FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


انتشار کتاب طراحی زنجیره تأمین نظام اداره خدمت فرهنگی تبلیغ دین


 مهر | دین و اندیشه | یکشنبه، 28 خرداد 1402 - 13:12

کتاب «طراحی زنجیره تأمین نظام اداره خدمت فرهنگی تبلیغ دین» نوشته کریم ابراهیمی، میثم شهبازی، جعفر رحمانی و مرتضی سلطانی در ۴۷۹ صفحه روانه بازار نشر شد.

تبليغ،زنجيره،فرهنگي،تأمين،مديريت،فرهنگ،كنشگران،نظام،اشاره،كل ...


به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «طراحی زنجیره تأمین نظام اداره خدمت فرهنگی تبلیغ دین» نوشته کریم ابراهیمی، میثم شهبازی، جعفر رحمانی و مرتضی سلطانی است که در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ۴۷۹ صفحه تهیه و به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به چاپ رسید.
امروزه یکی از اساسی‌ترین و ضروری‌ترین مباحثی که در مدیریت فرهنگی کشور نیاز به ترمیم و بهینه‌سازی دارد، ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی و پیشگیری از موازی‌کاری کنشگران کلان و ساختارهای رسمی فعال در عرصه فرهنگ است.
این امر متوقف بر شناسایی کنشگران کلان، نهادها و ساختارهای رسمی حوزه فرهنگ به‌ویژه فرهنگ دینی است.
در پژوهش پیش رو که پژوهشی انضمامی و کاربردی و در عین حال راهبردی است، پژوهشگران تلاش کردند ضمن شناسایی کنشگران کلان حوزه فرهنگ دینی به ویژه امر تبلیغ دین، به توصیف وضع موجود به نقش یا نقش‌های هر کدام از این کنشگران، فرایند و ساختار ارتباطی آنها و طراحی و تجویز وضعیت مطلوب نقش، فرآیند و ساختار ارتباطی کنشگران کلان عرصه فرهنگ با استفاده از چارچوب علمی مدیریت زنجیره تأمین خدمات بپردازند.
امید است با مدل مطرح در این پژوهش، ارتباطات و هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی کشور کارآمدتر شود و نظام مدیریت فرهنگی کشور در راستای عرضه خدمات فرهنگی به ویژه خدمت تبلیغ دین به نکات آرمانی بیش از پیش نزدیک گردد.
این تحقیق بر آن است به منظور رفع کژ کاردکردهای نهادهای رسمی متولی تبلیغ دینی و اصلاح تشکیلات دخیل در این امر، به ارزیابی وضع ساختار موجود مدیریت تبلیغ و طراحی زنجیره تأمین آن بپردازد و از این طریق بازدهی تبلیغ دینی را افزایش دهد.
زنجیره طراحی شده در این پژوهش بر آن است که در تعیین و ایضاح نقش کنشگران کلان حوزه تبلیغ دین تعریف نقشه‌های هفتگانه به منظور طراحی نظام مسئول حکمرانی و تعیین فرایند و نظام تعاملاتی کنشگران کلان نقش آفرینی کند، در صورتی که این زنجیر در لایه سیاستی، تقنینی، راهبردی و مدیریتی اشراب و اجرایی شود، می‌توان متوقع ارتقای بهره‌وری و اثرگذاری در نظام اداره تبلیغ دینی بود.
ساختار اثر
این اثر در چهار فصل تألیف شده است؛ در فصل اول که به کلیات طرح تحقیق پرداخته شده و ضمن اشاره به مدیریت زنجیره تأمین خدمات مدیریت فرهنگ، به تبلیغ دینی و روش‌های سیستم‌های نرم اشاره شده است.
در فصل دوم در ابتدا «خدمات فرهنگی و تبلیغی؛ چیستی، شرایط و انواع آن» تبیین و ضمن اشاره به نظام اداره خدمات فرهنگی و واکاوی معنایی تبلیغ، اهداف اصلی مؤثر در برنامه ریزی تبلیغ دین تشریح شده و ضمن اشاره به سازماندهی تبلیغ و ارکان و الزامات تبلیغ، به ابزار و قالب‌های آن اشاره شده و چالش‌ها و آسیب‌های مدیریتی و ساختاری و نیز نظام اداره تبلیغ و مسابقه زنجیره تأمین مورد تأکید قرار گرفته است.
در ادامه این فصل، ضمن اشاره به مدیریت زنجیره تأمین خدمات، انواع رویکردها به مدل سازی زنجیره تأمین خدمات تشریح و ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین خدمات نیز اشاره شده و در پایان مبحثی تحت عنوان مدیریت و راهبری فرهنگ و تبلیغ تبیین شده است.
در فصل بعدی روش جمع آوری داده‌ها و اطلاعات و همچنین ابزارهای این امر بررسی شده است.
در چهارمین و آخرین فصل از کتاب حاضر که با عنوان «تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات» به رشته نگارش درآمده، اطلاعات جمع آوری شده از طریق مطالعات کتابخانه‌ای، حضور میدانی و مصاحبه‌های انجام شده با خبرگان دانشگاهی و سیاست گذاران و مدیران عرصه خدمات فرهنگی تجزیه و تحلیل خواهد شد.
به منظور احصای عارضه‌ها، نقش‌های بهبوددهنده عارضه‌ها از روش تحلیل مضمون و به منظور شناسایی موجودیت‌های مرتبط با نقش‌ها، از مدل مرجع اسکور و برای شناسایی و ساختاردهی مسئله و طراحی مدل مفهومی بر اساس آن نظر روش شناسی سیستم‌های نرم استفاده شده است.



لینک کوتاه خبر


یکشنبه، 28 خرداد 1402 - 20:42 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0