FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


اولین دوره پذیرش دانشجو در دکتری پژوهشی - فناوری محور اجرا می شود


 مهر | دین و اندیشه | دوشنبه، 08 خرداد 1402 - 09:56

با تغییر شیوه پذیرش در دکتری پژوهشی، اولین دوره پذیرش دانشجو در دکتری پژوهشی/ فناوری محور دانشگاه های علوم پزشکی از امسال آغاز می شود و داوطلبان می توانند از ۲۲ خرداد در آزمون ثبت نام کنند.

پزشكي،دكتري،تخصصي،علوم،پژوهشي،دانشگاه،دوره،آزمون،پذيرش،مصاحب ...


به گزارش خبرنگار مهر، آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Ph.D by Research) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی با هدف تأمین نیروی انسانی متعهد و متخصص ۴ آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
مهلت نام نویسی و ارسال مدارک آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی از ۲۲ تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ فقط به صورت اینترنتی است.
بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور» مصوب ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی»، سنجش و پذیرش در مقاطع دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی به شرح جدول زیر انجام می پذیرد:
جدول شیوه پذیرش دکتری تخصصی و پژوهشی
شیوه پذیرش آزمون کتبی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری مصاحبه علمی تهیه طرح واره دکتری تخصصی ۵۰ درصد ۲۰ درصد ۳۰ درصد - دکتری پژوهشی/ فناوری محور ۳۰ درصد ۲۰ درصد ۳۰ درصد ۲۰ درصد
آزمون کتبی به طور متمرکز و به صورت سؤالات چهارگزینه ای و دارای نمره منفی، توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت برگزار می شود.
در مرحله اول آزمون (کتبی) کسب حدنصاب ۲۵ درصد از نمره کل تراز کتبی آزمون (برای سهمیه آزاد) الزامی است.
داوطلبان برای شرکت در آزمون صرفاً مجاز به انتخاب یکی از دوره های دکتری تخصصی (Ph.D) یا دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Ph.D by Research/Technology-Oriented هستند که باید در فرم ثبت نام نسبت به انتخاب یکی از آنها اقدام کنند.
برای داوطلبان دوره دکتری پژوهشی داشتن حداقل دو مقاله تحقیقی اصیل (Original) منتشر شده در مجلات علمی، پژوهشی معتبر نمایه شده در نمایه نامه های بین المللی Web of Science یا PubMed به عنوان نویسنده اول یا مسئول در زمان مصاحبه الزامی است.
مقالات مذکور داوطلب باید در زمان انتخاب رشته/ محل جهت بررسی و تأیید توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی بارگذاری شود.
تذکر مهم: داوطلبانی که در آزمون کتبی دکتری پژوهشی قبول می شوند؛ باید هنگام انتخاب رشته/ محل دو مقاله شرطی چاپ شده را داشته باشند و لذا نامه پذیرش مقاله (Acceptance) به هیچ وجه قابل قبول نیست.
تبصره ١: دو مقاله شرطی حتماً باید مقاله تحقیقی اصیل (Original Article) باشد و Review Article و اقسام دیگر مقالات قابل قبول نیست.
تبصره ٢: مقالات چاپ شده در مجلات نمایه شده در نمایه ISI (ESC) Emerging Sources Citation غیر قابل قبول است.
تبصره ٣: چنانچه یک یا هر دو مقاله شرطی در این مرحله (بارگذاری در سامانه)، نسخه گالی پرووف Galley Proofs مقاله و دارای شماره Doi باشد، به نحوی که تا قبل از تاریخ اعلام شده مصاحبه ها، مقاله چاپ شود یا e-pub شده باشد و توسط داوطلب به دانشگاه ارائه شود، به صورت مشروط قابل ارائه به دانشگاه برای مصاحبه است.
آزمون شفاهی (مصاحبه) برای دوره دکتری تخصصی بصورت متمرکز و برای دوره دکتری پژوهشی توسط مراکز تحقیقات مجری دوره دکتری پژوهشی (سازمانها، مؤسسات و دانشگاه های علوم پزشکی) برگزار خواهد شد.
توجه: چنانچه به هر دلیلی، شرایط برای برگزاری حضوری مصاحبه مناسب نباشد، ممکن است آزمون مرحله دوم (مصاحبه) به صورت مجازی برگزار شود.
چگونگی برگزاری آزمون و پذیرش دانشجو:
از داوطلبانی که در آزمون کتبی (مرحله اول) حدنصاب نمره لازم را (با توجه به سهمیه داوطلب) کسب کرده باشند، به تعداد دو برابر ظرفیت آن رشته انتخاب می شوند و بر اساس اولویت نمره کتبی و انتخاب محل جهت مصاحبه معرفی خواهند شد.
با توجه به اینکه در مرحله دوم (مصاحبه) موارد مهم برای ارزیابی در دکتری تخصصی، پایان نامه داوطلب و مقاله مستخرج از آن و در دکتری پژوهشی، ٢ مقاله نویسنده اول یا مسئول نمایه شده در نمایه نامه های بین المللی Web of Science یا PubMed است، لذا لازم است داوطلبان در زمان انجام مصاحبه این موارد را آماده و همراه داشته باشند.
هدف اصلی پذیرش دانشجو در دوره های دکتری تخصصی پژوهشی/فناوری محور، تربیت افرادی است که ضـمن احاطه به یک زمینه خاص و آشـنایی با علوم مرتبط با اسـتفاده از روش های
پیشـرفته تحقیق بتوانند گامی در جهت خودکفایی کشـور، توسعه پایدار، گسترش مرزهای دانش و ارتقاء سلامت بردارند.
اهداف اختصاصی عبارتند از:
* گسترش مرزهای دانش در سطوح ملی و فرا ملی با اجرای تحقیقات گسترده تر
* ایجاد زمینه گسترده تری برای ظهور خلاقیت و نوآوری
* تقویت رهبری پژوهش از طریق توانمندسازی محققین متعهد و متخصص
* منجر شدن نتیجه تحقیقات به Patent و محصول و حل مشکلات نظام سلامت
* دستیابی به فنآوری تولید فرآورده های دارویی مورد نیاز کشور در مراکز تحقیقات و مؤسسات مرتبط پژوهشی با ظرفیت و پتانسیل های کافی تحقیقاتی
* ارائه خدمات تخصصی مورد نیاز نظام سلامت از طریق اجرای طرح های اپیدمیولوژی
* پرورش محقق کارآمد برای رفع نیازهای تحقیق در مراکز تحقیقاتی در صورت عدم دستیابی به محصول
* ارتقاء سلامت جامعه از طریق فراهم آمدن بستری تخصصی برای اجرای تحقیقات مبتنی بر نیاز
* ارائه نتایج تحقیقات تخصصی مبتنی بر نیاز سیاستگذاران و ذی نفعان کلیدی سلامت کشور
* ارائه دستاوردهای هر چه بیشتر تحقیقاتی در سطح بین المللی
با توجه به اهداف کلی مذکور سعی بر آن است تا دانش آموختگان دوره های دکتری تخصصی پژوهشی در مراکز تحقیقات و پژوهشکده های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعنوان محقق یا عضو هیئت علمی پژوهشی یا در شرکت های دانش بنیان در همان زمینه های تحقیقاتی و مدرک تحصیلی دانش آموختگی شان مشغول به خدمت شوند.
برای دانشجویان دوره های دکتری تخصصی پژوهشی بر اساس گرنت های تحقیقاتی که در اختیار اساتید راهنما و مراکز تحقیقات مجری دوره از سوی سازمان/ مؤسسه/ دانشگاه علوم پزشکی قرار داده شده است، در صورت لزوم و امکانات آن واحدهای تحقیقاتی، امکان استفاده از فرصت های مطالعاتی برای تکمیل شدن دوره مربوطه و تقویت بنیه علمی- پژوهشی دانشجو در خارج از کشور و مراکز تحقیقاتی معتبر و مطرح جهان، وجود خواهد داشت.
- داوطلبان دارای مدارک تحصیلی بالاتر (دکتری تخصصی (Ph.D)، تخصص بالینی (دانشنامه و گواهینامه تخصصی) و فوق تخصصی و فلوشیپ) در صورت پذیرفته شدن در دوره ملزم به پرداخت هزینه های تحصیل هستند.
- دارندگان مدارک معادل کارشناسی ارشد، مجاز به شرکت در این دوره نیستند.
فهرست سازمانها/ مؤسسات و دانشگاه های علوم پزشکی مجری دوره دکتری تخصصی پژوهشی:
۱.
دانشگاه علوم پزشکی البرز
۲.
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
۳.
دانشگاه علوم پزشکی بابل
۴.
دانشگاه علوم پزشکی تبریز
۵.
دانشگاه علوم پزشکی تهران
۶.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
۷.
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
۸.
دانشگاه علوم پزشکی کاشان
۹.
دانشگاه علوم پزشکی کردستان
۱۰.
دانشگاه علوم پزشکی کرمان
۱۱.
دانشگاه علوم پزشکی گیلان
۱۲.
دانشگاه علوم پزشکی مازندران
۱۳.
جهاد دانشگاهی – پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی
رشته های دارای دوره دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور
ردیف نام رشته ردیف نام رشته ۱ اپیدمیولوژی ۱۱ سیاستگذاری سلامت ۲ ایمنی شناسی پزشکی ۱۲ علوم اعصاب ۳ آمار زیستی ۱۳ علوم تشریحی ۴ بیوشیمی بالینی ۱۴ علوم تغذیه ۵ پرستاری ۱۵ فارماکولوژی پزشکی ۶ پزشکی مولکولی ۱۶ فیزیک پزشکی ۷ خون شناسی آزمایشگاهی و علوم انتقال خون ۱۷ فیزیولوژی پزشکی ۸ روانشناسی بالینی ۱۸ مهندسی بهداشت محیط ۹ زیست فناوری پزشکی ۱۹ نانوفناوری پزشکی ۱۰ ژنتیک پزشکی
از مجموع ۷۰ رشته مورد پذیرش در دکتری تخصصی این رشته ها دارای پذیرش در دوره های پژوهشی/ فناوری محور هستند و متقاضیان دکتری پژوهشی فقط مجاز به انتخاب این رشته ها هستند.



لینک کوتاه خبر


سه شنبه، 09 خرداد 1402 - 00:43 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0