FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


اهانت به قرآن کریم مصداق علنی توهین به آزادی است


 باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | سه شنبه، 03 مرداد 1402 - 19:42

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: توهین به قرآن کریم، نه‌تنها هتاکی به پیروان دین اسلام، بلکه مصداق علنی توهین به انسانیت و آزادی است.

غرب،سوئد،قرآن،اسلام،دانمارك،قضايي،آزادي،اديان،مقدس،اروپايي،ر ...


حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی‌پور:
هم زمان با حادثه‌ی تلخ قرآن‌سوزی و صدور پیام از سوی رهبر انقلاب، رسانه KHAMENEI.IR در گفتگو با حجت‌الاسلام دکتر محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به بررسی محور‌های پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ابعاد تأثیرگذاری عمل شنیع قرآن‌سوزی در جهان اسلام پرداخته است.
* رهبر انقلاب در پیام خود به مناسبت حادثه‌ی تلخ قرآن‌سوزی، بیان کردند که این حادثه یک توطئه‌آمیز و خطرآفرین بود.
انگاره‌هایی که نشان‌دهنده‌ی توطئه‌آمیز بودن این حرکت است، چیست؟
توهین به قرآن کریم، نه‌تن‌ها هتاکی به پیروان دین اسلام، بلکه مصداق علنی توهین به انسانیت و آزادی محسوب می‌شود و سکوت در برابر آن جایز نیست.
در خصوص اتفاق اخیر اهانت به قرآن مجید، باید بگویم که ما با منظومه‌ای ازپیش‌طراحی‌شده و پروژه‌ای پیچیده در غرب روبه‌رو هستیم که خروجی آن، اسلام‌هراسی سیستماتیک و نظام‌مند در برخی کشور‌های اروپایی است.
دولتمردان و رسانه‌های غربی به‌صورت کاملاً عامدانه، بر روی خروجی ماجرا و ظاهر آن متمرکز شده و با عناوین و بهانه‌هایی واهی مانند عدم مغایرت این اقدام وقیحانه با قانون اساسی آنها، چنین هتک حرمتی را توجیه می‌کنند؛ هرچند دولت سوئد چنین اقدامی را مغایر بااراده و خواست خود قلمداد کرده است.
بااین‌حال شواهد و مستندات محکم و غیرقابل‌انکار نشان می‌دهد که قرآن‌سوزی اخیر در سوئد و دانمارک، خروجی یک ساختار و نقشه است.
ما با یک توطئه مهندسی شده از سوی نهاد‌های فکری، امنیتی و رسمی غرب مواجه هستیم که محصول و تصویر نهایی آن، تلاش برای تضعیف جایگاه اسلام و نماد اصلی آن، یعنی کتاب انسان‌ساز و مقدس قرآن کریم است.
طی سال‌های اخیر احزاب و گروه‌هایی که صراحتاً ضدیت با اسلام و قرآن را مانیفست حزبی خود تلقی می‌کنند، به‌صورت رسمی در غرب مشغول فعالیت هستند.
حتی برخی از این گروه‌ها به پارلمان کشور‌های حوزه اسکاندیناوی و دیگر نقاط اروپا راه پیدا کرده‌اند.
افزایش تصاعدی حملات علیه مسلمانان در کشور‌های گوناگون اروپایی و عادی جلوه‌دادن توهین به مقدسات اسلامی که نمونه آن را قبلاً در نشریه هتاک فرانسوی شارلی ابدو و اکنون در برگزاری نمایش شرم‌آور قرآن‌سوزی در استکهلم و کپنهاگ مشاهده می‌کنیم، شواهد غیرقابل‌انکاری هستند که اذهان پرسشگر بشری را به‌سوی یک «ساختار» و نه یک «واقعه محدود» هدایت می‌کند.
مهم‌تر اینکه سرنخ و ماهیت این ساختار صرفاً غربی نیست.
لابی‌های سنگین موساد با احزاب سنتی و نوینی که در غرب وجود دارند، اعم از سوسیال‌دموکرات‌ها و محافظه‌کاران و خصوصاً احزاب نوظهور اسلام‌ستیز در طول سال‌های اخیر در حال بروز نشانه‌های شوم خود است.
بی‌دلیل نیست که هرگونه انتقادی از رژیم صهیونیستی در قالب «یهودستیزی» مورد تفسیر نهاد‌های امنیتی و رسمی در غرب قرار می‌گیرد و در مقابل، توهین آشکار به کتاب مقدس مسلمانان، به‌مثابه آزادی بیان تفسیر می‌شود.
این تفاسیر دوگانه، برخاسته از همین منظومه فکری-عملیاتی خطرناک است.
این منظومه خطرآفرین است، زیرا باهدف ایجاد شکاف‌های مذهبی، نژادی و انسانی در نظام بین‌الملل صورت می‌گیرد.
صهیونیست‌ها حیات خود را در گروی ایجاد و تعمیق شکاف‌ها و اختلافات جدید در جهان جست‌وجو می‌کنند و آنچه در سوئد و دانمارک رخ می‌دهد، ترجمانی از همین رویکرد است.
* آرایش جنگی که به گفته رهبر انقلاب توسط دولت سوئد به‌واسطه‌ی پشتیبانی از این جنایتکار در برابر دنیای اسلام صورت‌گرفته است، چه پیامد‌هایی خواهد داشت؟
آیا این اتفاق تبعات خاصی برای دولت سوئد و کشور‌های اروپایی به‌صورت عمومی خواهد داشت؟
باید تأکید کنم که سوئدی‌ها و دانمارکی‌ها حتی در توجیه اقدامات هتاکانه اخیر بر اساس قانون اساسی خود نیز دچار تعارض و سفسطه شده‌اند.
مدعیان دروغین آزادی می‌گویند در این کشور‌ها هیچ قانونی وجود ندارد که به طور خاص سوزاندن یا هتک حرمت قرآن یا کتاب‌های مقدس سایر ادیان را ممنوع کند!
این در حالی است که متن صریح قانون اساسی سوئد می‌گوید تحریک گروه‌هایی از مردم بر اساس نژاد، قومیت و مذهب ممنوع است.
آیا تفسیر این قانون و مصداق‌یابی آن واقعاً دشوار است؟!
پس اصل ماجرا مربوط به تفسیر حقوقی از قانون اساسی دو کشور حوزه نوردیک و اسکاندیناوی نیست، بلکه این بازی خطرناک مصدر و منشأ دیگری دارد.
بدون شک دولت سوئد یا هر دولت دیگری که قرآن ستیزی در خاک آن صورت گیرد، با عواقب حقوقی، اجتماعی، بین‌المللی و اقتصادی ناشی از چنین اقدام هتاکانه‌ای مواجه خواهد شد.
مسلماً ملت‌های مسلمان منتظر توجیهات دروغین و تفسیر‌های وارونه چنین کشور‌هایی از قانون اساسی خود نخواهند ماند.
دولت‌های اروپایی باید بدانند که بازی در زمین موساد و به‌آتش‌کشیدن کتاب دینی مسلمانان بر اساس دستورالعمل‌های دیکته شده از سوی تل‌آویو، بدترین هزینه‌های ممکن را در ابعاد گوناگون برایشان به دنبال خواهد داشت.
اینکه دادستان‌های سوئدی مجوز قرآن‌سوزی را صادر کرده و پلیس نیز امنیت فرد هتاک در مقابل سفارتخانه کشور‌های مسلمان را تضمین کند، یعنی ما با یک «اقدام فردی» مواجه نیستیم.
این یعنی اعلان‌جنگ رسمی کشور‌های میزبان افراد هتاک به مسلمانان.
در خصوص دانمارک موضوع جدی‌تر است.
اینکه فردی مانند «راسموس پالمودان» با تأسیس حزبی صوری در سال ۲۰۱۷ میلادی نه‌تن‌ها به‌راحتی در سایه حمایت نهاد‌های رسمی کشورش دست به انواع توهین‌ها به قرآن و اسلام می‌زند، بلکه مسیر برای ورود وی به پارلمان هموار می‌شود!
در چنین شرایطی ادعای دولت‌های غربی مبنی بر مبرا نمودن خود از فجایع رخ‌داده، نوعی فرافکنی آشکار به شمار می‌آید.
آیا این قبیل اتفاقات کشور‌های اروپایی مدعی آزادی‌خواهی را دچار خدشه نمی‌کند؟
مترادف وانمود کردن «آزادی بیان» و «اهانت»، یک فریب آشکار است.
خداوند متعال در فطرت پاک انسانی و طبیعت بشری، قدرت تشخیص حق از باطل را قرار داده است.
پیامبران الهی نیز با استناد به همین فطرت و ذات خداجوی بشری، رسالت مقدس خود را در طول تاریخ صورت داده‌اند.
اشاعه مؤلفه‌ها و انگاره‌های اومانیستی یا تبلیغ اندیشه‌های انحرافی مانند لذت‌گرایی یا تثبیت لائیسیته به‌مثابه مبنای تعاملات انسانی در غرب، جملگی به معنای عدول از قواعد فطری و ثوابت انسانی بوده و در تعارض با عقل سلیم محسوب می‌شود.
زمانی که در غرب، «آزادی» و مشتقات آن مانند «آزادی بیان» و «حقوق بشر» به‌گونه‌ای وارونه و در تعارض با ذات بشری تعریف می‌شود، «آزادی‌خواهی» نه به معنای صیانت از حقوق انسان‌ها، بلکه به معنای اباحه‌گری در ابعاد فردی و اجتماعی است؛ بنابراین، در اینجا آزادی‌خواهی به اسم رمز غرب در سرکوب قطرت انسانی تبدیل شده و اهانت به ادیان الهی که مروج آزادی واقعی انسان‌ها از قیود دنیوی هستند، حکم یک مطلوبیت را پیدا می‌کند.
آنچه اخیراً در سوئد و دانمارک رخ داد، به‌وضوح نشان داد که تعریف غرب از آزادی‌خواهی چگونه و بر مبنای چه پیش‌فرض‌هایی صورت می‌گیرد.
* تسریع در تحویل عامل جنایت به دستگاه قضایی کشور‌های اسلامی چگونه صورت خواهد گرفت؟
صورت ماجرا بر خلاف آنچه غربی‌ها سعی در پیچیده‌سازی آن دارند، اساساً به لحاظ قضایی پیچیده نیست.
افرادی با مجوز رسمی کشور‌های سوئد و دانمارک، به کتاب مقدس میلیارد‌ها انسان بر روی کره زمین اهانت کرده‌اند.
مخاطب این اقدام وقیحانه پیروان واقعی کل ادیان ابراهیمی هستند.
پیامبران اولوالعزم و کتب مقدس آن‌ها اعم از قرآن کریم، تورات و انجیل جملگی برای ابنای بشر محترم و اهانت به آن‌ها خط‌قرمز محسوب می‌شود.
بنابراین، در اینجا یک «جرم» اتفاق افتاده و ما با «اتهام» مواجه نیستیم.
زمانی که وقوع یک جرم احراز شود که اکنون چنین موضوعی رخ داده است، به طور طبیعی باید در قبال آن دست به دادخواهی زد.
بخشی از این دادخواهی باید توسط نهاد‌های دولتی و قضایی کشور‌های مسلمان و در قالب یک شکایت جمعی به نهاد‌های بین‌المللی صورت گیرد.
البته بهتر است قبل از آنکه کار به مرحله تقابل قضایی با دولت‌های سوئد و دانمارک از سوی سازمان همکاری اسلامی کشیده شود، عوامل این جنایت تحویل دستگاه قضایی یکی از کشور‌های مسلمان شده تا روند محاکمه و مجازات وی طی گردد؛ بنابراین، بخشی از اقدامات قضایی کشور‌های اسلامی معطوف به حوادث اخیر و مجازات هتاکان به قرآن کریم در سوئد و دانمارک است.
بخش دیگری از همکاری‌های قضایی کشور‌های مسلمان، معطوف به ایجاد برخی قوانین و بازتعریف برخی دیگر در کمیته‌های حقوقی گوناگون سازمان ملل متحد است به‌گونه‌ای که کشور‌های میزبان افراد هتاک و قرآن ستیز از پرداخت هزینه‌های هرگونه اقدامات بعدی دراین‌خصوص مصون نباشند.
پس برخی از اقدامات ناظر بر مواجهه با موارد فعلی و برخی دیگر، ناظر بر پیشگیری از تکرار این جرایم است.
* حوادث سلسله‌وار این‌چنینی که چند وقت است در کشور‌های اروپایی دوباره اوج گرفته است چه پیام و هدفی دارد؟
نسبت آن با مقوله اسلام‌هراسی کشور‌های غربی چیست؟
عالمگیر بودن ادیان الهی، خصوصاً دین مبین اسلام و منطق و استدلالی که در بطن تعالیم پیامبران الهی وجود دارد، جایی برای مانور اندیشه‌های الحادی و کفرآمیز در غرب باقی نمی‌گذارد.
نهاد‌های غربی به‌جای روی‌آوردن به گفتگو‌های سازنده بین ادیان و ترویج هم‌اندیشی جمعی در راستای بازگشت به خویشتن انسان‌ها، ترجیح می‌دهند نماد‌های دینی را مورد هجمه قرار دهند تا بلکه از این طریق، مسیر را برای خلق و تثبیت برخی الگو‌ها و سبک‌های زندگی غیر عفیفانه و غیر فطری باز کنند.
تأکید می‌کنم که قرآن ستیزی در غرب محصول ناتوانی در مواجهه با آموزه‌های فطری بشر است.
امروز در غرب، حتی بسیاری از گروه‌های غیرمسلمان نسبت به تضعیف آشکار نهاد خانواده، ترویج سبک زندگی نامتعارف و حمایت آشکار از خداناباوری در آموزش‌های عمومی و تبلیغاتی شدیداً گلایه‌مند هستند.
تجمعاتی که در سرتاسر اروپا در حمایت از نهاد خانواده و بازگشت به الگو‌های زندگی سالم و انسانی صورت می‌گیرد و روزبه‌روز در شرق و غرب، شمال و جنوب اروپا روبه‌افزایش است، بیانگر همین حقیقت است.
گفتنی است که دین اسلام به‌عنوان دینی زنده و پویا که علی‌رغم تبلیغات ضد دینی، روزبه‌روز به پیروان آن افزوده می‌شود، بیش از سایر ادیان در معرض تهاجم و هراس ساختگی قرار گرفته است.
ولی بی‌تردید محاسبات غرب در خصوص ترویج قرآن‌ستیزی و اسلام‌هراسی سیستماتیک در اروپا، دامنگیر بانیان این خطای شناختی و محاسباتی خواهد شد.



لینک کوتاه خبر


چهارشنبه، 04 مرداد 1402 - 00:06 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0