FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


شیاطین با رسانه های خود تلاش می‌کنند مردم دچار خطای محاسباتی شوند


 مهر | دین و اندیشه | پنجشنبه، 01 تیر 1402 - 13:28

جنود ابلیس تمام قد به میدان آمده اند با امپراطوری رسانه ای خود در این جنگ شناختی تلاش می‌کنند تا حقایق و آیات توسط مردم دیده نشود و دچار خطای در تحلیل و محاسبه شوند.

وَ،تبليغ،جنگ،خدا،تبيين،الهي،مبارزه،اسلامي،آيات،لا،دين،الَّذينَ،ت ...


به گزارش خبرنگار مهر، امروز اول تیرماه همزمان با سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام تقی زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در یادداشتی به بیان ویژگی‌های تبلیغ و تبیین در قرآن کریم پرداخته است که در تقدیم می شود:
شروع جنگ تحمیلی و خالی ماندن جبهه‌های نبرد!
اکنون که عرصه تبلیغ و تبیین دین، بدل به عرصه اصلی «جهاد» و «مبارزه» شده و طنین دعوت به «جهاد تبیین» ولی الهی گاه روزانه به گوش می‌رسد جا دارد در سالروز پیام الهی حضرت امام در شکل گیری سازمان تبلیغات اسلامی و روز «تبلیغ» دست و قلم یکایک جهادگران این عرصه را ببوسیم و مقامشان را گرامی بداریم.
تلاش در عرصه‌ای «جهاد» نامیده می‌شود که در مقابل دشمن باشد و در آن، «مبارزه» معنا گیرد.
و اکنون، این در مورد «تبلیغ و تبیین دین خدا» رخ داده است.
مبارکتان باد این توفیق جهاد در راه خدا.
لا یَسْتَوِی الْقاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنینَ غَیْرُ أُولِی الضَّرَرِ وَ الْمُجاهِدُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدینَ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ عَلَی الْقاعِدینَ دَرَجَةً وَ کُلاًّ وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنی‏ وَ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدینَ عَلَی الْقاعِدینَ أَجْراً عَظیماً (۹۵)
در طی تاریخ زندگی بشر، همواره انبیای الهی کارشان تبیین و توضیح کلام خدا به لسان کوچه و بازار و مردم بوده، و پیوسته در مسیر «دعوت و تبلیغ» گام برداشتند تا مأموریت دین را به انتها رسانند.
وارثان انبیا (الکافی، ج ‏۱، ص ۳۲، ح ۲) در دوران غیبت وارثان اصلی (بصائر الدرجات، ج ‏۱، ص ۱۱۸، باب ۳) تبلیغ و تبیین بوده و تا نقطه‌ی ظهور مولایشان از پای نخواهند نشست.
در قرآن کریم تبلیغ و تبیین ویژگی‌هایی دارد که در ادامه مختصرا اشاره می‌شود.
توجه به آیات الهی در زندگی، کلید مشکل گشا
إِنَّ فی‏ اخْتِلافِ اللَّیْلِ وَ النَّهارِ وَ ما خَلَقَ اللَّهُ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یَتَّقُونَ (۶ احزاب)
شاید در تبلیغ منطق آیه محور را اساساً فراموش کرده باشیم.
منطقی که اقناع منطقی و استدلالی چندان به دردش نمی‌خورد، وقتی قلب مخاطب را اقناع نکرده باشد.
منطقی که خدا را نشان می‌دهد به جای آنکه اثباتش کند.
ویژگی‌هایش را هم یادآوری می‌کند که در سراسر زندگی مان حس کرده ایم یا اگر از آن ویژگی‌ها غافل بوده ایم به چشممان می‌آورد.
اول با خدا بده بستان می‌کنیم، زندگی می‌کنیم، نیازمندش می‌شویم و بعد… اصلاً چرا دیگر اثباتش کنیم؟
انقلاب اسلامی چرا حق است؟
جریان انبیا علیهم السلام از آدم تا نوح و از ایشان تا ابراهیم و موسی و عیسی و محمد امین همه پیوسته با جبهه‌ی ظلم و استکبار درگیر شده و مبارزه کردند.
چه بسیار انبیایی که در طول تاریخ بر این محور عمل کردند.
وَ کَأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ قاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ‏ کَثیرٌ فَما وَهَنُوا لِما أَصابَهُمْ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ ما ضَعُفُوا وَ مَا اسْتَکانُوا وَ اللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرینَ (۱۴۶ آل عمران) آیا امروز غیر از مسیری که خمینی کبیر در مبارزه با نظام ظلم و سلطه‌ی جهانی باز کرد مسیر دیگری وجود دارد؟
چطور این حقیقت واضح را باید اثبات کرد؟
آیا برای کسی که نشانه‌ها و آیات را در نظر نمی‌گیرد می‌توان با ادله‌ی نقلی و عقلی استدلال کرد که مسیر خمینی و مسیر انقلاب اسلامی مسیر انبیای الهی است؟
جوانی که از آیات الهی در زندگی اش و از محکماتی که خود «می بیند» غافل نیست، بهتر از ما همه این ها را می فهمد.
پس نشانه‌های فراوان این دهه‌های مبارزه را «نشانش» بدهیم و سپس در فهم، چه بسا پای درسش بنشینیم و یاد بگیریم.
«غفلت از آیات»، «احساساتی شدن» و برافروختگی در «متشابهاتِ» فتنه، راه درمانش دیدنِ همین آیات و نشانه هاست؛ نه اثبات مقدمات سبعِ علم سیاست شناسی تاریخ.
آنکه ببیند آنچه باید را، دیگر از ما هم رد می‌شود و انقلابی‌تر از ما، اتفاقاً با تحفظات دروغین و احتیاطاتمان که به نام دین مُهر کرده ایم مخالفت خواهد کرد.
اینجاست که اهمیت فهم صحیح از شرایط و زمانه اهمیت پیدا می‌کند.
رهبری می‌فرمایند: (امروز بیشترین تحرّک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرّکات امنیّتی و اقتصادی، تحرّکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است؛ برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلّط بشوند مبالغ هنگفت هزینه می‌کنند، کارهای بسیار انجام می‌دهند؛ فکرهای بسیاری را در مجموعه‌های فکری برای این کار استخدام می‌کنند تا بتوانند با جنگ روانی، با تبلیغات گوناگون، افکار عمومی کشورها را -از جمله بیشتر از همه امروز کشور ما را که هدف سوء‌نیّت قدرتهای بزرگ است- قبضه کنند و در اختیار بگیرند.
وقتی افکار عمومی یک ملّت در اختیار بیگانه قرار گرفت، حرکت آن ملّت هم طبعاً طبق میل آن بیگانه پیش خواهد رفت.
۱۴۰۰/۰۵/۱۲)
امروز جنود ابلیس تمام قد به میدان آمده اند با امپراطوری رسانه ای خود در این جنگ شناختی تلاش می‌کنند تا حقایق و آیات توسط مردم دیده نشود و دچار خطای در تحلیل و محاسبه شوند.
(کار شیطان اغوا کردن است؛ اغوا یعنی چه؟
یعنی ایجاد اختلال در دستگاه محاسبه‌ی شما - شیطان این است دیگر - نقطه‌ی مقابل، کارکرد تقوا است؛ سعی شیطان این است که شما را اغوا کند، یعنی دستگاه عقل را، دستگاه فطرت را، دستگاه سنجش صحیح را که در وجود انسان گذاشته شده است، از کار بیندازد؛ یعنی انسان را دچار خطای در محاسبه کند.
… نگذارید دشمن در دستگاه محاسباتی شما اثر بگذارد؛ نگذارید اغوا کند؛ نگذارید تطمیع او یا تهدید او اثر بگذارد .۱۳۹۳/۰۴/۱۶) راهکار نجات از این جنگ پیچیده ی شناختی دیدن آیات الهی و توجه دادن دیگران به آن است.
تبیین و تبلیغ با ما است، نه جذب!
بسیار گفته شده و می‌شود که تبلیغ باید متناسب با شرایط روز و با ابزارهای روزآمد و قالب‌های این دوره و طریق بیان جوان پسند و… ارائه گردد.
این نکات قطعاً درست است، اما توجه به داشته‌های میراث اسلامی در «دعوت» و تبلیغ، نباید فراموش گردد.
خداوند چنین تدارک دیده که «کتابی جاودان» در میان منابع اسلامی قرار دهد و مستقیماً در ورای «زمان»، با همه انسان‌ها «تا ابدیت» سخن بگوید.
خداوند انسان را شناخته و با او سخن گفته است!
با تک تک ما انسان‌ها!
و به پیامبر خود -و وارثینش- وظیفه «تبیین» این پیام الهی را داده است وَ أَنْزَلْنا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَیْهِم‏ (۴۴ نحل).
مبادا به جای تبیین سخنان خداوند برای رها کردن مخاطب از سردرگمی، خود سر از هزارتوی سردرگمِ «جذب مخاطب» در بیاوریم.
مقدار اصرار و تأکیدی که خداوند بر این نکته دارد باور کردنی نیست.
توبیخ‌های مدام و مداومی که خدا حتی بر پیامبرش می‌زند برای کنترل ایشان در برابر دلسوزی اضافه و جذب مخاطب به هر قیمتی، قلب هر مبلغی را باید تکان دهد و به احتیاطش وادارد.
فَإِنْ أَعْرَضُوا فَما أَرْسَلْناکَ عَلَیْهِمْ حَفیظاً إِنْ عَلَیْکَ إِلاَّ الْبَلاغ (۴۸ شوری) وَ لَوْ شاءَ اللَّهُ ما أَشْرَکُوا وَ ما جَعَلْناکَ عَلَیْهِمْ حَفیظاً وَ ما أَنْتَ‏ عَلَیْهِمْ بِوَکیلٍ (۱۰۷ الانعام) فَذَکِّرْ إِنَّما أَنْتَ مُذَکِّرٌ (۲۱) لَسْتَ عَلَیْهِمْ بِمُصَیْطِرٍ (۲۲ الغاشیه) و...
قیام لله و هزینه دادن در راه تبلیغ الهی
الَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ کَفی‏ بِاللَّهِ حَسیباً (۳۹ احزاب)
خمینی (ره) که بود و چه کرد؟
کار او غیر از «تبلیغ رسالات الله» بود؟
آیا او خیلی جذاب و با فنون فصاحت و بلاغت صحبت می‌کرد که کارش گرفت و ملتی جذبش شدند؟
حرف حساب همیشه هزینه دارد، هرچند حساب شده هم هست.
و مردم جذب همینش می‌شوند.
اگر «جذب مخاطب» قرار است بی قیام و بی هزینه و بی شجاعت و با آهسته رفتن و آمدن و «جذاب بودن برای همه» باشد که دیگر تبلیغ رسالات الهی نیست!
ببینیم رسالات خدا چیست، کار خود را با خدا که حل کنیم خدا کار ما را با مردم حل می‌کند.
إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ‏ الرَّحْمنُ‏ وُدًّا (۹۶ مریم) «هرچه خدا گفته، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد».
نمی‌شود که مردم کم بیاورند و تنها بگذارند و غریبی و شهیدی نتیجه شود؟
می‌شود.
اما نه با «نترسیدن» نخبگان و مبلّغان و فرونخوردن فریاد دین خدا، آن هم در میان مردم امتحان پس‌دادة ما که تحسین عجیب امام خود را در برداشتند و او در وصف ایشان فرمود: «‏من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله- صلی الله علیه و آله- و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی- صلوات الله و سلامه علیهما- می‌باشند.
(وصیت نامه‌ی امام خمینی)»
لزوم گسیل مردم به جبهه‌های جنگ تحمیلی شناختی
مبلّغ راستین، فریاد درد و رنج مردمان بر علیه زورگویان و زالوصفتان، فریاد دین خدا بر علیه هرگونه انحراف، و فریاد ملّت اسلام بر سر ملت کفر است؛ تبلیغ بی فریاد و بی قیام، تبلیغ نیست.
اما آیا بدون به میدان آمدن خیل عظیم مردم در این میدان مبارزه موفق خواهد شد؟
قطعاً پاسخ منفی است.
اگر ظرفیت توده‌های مؤمن و مذهبی ملت به میدان این مبارزه نیاید شکست قطعی است.
امروز نیاز انقلاب اسلامی حضور آحاد مردم در جبهه‌های جنگ تحمیلی شناختی است.
جنگی بس سخت‌تر و پیچیده‌تر از جنگ تحمیلی در دهه‌ی شصت.
(جنگ نرم مشکل‌تر علاج می‌شود و به یک معنا از جنگ سخت خطرناک‌تر هم هست ۱۳۹۹/۱۲/۲۱) چه حکیمانه رهبر ما فرمود (آینده انقلاب متعلق به شما است و شما هستید که باید این تاریخ را با عزت حفظ کنید و بدانید در آینده، خرمشهرها، در پیش است؛ البته نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در میدانی که ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد و برعکس آبادانی نیز به‌دنبال دارد اما از جنگ نظامی سخت‌تر است.
۰۳/۰۳/۱۳۹۵)
شایسته است در امروز انقلاب اسلامی روز تبلیغ را روز جنگ و مبارزه بنامیم تا خیل بیشتری به ندای هل من ناصر ولی الهی که بالغ بر صد مرتبه در دوسال اخیر با تعابیر مختلف دعوت به جهاد تبیین کرده اند لبیک گفته و فوج فوج به جبهه‌های جنگ تحمیلی شناختی دشمن رو بیاورند.
أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تُتْرَکُوا وَ لَمَّا یَعْلَمِ اللَّهُ الَّذینَ جاهَدُوا مِنْکُمْ وَ لَمْ یَتَّخِذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ وَ لا رَسُولِهِ وَ لاَ الْمُؤْمِنینَ وَلیجَةً وَ اللَّهُ خَبیرٌ بِما تَعْمَلُونَ (۱۶)
أَ جَعَلْتُمْ سِقایَةَ الْحاجِّ وَ عِمارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ کَمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ وَ جاهَدَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ لا یَسْتَوُونَ عِنْدَ اللَّهِ وَ اللَّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمینَ (۱۹) الَّذینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ (۲۰)
لا یَسْتَأْذِنُکَ الَّذینَ یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ أَنْ یُجاهِدُوا بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ وَ اللَّهُ عَلیمٌ بِالْمُتَّقینَ (۴۴)



لینک کوتاه خبر

 


جمعه، 02 تیر 1402 - 00:15 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0