FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


هیئت و مسجد می‌تواند مانع از انحراف مسیر زندگی جوانان شود


 مهر | دین و اندیشه | پنجشنبه، 01 تیر 1402 - 17:40

هفدهمین همایش مدیران هیئت‌های محوری و برگزیده کشوری که با عنوان « هیئت‌ و تربیت ۲» در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

هيئت،تربيت،انقلاب،حسينيه،اسلامي،تربيتي،موضوع،قرار،اربعين،اعظ ...


به گزارش خبرنگار مهر، هفدهمین همایش مدیران هیئت‌های محوری و برگزیده کشوری که با عنوان «هیئت و تربیت ۲» در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.
بر اساس این گزارش، مهدی رسولی با بیان اینکه موضوع تربیت و هویت هیئت یک بحث بسیار مهم است گفت: جهاد تبیین باید به دنبال دل‌های افراد باشیم، تربیت با تسخیر دل‌ها رقم می‌خورد و تا زمانی که نتوانیم دل‌ها را تحت تأثیر قرار دهیم در تربیت موفق نخواهیم شد.
تعصب نسبت به روضه امام حسین (ع) یک ظرفیت ارزشمند است، امروز برای بهبود شرایط جامعه به استفاده از این ظرفیت بسیار نیازمند هستیم.
وی با اشاره به اینکه کاهش حضور قشر جوان و نوجوان در هیئت‌ها بسیار خطرناک است، خاطرنشان کرد: مجلس و روضه امام حسین (ع) بهترین محل برای تربیت است که باید از آن استفاده شود.
در ادامه رحیم آبفروش دبیر جامعه ایمانی مشعر نیز در این همایش اظهار کرد: خروج همایش از مرکزیت کشور به شهرهای دیگر اگرچه موانع زیادی داشت ولی اتفاق خوبی بود.
هیئت‌های متعددی پای کار این اتفاق آمدند، اگر چنین همتی در سایر استان‌ها نیز وجود داشته باشد، آمادگی برگزاری دیگر همایش‌ها در استان‌های مختلف وجود دارد.
رویکرد اصلی همایش‌ها را توجه به نسل نو و جوانان و نوجوانان قرار داده‌ایم، خروجی محرم و عاشورا چیزی جز تربیت انسان‌های متعالی نیست.
تمام جریان عاشورا و کربلا یک جریان تربیتی است در نتیجه ذات اصلی هیئت جریان تربیتی است.
اینکه در آستانه محرم به تربیت پرداخته‌ایم یعنی اصلی‌ترین وظیفه هیئت را مدنظر قرار داده‌ایم.
وی با بیان اینکه در آستانه تعطیلات تابستانی هستیم، تصریح کرد: اینکه اربعین و محرم در ایام تعطیلات تابستان است یک موقعیت بسیار حساس برای جبران آسیب‌های تعطیلات کرونایی است.
از این فرصت تعطیلات می‌توان برای حضور حداکثری جوانان و نوجوانان استفاده کرد، تابستان امسال برای هیئت‌ی‌ها باید تابستان برنامه‌ریزی و فعالیت برای تعالی جوانان و نوجوانان باشد.
این رویکرد باید در سال‌های آینده نیز دنبال شود، در این مسیر باید تجربیات و دستاوردهایی که داشته‌ایم را انتقال دهیم.
آبفروش با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و گلایه مقام معظم رهبری از کم توجهی برخی‌ها به این بیانیه، بیان کرد: اگر نسبت به این موضوع عموم مردم توجه داشتند و جریان حلقه‌های میانی شکل می‌گرفت امروز شاهد مشکلات پیش آمده در عرصه عفاف و حجاب نبودیم.
مخاطب منفعل هیئت باید به کنشگر فعال تبدیل شود، جریانات هیئت باید به نحوی طراحی شود که مخاطبین مورد رشد و پیشرفت قرار بگیرد.
دبیر جامعه ایمانی مشعر با اشاره به اینکه هیئت پیشران ایجاد حرکت عمومی در جامعه است، مطرح کرد: هیچ ارگان، سازمان و یگان دیگری چنین ظرفیتی ندارد.
نخستین کتابخانه امام حسین (ع) شناسی دنیا در حسینیه اعظم زنجان است
در ادامه علیرضا فیروزفر شهردار زنجان اظهار داشت: امروز تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی به برکت قطره قطره خون شهدا است.
باید قدردان و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
حسینیه اعظم زنجان یکی از پایگاه‌های بزرگ تشیع است.
حسینه اعظم در گذشته فضایی ۲۰۰ متری داشته است، امروز این حسینیه به فضای دو هکتاری و ۲۰ هزار متری با کاربری‌های مختلف دست پیدا کرده است و تمام این توسعه‌ها با کمک‌ها و نذورات مردمی بوده است.
در طول مراسمات مختلفی در این حسینیه دنبال می‌شود، همچنین نخستین کتابخانه امام حسین (ع) شناسی دنیا را در حسینیه اعظم زنجان داریم.
حسینیه اعظم از روح معنوی خوبی برخوردار است، امیدواریم اقداماتی که در این حسینیه دنبال می‌شود در ادامه گامی در جهت ظهور حضرت حجت (عج) باشد.
در ادامه سیداحمد عبودتیان اظهار کرد: در اساس انقلاب اسلامی مهم‌ترین بستر تربیت اجتماعی، هیئت است.
هیئت غیر از مهم‌ترین بلکه تنهاترین عرصه تربیت اجتماعی است، امروز هیئت‌ها به پایگاه‌های اصلی مقابله با شیطان تبدیل شده‌اند و دشمن نیز به این موضوع واقف است.
دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی با بیان اینکه الگوی تربیتی هیئت با هدف خداوند از خلقت انسان در یک راستا قرار دارد، عنوان کرد: هدف خداوند از خلقت انسان ظهور خلیفه الله بوده است که در هیئت نیز باید به دنبال تحقق این موضوع باشیم.
محصول تربیت انقلاب اسلامی شهید قاسم سلیمانی بود، پس از شهادت سردار سلیمانی طبق افکارسنجی انجام شده ۹۳ الی ۹۷ درصد مردم نسبت به ایشان ارادت داشتند.
این موضوع نشان می‌دهد اگر بتوانیم انسان انقلاب اسلامی تربیت کنیم با تمام سنگ اندازی‌ها اما همچنان مردم چنین انسانی را قبول دارند.
وی با بیان اینکه امروز مقام معظم رهبری به موضوع رشد تولید اشاره دارند، تصریح کرد: باتوجه به این تاکید باید هیئت‌ی ها توجه خود را به مسائل اقتصادی اختصاص دهند.
هیئت جاذبه و کشش بسیاری دارد، با استفاده از این جاذبه می‌توان مشکلات بسیاری را رفع کرد.
هیئت‌ها می‌توانند در بسیاری از بحران‌ها ورود پیدا کنند، هیئت به عنوان مکتبی که با اهل بیت (ع) انس دارد می‌تواند گره‌های بسیاری از جامعه باز کند.
در ادامه حجت الاسلام حامد تقدیری اظهار کرد: هیئت و مسجد می‌تواند مانع از انحراف مسیر زندگی جوانان و نوجوانان شود.
امروز با ضعف تربیتی مواجه هستیم، ساختارسازی، قالب و برنامه و مبانی و محتوا سه مرحله تربیتی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.
انقلاب اسلامی انقلاب جهانی است، برای موضوع تربیت و گفتمان انقلاب اسلامی نیز باید نگاه جهانی داشته باشیم.
باید تمام قالب‌ها و برنامه‌ها حول یک نظام تربیتی تدوین شود، امروز دشمن با استفاده از نظام خود ساختارهایی ازجمله مهدکودک‌ها را طراحی کرده‌اند.
تقدیری با بیان اینکه از زمانی‌که مهد کودک‌ها آمد، خانه‌های سالمندان نیز ایجاد شد، تصریح کرد: غربی‌ها با ایجاد ساختار مهد کودک‌ها نیازهای عاطفی کودکان در سنین ۴ تا ۶ سالگی را خنثی کردند تا گرایش‌ها به زندگی فردی متمایل شود.
امروز عدم وجود هیئت کودک حس می‌شود، هیئت کودک به معنای ایجاد فضایی برای نقاشی کودکان نیست بلکه باید از ماه‌ها قبل برای دعوت از مربی برای آموزش به کودکان برنامه ریزی شود.
نامه نگاری، برگزاری اردو و … ازجمله ظرفیت‌های مؤثر تربیتی هستند، اعمال انسان‌ها نشأت گرفته از دوست داشتن‌های آن‌ها است و دوست داشتن‌ها نیز نشأت گرفته از تفکرات افراد است.
برای تاثیرگذاشتن در اعمال افراد باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف در افکار آن‌ها تاثیرگذاشت.
تقدیری با اشاره به اینکه باید به اردو نگاه ماجرا محور وجود داشته باشد، بیان کرد: متأسفانه در کشور ما نگاه به اردو نگاه بنگاهی و اردوگاهی است.
دشمن در گذشته دین را هدف قرار داده بود، امروز هدف اصلی دشمن انسانیت است که این هدف را با گسترش گرایش‌هایی ازجمله همجنس گرایی دنبال می‌کند.اربعین تنها مسیر زیارتی نیست، اربعین در واقع مسیر هویت‌سازی نوجوان انقلاب اسلامی است.
هیئت‌ها باید از امروز برای اربعین خود برنامه‌ریزی داشته باشند، باید گفتمان اربعین ترویج پیدا کند تا هویت نوجوانان بر مبنای اربعین تشکیل شود.



لینک کوتاه خبر


جمعه، 02 تیر 1402 - 00:06 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0