FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی تکلیف و وظیفه روسای دانشگاه‌ها است


 مهر | دین و اندیشه | پنجشنبه، 09 شهریور 1402 - 10:34

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی تکلیف و وظیفه روسای دانشگاه ها است، اگر روسای دانشگاه ها و معاونان فرهنگی این بستر را فراهم نکنند ترک فعل کرده اند.

آزاد،گفتگوي،كرسي،آزادي،خانه،دانشگاه،انديشي،فرهنگي،نظريه،بحث، ...


عبدالحسین خسروپناه درگفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت راه اندازی خانه گفتگوی آزاد گفت: بحث خانه گفتگوی آزاد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دو مصداق دارد، یک مصداق آن معنای وسیعی دارد به این معنا که هر دانشگاهی، هر مرکز علمی، هر پژوهشگاهی، هر اندیشکده ای باید یک خانه گفتگوی آزاد داشته باشد، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها ایجاد شده اند تا مباحث علمی و فرهنگی، آزادانه با رعایت اخلاق و منطق برگزار شود.
وی ادامه داد: چون خیلی اوقات وقتی از «آزاد اندیشی» و گفتگوی آزاد سخن به میان می آید، گمان می کنند که فقط این آزادی از و آزادی در هست، آزادی از یعنی آزادی از موانع یعنی کسی مانع گفتگو نشود، آزادی در یعنی آزادی در چهارچوب کامل، در چارچوب اخلاق و منطق، اینکه فردی بیاید به اسم گفتگوی آزاد به دیگران توهین کند، ادبیات غیراخلاقی بکار گیرد، این آزادی نیست، نوعی اسارت در گفتار است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: پس یک بحث خانه گفتگوی آزاد به معنای همین کرسی های آزاد اندیشی است که از ناحیه اساتید و دانشجویان برگزار می شود، ما در بخش اساتید، به ویژه در حوزه نظریه پردازی، کرسی های ترویجی و کرسی های تخصصی، توفیقات خوبی داشته ایم.
وی ادامه داد: بیش از ۵ هزار کرسی ترویجی طی ۸ سال اخیر برگزار شده و در همین ۸ سال اخیر ۱۶ نظریه به ۶۷ نظریه ارتقا یافته است.
زیرا اساتید آزادانه حرف های خود را زدند، منتقدین نقد کردند و داوران داوری کردند.
اما در بحث «کرسی آزاد اندیشی دانشجویی» موفق نبودیم تقریبا به آن بی اعتنایی شده و تدبیری نشده است تا بستری برای تشکل دانشجویی ایجاد شود و کرسی های آزاد اندیشی را برگزار کنند.
ما اینجا تاکید می کنیم وظیفه روسای دانشگاه های کشور به ویژه معاونان فرهنگی است که این بستر را فراهم کنند.
خسروپناه افزود: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی تکلیف و وظیفه روسای دانشگاه ها است، اگر روسای دانشگاه ها و معاونان فرهنگی این بستر را فراهم نکنند ترک فعل کرده اند.
وی ادامه داد: یک مصداق دیگر «خانه گفتگوی آزاد» این بود که ما یک مکان ثابتی را برای آن در نظر بگیریم، برخی از مباحث است که شاید یک استاد و یا دانشجوی صلاح نداند این بحث را در محیط دانشگاه مطرح کنند، علاقمند هستند در جایی راحت تر بحث خود را طرح کنند و منتقدین آن را نقد کنند حتی رسانه ای هم نشود، چون به هرحال در اختیار آن کسی است که می خواهد ارائه نظر بدهد این مکان واحد برای گفتگوی آزاد هنوز متاسفانه شکل نگرفته است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: به نظرم ایجاد این مکان واحد لازم است و انتخاب مکان کرسی آزاد اندیشی باید در اختیار برگزار کننده باشد، کسی که نظریه و حرفی دارد اگر تشخیص داد که نظریه و حرف خود را در محیط دانشگاه و فضای عمومی مطرح کند باید این بستر آماده باشد و یا در یک محیط دیگر تا راحت تر یک گفتگوی خیلی صریح داشته باشد، این به انتخاب خودش باید باشد، ما نباید برای افراد تعیین تکلیف کنیم که باید در خانه گفتگوی معینی در دانشگاه صحبت کند، ولی در همه دانشگاه ها باید خانه گفتگوی آزاد باشند.



لینک کوتاه خبر


پنجشنبه، 09 شهریور 1402 - 22:11 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0