باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | جمعه، 03 شهریور 1402 - 09:14
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: شبکه تلوبیونی کتاب با عنوان دستیار مخاطب تلاش میکند سنین مختلف بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.
علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در استودیوی گفتوگوی ویژه خبری درباره فعالیت شبکه تلوبیونی کتاب گفت: ظرفیت حوزه نشر در کشور ایجاب میکرد که در حوزه رسانههای تصویری حضور داشته باشیم.
ایجاد این ظرفیت در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱ صورت گرفت.
رمضانی ادامه داد: با تعامل با شبکههای صداوسیما مشخص شد حوزه نشر قابلیت ایجاد یک شبکه مستقل را دارد.
از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ تا آبان زیرساختهای شبکه تلوبیونی کتاب فراهم شد.
در آبان پخش آزمایشی این شبکه را از بسترهای مختلف داشتیم.
برنامههای ترکیبی، حوزه معرفی کتاب، معرفی فعالان صنعت نشر، معرفی ظرفیت نویسندگان، شعرا، ویراستاران، مترجمان و اهالی قلم در کشور نشان داد، که باوجود اینکه چندین برنامه مرتبط با کتاب در طول روز داریم، باز ظرفیتِ پرداخت کتاب وجود دارد.
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب با عنوان دستیاری مخاطبان در حوزه کتاب معرفی شد، افزود: در کشور سالانه نزدیک به ۱۱۱ هزار عنوان کتاب داریم، که سالانه حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار عنوان کتاب چاپ اول هستند.
شبکه تلوبیونی کتاب با عنوان دستیار مخاطب تلاش میکند تا سنین مختلف بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.
وی در پاسخ به این سوال که از آنجایی که مسئولیت محتوای شبکه با شماست، اگر کسی ایده برنامهسازی در حوزه نشر داشته باشد، باید چه کند؟
توضیح داد: مسئله اصلی شبکههای تعاملی در فضای مجازی تعامل با مخاطب و برنامهساز کردن آنهاست.
در این مدت پویشهایی را داشتیم، که مخاطبان کتابهایی را معرفی کردند.
در ایام محرم، اربعین و نمایشگاه کتاب پویش پاراگراف طلایی برگزار میشد، که مردم کتابهای مدنظر خود را معرفی میکردند و تولیداتشان در شبکه پخش میشد.
کتاب به عنوان کالای همهگیر بهطور روز افزون درحال رشد و استفاده است.
لینک کوتاه خبر