعی در بزنگاه‌ها و تولید مینی فیچرهایی برای ایجاد جذابیت بیشتر در بخش‌های مختلف کنداکتور از دیگر نمونه‌های این اقدامات ساختاری بوده است.
توجه به رویکرد تفریحی و سرگرمی و اختصاص چند بخش طنز کوتاه در جدول پخش و همچنین تأکید بر مسئله آموزش به عنوان یکی از شاخص‌های مؤثر در تحقق عدالت محوری از دیگر نمونه‌های تغییرات ساختاری در این شبکه بوده است.
همچنین به ساختار مسابقه با رویکرد آموزشی و در عین حال سرگرمی هم در سال جدید نگاه ویژه داشته‌ایم تا سبد ساختاری رادیو اقتصاد را متنوع و رنگارنگ و طبق سلیقه تمام مخاطبان بچینیم.
* درباره اصلاح سبک زندگی و ترویج الگوی صحیح مصرف چه برنامه‌هایی تولید شده‌است؟
یکی از موضوعات و مأموریت‌های مهم این شبکه کار فرهنگی بر روی بهینه‌سازی و اصلاح الگوی مصرف و توجه به سبک زندگی در حوزه اقتصاد بوده‌ است که برای هر دوی این گستره‌های موضوعی برنامه‌ریزی ویژه داشته‌ایم.
عموم موضوعات مرتبط با سبک زندگی اسلامی ایرانی در برنامه «به توان زندگی» دنبال می‌شود.
هرچند در طول جدول پخش متناسب با مأموریت‌های هر گروه و برنامه به صورت موردی هم به این موضوعات پرداخته می‌شود.
* گزارش‌ها در دوره جدید چگونه طراحی می‌شود؟
از اتفاقات مهم و نسبتاً نو در دوره جدید رادیو اقتصاد حضور میدانی این شبکه در مجامع و رویدادهای مهم اقتصادی از جمله نشست سخنگوی اقتصادی دولت و همچنین حیاط دولت است که در حوزه کسب خبر در نوع خود اتفاقی نو است.
پوشش زنده و سریع رویدادهای مهم اقتصادی و نمایشگاه‌های مختلف و تلاش برای ایجاد پویایی در حوزه بازار و اقتصاد خرد و کلان کشور از جمله اقدامات مهم و قابل توجه شبکه اقتصاد در یک سال اخیر است و امیدواریم به همین صورت ادامه یابد.
* کنداکتور پخش در دوره تحولی چگونه است؟
قریب به 80 درصد جدول پخش شبکه تغییر کرده است و هر ماه هم متناسب با مناسبت‌های تقویمی و رویدادهای روز شاهد تغییرات قابل توجه و به روز در جدول پخش شبکه هستیم و تمام برنامه‌ها با پیوست رسانه‌ای مرتبط با سند تحول روی آنتن می‌روند؛ نکته مهم اینجاست که جدول پخش رادیو اقتصاد کاملاً پویاست و به جز چند برنامه مشخص و برند که مخاطبان وفاداری دارد، بقیه برنامه‌ها به ضرورت به روز می‌شوند و این تغییرات جزئی و کلی کاملا در برنامه‌‌ها مشهود است.
افزایش تولید برنامه از نتایج همین بازمهندسی کنداکتور در راستای مولفه‌های سند تحول بوده است.
* حضور مردم روی آنتن و شنیدن صدای مخاطب چقدر در این دوره لحاظ شده‌است؟
تأکید بر حضور مردم روی آنتن و تعامل نزدیک با آنها و ایجاد حس تعلق در شنوندگان یکی از سرفصل‌های مهم این رادیو است.
در دوره تحولی مردم باید خود را روی آنتن حس کنند و بدانند که این برنامه‌ها زبان گویای آن‌هاست.
برنامه‌های ترکیبی «گذر بازار»، «پنجره اقتصاد» و همچنین برنامه صبحگاهی روزی نو با هدف برقراری این تعامل طراحی شده‌اند و روی آنتن رفته‌اند.
* اگر رسانه را پل ارتباطی میان مردم و مسئولان بدانیم، نقش رادیو اقتصاد در بازنمایی این اتفاق چیست؟
از دیگر مأموریت‌های رادیو اقتصاد مطالبه‌گری و برقراری ارتباط بین مردم و مسئولان است.
در راستای تحقق نکات موجود در شعار سال، تا حد امکان طوری برنامه‌ریزی شده است که صدای مردم مطالبه‌گر را در راستای رونق تولید و رفع موانع پیشرفت به گوش مسئولین برسانیم.
در برنامه «به قید فوریت» هر روز به مشکلات کارآفرینان و صاحبان مشاغل سراسر کشور می‌پردازیم.
گاهی مطالبه یک کارآفرین از شهری دور از پایتخت و یا روستای دورافتاده روی آنتن بیان می‌شود و از مسئول مربوطه روی آنتن پیگیر مشکل و راه حل آن می‌شویم و یا در برنامه «روی خط باشید» نیز سؤالات و مشکلات حقوقی مخاطبان بیان می‌شود و مسئولان و کارشناسان مربوطه روی خط پاسخگو هستند.
* تعامل‌تان با صاحبان کسب‌وکار و اصناف چگونه است؟
ما در حل بسیاری از مشکلات اقتصادی فعالان کسب‌وکار و رفع موانع تولید از سر راه تولیدکنندگان پیشتاز بودیم.
رادیو اقتصاد در یک رابطه دوسویه مطالبه‌گری را از برخی نهادها برای حذف موانع دست‌و‌پاگیر موجود بر سر راه کسب‌وکارها و اصناف پیش بردیم و به طور متوالی پیگیر مطالبات و خواسته‌های مرتبط با وظایف بسیاری از دستگاه‌ها بوده و هستیم.
ما با شناسایی مشکلات تولیدکنندگان و با دعوت از مسؤلان مربوطه تا حصول نتیجه و رفع مشکل، کار را پیگیری می‌کنیم.
در برنامه «کنکاش» با حضور مسئولان و صاحبان اصناف مشکلات طرفین را بازنمایی کرده و راه‌حل‌هایی برای آن‌ها ارائه می‌دهیم.
* حضور این شبکه در فضای مجازی چگونه است؟
در دوره جدید ورود مؤثری به فضای مجازی داشتیم.
علاوه بر بازمهندسی سایت شبکه، با تغییراتی در کانال این شبکه مخاطبانمان را 4 برابر کردیم.
ضمن اینکه به تولید پادکست‌های جذاب با موضوعات اقتصادی پرداخته‌ایم.
این پادکست‌ها علاوه بر آنتن برای پخش در پادگیرهای مختلف تنظیم مجدد می‌شوند.
* رادیو اقتصاد برای مرجع شدن در بازار کسب‌وکار چه چشم اندازی را دنبال می‌کند؟
رادیو اقتصاد به عنوان تنها مرجع رسمی اقتصاد کل کشور در تلاش است در برخی حوزه ها به طور انحصاری مرجع‌سازی کند.
یکی از مهمترین این حوزه‌های چالشی تغییر و تحولات بازارهای سرمایه است که همواره محل مناقشه برای مردم بوده است.
در همین حوزه به طور خاص روی برنامه‌ای به نام سرای سرمایه به عنوان مرجع رسمی اعلام آخرین اخبار و تغییرات این حوزه کار کرده‌ایم و از تمام توان خود در فضای مجازی برای تقویت این راهبرد کمک می‌گیریم.
برنامه «سرای سرمایه» هر روز ساعت 14 تا 14:30 با حضور میهمانان معتبر و مرجع در حوزه بازارهای سرمایه روی آنتن شبکه رادیویی اقتصاد می‌رود.
حضور چشمگیر و پررنگ رادیو اقتصاد در جشنواره‌های داخلی و عرصه‌های بیرونی و کسب چندین جایزه در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله اتاق اصناف یا بورس و رسانه و همچنین پژواک هم قدمی است در راستای مرجعیت این شبکه و معرفی آن به عنوان یک رسانه معتبر در حوزه اقتصادی و برای رسیدن به این هدف در افق پیش رو هم برنامه‌ریزی ویژه داریم.
انتهای پیام/

 


شنبه، 29 مهر 1402 - 22:35 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0