FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


رویداد ملی دیدار؛ فرصتی برای طراحی و تولید لباس محرم و اربعین


 باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | سه شنبه، 23 خرداد 1402 - 07:51

دبیر کمیته اجرایی رویداد ملی دیدار در مورد هدف از برگزاری این رویداد توضیحاتی داد.

رويداد،پوشاك،لباس،اربعين،محرم،زنجيره،ارزش،ديدار،ملي،مد،ارائه ...


در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
مهدیه هاشم زاده، دبیر کمیته اجرایی رویداد ملی دیدار در مورد نحوه و محوریت برگزاری این رویداد بیان کرد: رویداد دیدار مبتنی بر زنجیره ارزش پوشاک تعریف شده است و برنامه ریزی آن در چند مرحله قابل اجراست.
این رویداد با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس و ویژند سدن پوش برگزار می‌شود و هدف آن، انبوه سازی پوشاک ایرانی اسلامی است.
یعنی حلقه‌های مختلفی را در زنجیره ارزش پوشاک در این رویداد به همدیگر متصل می‌کنیم که نتیجه آن، انبوه سازی پوشاک ایرانی اسلامی است؛ از حلقه تأمین پارچه گرفته تا حلقه طراحی و تولید و عرضه به مشتری نهایی را در بر می‌گیرد که بخشی از آن را به صورت فروش عمده و بخش دیگر را به صورت تک فروشی و عرضه مستقل به مصرف کننده نهایی درنظر گرفته ایم.
دبیر کمیته اجرایی رویداد ملی دیدار گفت: مرحله اول این رویداد، یک سمینار آموزشی زنجیره ارزش پوشاک بود که در ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار شد و افرادی که برای شرکت در این رویداد ثبت نام کرده بودند در این سمینار حضور داشتند و با کلیت زنجیره ارزش پوشاک آشنا شدند و مرحله دوم این رویداد نیز، در قالب نمایشی است که ۵ - ۳ تیرماه برگزار می‌شود و از طراحان و تولیدکنندگان و از کسب و کار‌هایی که مرتبط با عفاف و حجاب هستند و در این زمینه فعالیت می‌کنند برای شرکت در این رویداد دعوت کردیم تا کالکشن محرم و اربعین خود را تا ۲۵ خرداد ماه برای ما ارسال کنند و سپس، توسط کمیته علمی کارگروه مد و لباس کارشناسی شود و پس از آن، وارد رویداد نمایشی شود.
هاشم زاده تصریح کرد: درنظر داریم مجله‌ای برای لباس‌های ارسالی و تأیید شده تهیه کنیم که از طریق آن، کالکشن محرم و اربعین برند‌ها و کسب و کار‌های ایرانی ارائه شوند و بتوان آن‌ها را به کشور‌های دیگر معرفی کرد و به همین دلیل، یک سری بازاریابی در سطح بین الملل برای آن‌ها انجام می‌دهیم و این رویداد در قالب نمایشی برگزار می‌شود و مدعوین آن، فروشگاه دار‌ها و فروشندگان سطح شهر و ذی نفعانی هستند که می‌خواهند با طراحان و تولیدکنندگان خلاق کشور ارتباط و همکاری داشته باشند و درواقع، این کار باعث حذف دلال می‌شود و به طور مستقیم با تولیدکننده در ارتباط است.
بنابراین، اگر در این رویداد نمایشی، سفارش انبوه انجام نشد طراحان و تولیدکنندگان به خاطر بستر فروش که در ماه محرم و اربعین برای آن‌ها فراهم است، می‌توانند تولیدات خود را به میزان انبوه برسانند.
او ادامه داد: شرکت کنندگان رویداد دیدار می‌توانند آثار خود را تا ۲۵ خرداد ماه به دبیرخانه ساماندهی مد و لباس ارسال کنند و برای طراحی‌ها تأکید کرده ایم که حتماً طرح‌های کاربردی برای محرم و اربعین باشند و یک سری نماد‌های عرفی و شرعی هم باید حتماً رعایت شوند.
یعنی لباس‌ها بر اساس استاندارد اسلامی باشند؛ به طوری که خیلی کوتاه نباشند، جلو باز نباشند، آستین کوتاهی نداشته باشند و برای اجتماع و این ماه‌ها مناسب باشند و این موارد رعایت شوند که این موراد برای شرکت در این رویداد کافی هستند.
هاشم زاده درمورد این که تا چه اندازه در صنعت پوشاک کشور به پوشاک‌های مناسبتی کاربردی اهمیت داده می‌شود؟
اظهار کرد: اگر بخواهیم با توجه به زنجیره ارزش پوشاک به این مسئله دقت کنیم بخش طراحی لباس شامل فعالیت‌های بالادستی می‌شود و این قسمت، زیر مجموعه‌هایی دارد که یک بخشی از آن، شامل کلکسیون سازی و کالکشن سازی لباس‌ها در مناسبت‌های مختلف است و در رویداد ملی دیدار، کالکشن محرم و اربعین را ارائه می‌دهیم و تأکید ما این است که در رویداد‌های بعدی به کالکشن‌های دیگری مثل شعبانیه و...
بپردازیم، چون اعیاد مهمی در این ماه مبارک وجود دارد و با توجه به این که ما در کشور مسلمان زندگی می‌کنیم و تأمین لباس مناسبتی برای آن وجود ندارد قصد داریم موجی را برای آن به وجود آوریم تا کالکشن شعبانیه داشته باشیم یا حتی برای مناسبت‌های ملی مثل نوروز، یلدا و...
به ارائه کالکشن بپردازیم چراکه بیشتر کالکشن‌ها از طریق صفحه‌های مجازی برخی از طراحان و تولیدکنندگان لباس به صورت شخصی است و تاکنون به صورت مرجع ارائه نشده است که به معرفی و ارائه کالکشن محرم، اربعین، نوروز و یلدا و دیگر مناسبت‌ها بپردازد تا برند‌های دیگر حتی در خارج از کشور بتوانند با مرجع ارتباط داشته باشند.
از اینرو، قصد داریم به مرجعی تبدیل شویم که کالکشن‌هایی با موضوعات مختلف را ارائه دهیم.
دبیر کمیته اجرایی رویدا ملی دیدار از فروشگاه دار‌ها و افرادی که ذی نفع هستند و قصد دارند با برند‌ها و تولیدکنندگان خلاق همکاری داشته باشند درخواست کرد که در این رویداد ملی حضور داشته تا بتوانند از این طریق، راه ارتباطی بایکدیگر داشته باشند.
گفتنی است که رویداد ملی دیدار قرار است با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و ویژند سدن پوش با محوریت لباس محرم، اربعین، خدام آستان‌های مقدس و هیئت‌ها برگزار شود و در بخشی از بیانیه آن، درمورد هدف از برگزاری این رویداد این طور آمده است: ما با بررسی صنعت پوشاک ایران و نقاط ضعف و قوت صنعت لباس عفیفانه و جایگاه یابی آن در زنجیره جهانی پوشاک موفق شدیم حلقه‌های گم شده این صنعت را بشناسیم و با الهام از زنجیره ارزش جهانی پوشاک، یک مدل سازی برای اجرای رویداد‌های تخصصی مد و لباس و در نهایت تاثیر آن به سطح جامعه انجام دهیم.
ما می‌خواهیم مد‌های عفیفانه را با توجه به زنجیره ارزش پوشاک، صنعتی و صنعت مد مادست را براساس المان‌های ایرانی راه اندازی کنیم تا به این وسیله وارد بازار‌های رقابتی بین المللی شویم و اولین رویداد ما با محوریت لباس محرم و اربعین با تاکید بر توانمندی‌های طراحی، دوخت و تولید و عرضه برگزار می‌شود.

 

رويداد،پوشاك،لباس،اربعين،محرم،زنجيره،ارزش،ديدار،ملي،مد،ارائه ...


لینک کوتاه خبر

آخرین


سه شنبه، 23 خرداد 1402 - 16:03 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0