FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


جشنواره فیلم کودک، سینمای کودک و نوجوان را تقویت می‌کند


 باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | چهارشنبه، 29 شهریور 1402 - 13:42

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: احیای هر چه بیشتر گونه سینمای کودک و نوجوان در گرو تقویت برگزاری جشنواره فیلم کودک است.

كودك،سينماي،جشنواره،نوجوان،اكران،سينمايي،نوجوانان،سينما،پرور ...


صارمی:
محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان آثار کودک و نوجوان به سوی سینمای بدنه رفته‌اند، گفت: تقویت جشنواره فیلم کودک سبب احیای بیشتر گونه سینمای کودک و نوجوان می‌شود.
اگرچه در این زمینه زحمات زیادی کشیده و تلاش شده تا تعادلی بین سینمای بدنه و سایر تولیدات این ژانر حاصل شود.
اما متأسفانه هنوز مشکلاتی وجود دارد.
عده‌ای معتقدند که این سینما، گیشه اکران ندارد؛ پس از پیشرفت تکنولوژی و بالاتر رفتن هزینه‌ها، عده‌ای نمی‌توانند در سینمای بدون گیشه کار کنند.
در گذشته هزینه ساخت آثار کودک و نوجوان ارزان‌تر از سینمای بدنه بود و اکثر سینماگران به سمت تولید در این سینما می‌رفتند، اما امروز سینمای کودک با سینمای حرفه‌ای فرقی نمی‌کند، چه بسا که عناصر تخیل و فانتزی بیشتری هم لازم داشته باشد و هزینه‌ها بیشتر شوند، اما به دلیل عدم فراهم شدن زیرساخت‌ها خبری از اکران و فروش نیست.
کریمی صارمی ادامه داد: بسیاری از فیلمسازان کودک و نوجوان در ابتدا این دغدغه را داشتند که مخاطب فیلم‌مان را نمی‌بیند، ولی در حال حاضر مسائل اقتصادی هم به آن اضافه شده است.
فیلم‌های کودک و نوجوان اکران نشده زیادی در کشور داریم که به معضل تبدیل شده‌اند.
البته این زیرساخت نیز وجود نداشت که آثار کودک و نوجوان را در اپلیکیشن‌های مختلف عرضه کنیم به همین دلیل پلتفرم‌ها نیز کار زیادی نتوانستند برای آن انجام دهند.
معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: در دنیا جایگاه ویژه‌ای برای سینمای کودک و نوجوان قائل می‌شوند، اما ما هنوز در خلاقیت عرضه محصولات‌مان کمبود‌هایی داریم مثلا بحث ما این است که بچه‌ها با نقد فیلم آشنا شوند، اما رفته رفته این امکان فراموش شد.
سینما دیگر چیز متفاوتی نیست و باید به دنبال روش‌های جدیدی برای جذب مخاطب باشیم.
او درباره استفاده از امکانات و سالن‌های موجود دولتی برای اکران آثارکودک و نوجوان نیز اظهار کرد: طرحی با نام «سینما دانش‌آموز» طراحی کرده‌ایم که بر مبنای آن نزدیک به ۱۲۰ سالن سینمای متعلق به آموزش و پرورش در چرخه اکران فیلم‌های کودک قرار گیرند البته سالن‌های مذکور به امکانات پخش دی سی پی مجهز نیستند، همچنین نزدیک به ۵۰۰ سالن را در وزارت آموزش و پرورش شناسایی کرده‌ایم که شرایط اکران فیلم را دارند، اما فاقد سیستم‌های پخش نوین هستند.
سالن‌های سینمایی مدرن و قدیمی بسیاری در دنیا وجود دارند که فیلم‌ها را با بهترین کیفیت اکران می‌کنند؛ قرار نیست که همه چیزمان را فدای تکنولوژی کنیم بلکه اگر یک سالن خوب حتی با یک ویدیوپروجکشن خوب در یک ساعت مشخص، فیلمی را به نمایش بگذارد، مردم با آن ارتباط برقرار می‌کنند.
باید خیلی جدی به این مساله فکر کنیم، اگر اعتقاد داریم که سینما اوقات فراغت است و سینمای کودک در حوزه تعلیم و تربیت نقش یا جایگاهی دارد پس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت آموزش و پرورش، حوزه هنری، سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی باید در کنار یکدیگر قرار گیرند و برای نیل به این هدف هم افزایی و تلاش کنند.
این مدیر سینمایی خاطرنشان کرد: اکثر فیلمنامه‌هایی که این روز‌ها نوشته می‌شود در دهه ۶۰ می‌گذرد و این مساله امکانات بسیاری را می‌طلبد، همچنین فیلم‌ها یا درباره کودک هستند یا برای کودک ساخته می‌شوند پس در آثارمان تعادل نداریم؛ این تعادل باید در جایی شکل گیرد.
در سینما به همه ژانر‌ها نیاز داریم پس باید کارشناسی شود و بر اساس نیاز مخاطب به آن‌ها ورود کنیم.
او در پایان درباره برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان عنوان کرد: ۲۸ سال است که دبیر جشنواره پویانمایی هستم و در این سال‌ها به فستیوال‌های مختلفی رفته و داوری‌های بسیاری انجام داده‌ام.
جشنواره به چند چیز نیاز دارد؛ اول زمان و دیگری بودجه است که باید در زمان خود تزریق شود.
ثبات در برگزاری و دبیر نیز از دیگر ملاک‌های جشنواره است.
هر جشنواره سه هزار و ۶۰۰ شغل نیاز دارد تا تبدیل به جشنواره شود.
بنابر این تقویت جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در دوران کنونی بیش از هر زمان دیگری ضروری است.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با دبیری مجید زین‌العابدین و با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از پانزدهم تا بیستم مهرماه سال جاری (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.

 

كودك،سينماي،جشنواره،نوجوان،اكران،سينمايي،نوجوانان،سينما،پرور ...


لینک کوتاه خبر


چهارشنبه، 29 شهریور 1402 - 21:34 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0