FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


استدلال های زن مسلمانی بلژیکی درباره حجاب/ از اعتقاد برخی زنان ایرانی به آزادی زن در غرب متعجبم


 تسنیم | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 30 مرداد 1402 - 12:15

فاطمه زهرا زن مسلمان بلژیکی معتقد است علاوه بر اینکه عقل بر رعایت حجاب حکم می کند، می گوید: اهل بیت همیشه مقید به ارزش ها بودند، من هم باید اینطور باشم. مطمئن هستم که نه سیده زهرا و نه دختر بزرگوارشان سیده زینب سلام الله علیهما پوشش بدی نداشتند.

حجاب،غرب،ايران،بلژيك،تربيت،آزادي،اروپا،اجباري،زهرا،فرزند،پوش ...


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، طی دهه‌های اخیر موج جدیدی از اسلام‌گرایی در غرب شکل گرفت.
این اسلام‌گرایی تابع علت‌های متعددی از جمله افول سیاست‌های پوشالی غرب در نظام‌ سرمایه‌محور و تفکر اومانیسم، رواج بی‌بند و باری و بستر‌سازی فرهنگی جامعه‌ به‌سوی گرایش‌های غیر فطری، دوری از آموزه‌های انبیاء،‌ جامعیت اسلام و فطری بودن آموزه‌های آسمانی آن و سایر موارد است.
در این بین قدرت‌های شیطانی غرب با بهره‌گیری از ابزار رسانه طوری القاء کرده‌اند که گویی غرب بهشت گمشده انسان‌هاست و زن‌ها به واسطه آزادی در نهایت، بدون هیچ دردسری به زیست خود می‌پردازند غافل از اینکه آزادی در نگاه غرب یعنی بی‌بند و باری و افسارگسیختگی نسبت به ارزش‌های دینی.
با فاطمه زهرا مسلمان اهل مراکش و مقیم کشور بلژیک به گفت‌وگو نشستیم تا درباره وضعیت اروپا و مقایسه آن به وضعیت فعلی جامعه‌مان بیشتر بدانیم.
این مصاحبه با همکاری مرکز رسانه‌ای سدید صورت گرفت.
این مرکز با آدرس sadidmedia@ در کانال ایتا با تمرکز بر شناخت بی‌واسطه از واقعیت‌های غرب، مشغول فعالیت در عرصه بین‌الملل است.
فاطمه زهرا می‌گوید متولد کشور بلژیک هستم و با تمام پوست و گوشت و استخوان فرهنگ اروپا را درک کرده‌ام.
او در معرفی خود می‌گوید: 4 فرزند دارم و اصالتاً اهل مراکشم منتها هیچ وقت آنجا نبودم.
در بلژیک به دنیا آمدم و آنجا بزرگ شدم.
از مادر برزگ و پدر بزرگم آنجا هستند.
17 سالگی ازدواج کردم و اکنون دو نوه و دو داماد هم دارم.
هفت سال قبل به ایران آمدم.
به خاطر دو دختر کوچکی که داشتم و به دلیل وضعیت اسفبار اروپا درباره حجاب، به مطالعه در حوزه مسائل اسلامی پرداختم.
در حال حاضر از جهت زبان،‌ چون بلژیک دو زبان دارد،‌ به هلندی و فرانسوی مسلطم.
همچنین به عربی و فارسی و کمی هم انگلیسی واردم.
وی در پاسخ به اینکه چرا به ایران آمدید، می‌گوید ایران را خیلی دوست دارم.
در بلژیک چون زود ازدواج کردم، تا حد دیپلم درس خواندم.
بعد از 15 سال همسرم فوت شد.
دوباره خودم درس خواندم.
وقتی 16 ساله بودم،‌ همراه خانواده شیعه شدیم.
خودمان جستجو کردیم و خیلی مطالعه کردیم.
همسرم درس تربیت اسلامی می‌خواند.
یک دایی در بلژیک داشت که شیعه بود.
وقتی ازدواج کردیم، دانستیم هر دو شیعه هستیم.
با هم حقیقت را جستجو کردیم.
همسرم خیلی باهوش و زرنگ بود و عربی را به صورت فصیح می‌دانست.
تمام رشته‌های اسلامی از جمله فلسفه و عرفان را به عربی و فرانسه خواندم.
بعد به ایران آمدم تا درسم جدی‌تر شود.
از دیگر سو دو تا دخترم که آنجا بزرگ شدند، می‌توانستم در ایران بهتر تربیت‌شان کنم.
در غرب به ویژه در سال‌های اخیر، تربیت بچه‌ها دست ما نیست.
شاید 20 درصد دست ما باشد، مابقی دست دولت است.
در ایران اینطور نیست.
وی درباره سابقه حجاب خود می‌گوید پدرم اهل تسنن بود.
آن موقع که حجاب داشتم، حجاب اجباری بود؛ منتها وقتی از خانه دور می‌شدم، بر می‌داشتم؛ چرا که راضی نبودم و نمی‌دانستم چرا باید حجاب داشته باشم.
وقتی به 16 سالگی رسیدم، پدربزرگم با محبت و به مصداق آیه «وَ قُلْ لِعِبَادِی یَقُولُوا الَّتِی هِیَ أَحْسَنُ» (و به بندگانم بگو: سخنی را که نیکوتر است، بگویند) به من توضیح داد و من هم مجاب شدم.
از آن زمان هیچ وقت حجاب برنداشتم.
وی درباره ثمرات حجاب گفت: به نظرم حجاب برای خانم‌ها و خانواده یک محدودیت همراه با احترام است؛ یعنی برای خانم‌‌ها و بانوان احترام و مایه تکریم است.
من به راحتی نمی‌توانم با شلوار تنگ روبروی پدرم راه بروم.
چون تربیت ما همراه با عفت و آبرو بود.
مردم آنجا نژادپرست هستند.
مدام می‌پرسند این چیزی که روی سرت است، برای چیست؟
یا در تابستان می‌گفتند گرمت نیست؟
با نگاهشان اذیت می‌کردند.
کسی که مسلط به زبان است، جواب می‌دهد.
در روستا و شهرهای کوچک اینطور است.
شما در آنجا حس می‌کنی همه نگاه می‌کنند.
همجنسگرایی نمود بارز شعار «آزادی» است
این فعال فرهنگی بلژیکی یکی از معضلات فرهنگی اروپا را آزار و اذیت زنان حتی در انظار عمومی معرفی کرد و گفت: فرهنگ برهنگی سبب میل جنسی زیاد می‌شود.
تصور غلط‌شان این است که آزادند.
خانمی که پوشش غیر مناسب دارد، آیا نسبت به من آزادتر است؟
خیر.
اکنون این موج همجنسگرایی یا LGBTکه راه انداختند، یکی از نمودهای آزادی است؛ چرا در مدارس این برنامه را دارند؟
چون یک برنامه مهم در نظام شیطانی غرب است و این برنامه را از سه سالگی کودک آغاز می‌کنند.
مدارس اجباری با هدف آموزش فرهنگ همجنسگرایی است
وی درباره چالش مدارس اجباری در غرب گفت‌: غربی‌ها تحت پوشش مدارس اجباری برنامه‌های ساختارشکنانه خود را دنبال می‌کنند.
فردی را آموزش می‌دهند که خروجی آن انسان بی‌فرهنگ و بی‌تربیت و بی‌شعور است.
آنها حتی بابت این آموزش، حقوقی را به اسم حمایت از خانواده‌های فرزند دار به والدین می‌دهند،‌ اما این مسئله ظاهری فریبنده دارد تا اهداف شوم خود را دنبال کنند.
فرزند که به 6 سالگی می‌رسد، می‌گویند مخیر است تغییر جنسیت دهد.
خانواده‌ها هم شبیه اسیران هستند.
یا فرزندم را می‌فرستم تا حقوق بگیرم و یا تحت فشار می‌مانم.
در نهایت عده‌ای دست به مهاجرت می‌زنند.
خیلی‌ها را می‌شناسم به خاطر این فضای بسته مهاجرت کردند؛ یا به کشورهای خودشان بازگشتند و یا به ایران آمدند.
اجبار، برخلاف تربیت فرهنگ‌ساز نیست
فاطمه زهرا آموزش را یکی از لوازم فرهنگ‌سازی امر عفاف و حجاب دانست و گفت: در کل به این نتیجه رسیدم مسائلی مثل حجاب با اجبار حکمفرما نمی‌شود، یعنی تبدیل به فرهنگ نمی‌شود.
اجبار برای قانونی کردن خوب است‌، اما فرهنگ‌ساز نیست.
ببینید به طور مثال می‌گویم دخترم را در محیطی که هستم می‌توانم کنترل کنم، اما وقتی با من نیست، تحت کنترلم نیست،‌ به طور حتم کاری که خود دوست دارد انجام می‌دهد.
مگر اینکه طوری او را تربیت کنم که حجب و حیا فرهنگ او شود.
البته الحمدلله دختر مقیدی است منتها مثال زدم.
در وهله اول خانواده باید به فکر تربیت فرزند باشد و خود خانواده هم باید دولت‌ها آموزش دهند.
بعد در مدرسه و فیلم‌ها و جاهای دیگر.
نتیجه رفتار اجباری در تربیت فرزند برعکس می‌شود.
جامعه هم خانواده بزرگ است با قید اینکه باید به قانون مدنی جامعه احترام گذاشت.
عقل نمی‌گوید انسان بدون پوشش در جامعه حاضر شود
وی درباره علت پوشیدن حجاب گفت: همیشه در چنین سؤالاتی به یک نقطه باز می‌گردم؛ می‌گویم اهل بیت همیشه مقید به ارزش‌ها بودند، من هم باید اینطور باشم.
مطمئن هستم که نه سیده زهرا و نه دختر بزرگوارشان سیده زینب سلام‌الله علیهما پوشش بدی نداشتند.
من می‌توانم لباس اروپایی مناسب بپوشم.
مدل‌های مختلفی است.
در کشوری مثل بلژیک نمی‌توانم چادر بپوشم، چون غیر ممکن است.
منتها لباس مناسب وجود دارد.
غیر از این، عقل هم حکم نمی‌کند انسان بدون پوشش در جامعه حاضر شود.
این فعال فرهنگی افزود: متأسفانه یکی از آسیب‌های بانوان ایران این است که نگاهشان خیلی به خارج است.
به خود من می‌گویند چرا به ایران آمدی؟
من همیشه می‌گویم مگر آزادی به دیسکو رفتن و خوردن شراب و بی بند و باری است؟
اینها آزادی نیست.
در اروپا شما از نقطه «آ» به «ب» می‌روی به شدت تحت کنترلی.
پول اکسیژنی که خدا در اختیارت قرار داده از تو می‌گیرند.
اینها که مهد آزادی‌اند اینطور با ما رفتار می‌کردند.
در این 10 سال گذشته خیلی اروپا تغییر کرده است.
الان آزادی که در ایران است، غرب ندارد.
البته می‌دانم مشکلات تورم در اخلاق تأثیر گذاشته، اما باید بدانیم همه جا تورم هست.
نگوییم ما مشکلات داریم و آنها ندارند.
الان سختی همه جا حکمفرما شده است.
من که خودم آنجا زندگی کردم، تا الان نتوانستم یکی از ایرانیان را مجاب کنم آنجا خبری نیست.
طوری تعریف می‌کنند که گویی چند سال آنجا بودند.
من هم بحث را ادامه نمی‌دهم و فقط با تعجب نگاه می‌کنم.
من که خودم آنجا زندگی کردم، تا الان نتوانستم یکی از ایرانیان را مجاب کنم آنجا خبری نیست.
طوری تعریف می‌کنند که گویی چند سال آنجا بودند.
من هم بحث را ادامه نمی‌دهم و فقط با تعجب نگاه می‌کنم.
فاطمه زهرا درباره ضرورت تدبیر لازم مسئولان امر در مسئله حجاب گفت: لباسی که در بازار است، چرا کوتاه است؟
چرا اصلاً به بازار شما رسیده که به دست مردم برسد؟
مگر نظارت نیست؟!
الان در اینترنت که می‌روی، همه مدل‌ها هست، اما همه جا اینطور نیست و محدودیت‌هایی در عرضه وجود دارد.
انتهای‌پیام/



 



دوشنبه، 30 مرداد 1402 - 22:58 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0