FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


صیانت از اندیشه‌های امام در برابر تحریف، یک ضرورت کلیدی است


 مهر | دین و اندیشه | یکشنبه، 14 خرداد 1402 - 15:29

سردبیر فصلنامه تخصصی ۱۵ خرداد تصریح کرد: صیانت از اندیشه‌های امام (ره) در برابر تحریف، یک ضرورت کلیدی به شمار می‌رود.

تحريف،انقلاب،امام،اسلامي،سكولار،نظم،ره،كتاب،خميني،مساله،حضرت ...


به گزارش خبرگزاری مهر، مظفر نامدار طی سخنانی در هفتمین محفل فکرت با عنوان"بازکاوی پدیده تحریف امام خمینی (ره) در رسانه" که در سالن جلسات مؤسسه شناخت برگزار شد، با اشاره به این که مساله تحریف، یک مساله عمیق و پیچیده است که از زوایای گوناگون باید به تحلیل آن پرداخت، اظهار داشت: پیشینه‌ی تحریف به سنت و عملکرد یهودیان بازمی‌گردد که تنها قوم ذکر شده در قرآن کریم به جهت مبدأ و منشأ تحریف‌ها هستند و جالب این که عملکردشان در حال حاضر نیز در رستای تحریف بسیار قوی و قابل توجه است.
وی افزود: توجه امام خمینی (ره) به پدیده‌ی تحریف در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی کاملاً مشهود است، کما این که ایشان اوایل انقلاب در تاریخ ۲۸ آبان ۵۸ وقتی مصاحبه با خبرگزاری cbs آمریکا را پذیرفتند، تاکید می‌کنند بر عدم تحریف صحبت‌هایشان و اینکه تحریف خلاف کار خبرنگار است.
وی اضافه کرد: نکته‌ی قابل توجه در تبیین تحریف از نگاه حضرت امام، عدم فاصله‌ی بین رخداد و گزارش است و اینکه خبرها بدون کم و زیاد شدن و دخالت خبرنگار در انتقال ماهوی خبرها باید اتفاق بیفتد.
عضو شورای عالی دانشنامه انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به دلایل و انگیزه‌ها در مساله تحریف گفت: آثار و پیامدهای تحریف شامل شبهه و تردید افکنی، عدم واکنش‌های درست در مسیرهای درست و … است و در این خصوص باید توجه داشت که اساساً فتنه‌ها از دل شبهات بیرون می‌آیند، کما این که گفته اند"کلمه‌الحق یراد به‌الباطل".
وی در ادامه بیان داشت: در تاریخ معاصر ایران آنچه به صورت تهاجمی از حوزه‌ی تعلیم و تربیت تا حوزه‌ی سیاست را درگیر خودش کرده، روبرو شدن با نظم سکولار بوده که چهار پایه‌ی بنیادی عهده‌دار این نظم سکولار بودند و شامل این موارد می‌شوند؛ پایه‌های فکری فلسفی: متفکران آلمانی، پایه‌های حقوقی: فرانسوی‌ها، پایه‌های تکنیکی: فیلسوفان انگلیسی و پایه‌های عمل‌گرایی: آمریکایی‌ها.
ما هم از اول انقلاب اسلامی با همین چهار کشور درگیر بودیم که امام (ره) در برابر همین چهار پایه‌ی بنیادی ایستاد.
وی با اشاره به این که ذات نظم سکولار تهاجمی است و می‌بینیم که سلاح‌های مخرب یکی از ابزار همین نظم سکولار به شمار می‌رود، گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی علیه نظم سکولار موجود در دنیا بوده، کما این که غربی‌ها بعد از وقوع انقلاب اسلامی نسبت به مساله نظم سکولار، موضع انتقادی گرفتند و برخی حتی مدعی شدند که به جهت تحولات رخ داده، ملت‌های جهان دیگر تمایلی به این موضوع ندارند اما باید دانست که حتی در داخل کشور ما نیز نظم سکولار در ابعاد و عرصه‌های مختلف ظهور و بروز دارد.
سردبیر فصلنامه تخصصی ۱۵ خرداد همچنین خاطرنشان کرد: به جرأت می‌توان گفت که انقلاب اسلامی ایران، تنها انقلاب علیه نظم سکولار بوده و این موضوع همچنان در محافل مطرح است که با وقوع این انقلاب چه تحولاتی در عرصه بین المللی و جهانی رخ داد.
وی با بیان این که کنش‌گران تحریف، معمولاً آدم‌های مشهور و موجهی بوده و هستند، گفت: کنش‌گران تحریف در ایران، یا از روی جهل تحریف می‌کنند، یا از روی عناد و بدعهدی اهل تحریف هستند و یا از روی تمایلی که به اسطوره‌سازی دارند، به سمت تحریف شخصیت‌ها سوق می‌یابند.
هدایت‌الله بهبودی یکی از افرادی است که اهل تحریف درباره‌ی شخصیت حضرت امام شده و البته ایشان آثار خوبی درباره‌ی دفاع مقدس دارد اما ورودش به مطالب تاریخی در سیطره‌ی تحریف پنهان شده است.
نامدار افزود: کتاب اول ایشان با عنوان فرهنگ نامه‌ی انقلاب اسلامی بود که به دلیل اعتراضات جمع شد.
کتاب دوم ایشان به نام شرح اسم بود که به دلیل اغلاط تاریخی و نظر حضرت آقا جمع آوری شد و کار سوم ایشان کتاب الف لام خمینی بوده که دارای تحریف‌های متعددی در صفحات گونان کتاب درباره‌ی شخصیت امام خمینی (ره) است.
در همین کتاب، یکی از روش‌های مکرر در تحریف حضرت امام (ره)، جعل مطالبی‌است که شاید اتفاق افتاده باشند اما از دلشان مطالب مجعول رقم خورده‌اند.
در همین کتاب با روش‌های تحریف همچون تقطیع نامناسب جملات و صحبت‌ها، جعل مطالب، برجسته سازی بی‌معنا، سانسور، تفسیر غلط، تفسیر سطحی حرف‌های امام، ایجاد تردید در آثار و سیره، مغالطه‌های بی منشأ، مخفی شدن پشت بعضی مفاهیم مثل تقابل بین جمهوریت و اسلامیت، تقلیل بیانات و کنش‌ها به اقتضائات تاریخی، استفاده از روایت‌هایی ارزیابی نشده و بحث درهم تنیده شدن مرز خیال و واقعیت مواجه هستیم.
عضو شورای عالی دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: راهکار حضرت امام (ره) برای مقابله با تحریف دو قاعده بوده است؛ نخست آن که دروغ نگوییم و ثانیاً هم این که از خودمان نگوییم و چیزی بر آن اضافه نکنیم و لذا آنچه در برهه‌ی کنونی اهمیت وافری دارد صیانت از اندیشه‌های امام خمینی در برابر تحریف هست.
وی تأکید کرد: البته کسانی می‌توانند با جریان تحریف امام (ره) و به طور کلی تحریف انقلاب اسلامی مقابله کنند که پیش از هر چیز شناخت و احاطه لازم را به مساله و جوانب آن داشته باشند تا بعد بتوانند با حساسیت و دغدغه مندی و البته مطالعه منابع در مقام پاسخگویی برآیند و از حریم امام و انقلاب دفاع کنند.



لینک کوتاه خبر


دوشنبه، 15 خرداد 1402 - 16:47 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0