FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


«حجاب استایل ها» مد و لباس را به صنعتی دم دستی تبدیل کرده اند


 تسنیم | فرهنگی و هنری | جمعه، 26 خرداد 1402 - 10:56

دبیر رویداد ملی مد و رسانه «رستا» معتقد است که روی کار آمدن حجاب استایل ها و بلاگرها باعث شده است که جایگاه صنعت مد و لباس ضعیف و نازل شود.

مد،رسانه،زمينه،لباس،صنعت،رويداد،معرفي،رستا،فرهنگي،ملي،فرزان، ...


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رویداد ملی مد و لباس «رستا» که پیش‌رویداد دوازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر محسوب می‌شود، قرار است روز 24 تیر 1402 با حضور ویژند‌های مطرح کشور در سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شود.
این رویداد فرهنگی رسانه‌ای با هدف استانداردسازی استفاده از رسانه در صنعت مد و لباس، می‌کوشد تا معرفی درستی از ویژندها در مقیاس جهانی ارائه کند و این آگاهی کاربردی را به وجود آورد که برای حضوری قدرتمند در بازار‌های مختلف بین‌المللی صنعت مد و لباس، باید به درستی از ظرفیت‌های رسانه استفاده کرد.
به بهانه برگزاری رویداد ملی مد و لباس «رستا» به سراغ مهسا فرزان دبیر این رویداد رفتیم و دقایقی را با او هم‌کلام شدیم.
فرزان ضمن اشاره به دلایل برگزاری این رویداد فرهنگی و رسانه‌ای به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: در ده سال اخیر، ظهور بسترهای مجازی مختلف در کشور و شتاب‌ دادن به مدل استفاده از این بسترها باعث شد که استفاده از رسانه برای معرفی بسیاری از کسب و کارها ازجمله صنعت مد و لباس تحریف شود.
روی کار آمدن حجاب استایل‌ها و بلاگرهایی از این دست، موجب شد که جایگاه صنعت مد و لباس ضعیف و نازل شود.
یعنی ما آنقدر صنعت مد را پایین و دم‌دستی ساخته‌ایم که آن را در حد یک حجاب استایل معرفی می‌کنیم.
او ادامه داد: این اتفاق در شرایطی رقم خورده است که ما در این زمینه هم سابقه تمدنی غنی و هم فرهنگ اصیلی داریم.
در زمینه طراحی، استفاده از متریال و رنگ‌آمیزی لباس‌ها ما مردمان هر خطه‌ای را که می‌دیدیم، از ظاهرشان می توانستیم به آداب و رسوم، آب و هوا و نوع سبک زندگی آنها پی ببریم.
متاسفانه اکنون این حوزه تحریف شده است.
فرزان بیان کرد: ما در گذشته راه ابریشم داشتیم و صنعت بسیار کلان بود اما این صنعت به واسطه واردات بی‌رویه محصول و کج‌روی استفاده از رسانه توسط فعالین و مدعیان این حوزه به قدری دون شده است که متاسفانه مدل صحیح و اصولی که باید معرفی می‌شد، صورت نگرفت.
به همین دلیل ما این خلأ را حس کردیم و به سمتی رفتیم که چنین رویدادی را با هدف معرفی درست و جدید و مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی از استفاده رسانه در صنعت مد و لباس برگزار کنیم.
دبیر رویداد ملی مد و رسانه «رستا» با اشاره به اهمیت استانداردسازی استفاده از رسانه در صنعت مد، در توضیح مفهوم استانداردسازی گفت: وقتی ویژندهای برتر دنیا را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که آن‌ها در معرفی محصولاتشان بسیار قوی عمل می‌کنند.
این ویژندها عملا بیش از خود محصول، کیفیت و کارامدی آن، در رسانه قوی عمل کرده‌ و توانسته‌اند به خوبی محصولات خود را از طریق تولید محتوای باکیفیت رسانه‌ای اعم از ویدیو، عکس و متن مناسب معرفی کنند و از این طریق، طیف گسترده‌ای از مخاطبان را با خود همراه سازند.
از همین‌رو نام بسیاری از این ویژندها به خوبی در ذهن ما نقش بسته است؛ به‌نحوی که حتی اگر بخواهیم مثالی را در زمینه ویژندسازی موفق مطرح کنیم، نه از نمونه‌های داخلی بلکه از نمونه‌های خارجی نمونه می‌آوریم.
نمونه‌های خارجی که شاید اصلا مدل‌هایشان هم هیچ سنخیتی با ما نداشته باشند.
این یعنی آنها رسانه‌های درستی داشته‌ و عملکرد مناسبی را در این زمینه از خود به جا گذاشته‌اند.
متاسفانه ما چنین رسانه‌هایی را در کشورمان نداریم و به دنبال ایجاد آن هم نرفته‌ایم.
او یادآور شد: استانداردسازی در زمینه مد و رسانه به معنای استفاده صحیح و بین‌المللی از ظرفیت‌های موجود است.
ما نباید فقط خودمان و اطرافمان را ببینیم؛ بلکه لازم است نگاهی جهان‌شمول به موضوع داشته باشیم و به‌گونه‌ای عمل کنیم که دنیا ما را تحسین کند.
فرزان درباره تاثیر برگزاری رویدادهایی از جنس «رستا» در ارتقای فرهنگ مد و لباس بیان کرد: ما در استفاده از برق و آب، توانستیم فرهنگ‌سازی خوبی را انجام دهیم؛ به نحوی که اکنون خودمان مصرف‌گرایی را مدیریت می‌کنیم.
دسته‌بندی مجزایی هم نداریم و اگر کسی این موضوع را رعایت نکند، به او تذکر می‌دهیم.
لازم است در تمام جنبه‌های فرهنگی به همین ‌شکل ورود و اقدام کنیم.
باید به قدری در زمینه فرهنگ‌سازی و استفاده مناسب از رسانه به‌منظور فرهنگ‌سازی، صحیح و اصولی عمل کنیم که مخاطب، خود به سمت رعایت موازین برود.
بنابراین رویکرد سلبی و چکشی در این زمینه پاسخ نمی‌دهد.
دبیر رویداد ملی مد و رسانه «رستا» در بخش پایانی اظهارات خود خاطرنشان کرد: نگاه ما در زمینه فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف مانند نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی است و همه زنان و دختران را از خودمان می‌دانیم.
ما دو دسته یا چند دسته نیستیم، همگی در کنار هم هستیم و لازم است برای استفاده از محصول ایرانی فرهنگ‌سازی اصولی انجام دهیم.
ابتدا باید عِرق ملی را در میان مردم‌مان جا بیندازیم تا همه به شکلی یک‌دست از محصولات ایرانی استفاده کنند.
طبیعتا هر اقدام و برنامه هدف‌مندی در زمینه حجاب و عفاف می‌تواند موثر باشد و ما به دنبال فرهنگ‌سازی تدریجی و آرام آرام در این زمینه هستیم.
انتهای پیام/



لینک کوتاه خبر


شنبه، 27 خرداد 1402 - 00:39 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0