FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


پذیرش دانشجو با تضمین شغلی در دانشگاه علمی کاربردی


 مهر | دین و اندیشه | دوشنبه، 08 خرداد 1402 - 13:34

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در مهرماه ۱۴۰۲، ۲۷ هزار ظرفیت به شرط تضمین اشتغال ایجاد شده که ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از آنها ۱۰۰ درصد شاغل می‌شوند.

دانشگاه،برنامه،كاربردي،علمي،آمايش،بلندي،صلاحيت،جامع،محل،تضمي ...


به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی صبح امروز در همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور که در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است با اشاره به اجرای طرح آمایش در این دانشگاه افزود: ضرورت دارد برای شغل که مهمترین دغدغه در کشور است آمایش انجام شده و این آمایش مستلزم یک برنامه آموزشی است و ما همچنین به تربیت نیروهای توانمند، ماهر و متخصص برای توسعه پایدار نیاز داریم.
وی گفت: ما به آمایش سرزمینی نیاز داریم و برای تحقق آمایش باید برنامه آموزشی داشته باشیم.
زمانی تلاش می‌کردیم تا مقالات آی اس آی افزایش یابد و امروز رفع نیازهای کشور دغدغه اصلی بالاترین مقام کشور است و این یک دغدغه اعتقادی و ملی است.
بلندی گفت: ما نمی‌توانیم دانش آموختگانی تربیت کنیم که شغلی نداشته باشند بنابراین نیازمند یک برنامه آموزشی و برنامه درسی در این زمینه هستیم.
بلندی تصریح کرد: در این راستا ما به تجهیزات و امکانات نیاز داریم.
این تجهیزات و امکانات هر ۵ سال با توجه به تغییر شغل‌ها نیاز به تغییر دارد.
آیا دولت می‌تواند پول زیادی در این زمینه پمپاژ کرده و کند؟
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: ما به آدم‌های عالم و عامل نیاز داریم و صرفاً داشتن علم کفایت نمی‌کند.
ما به افراد آچار به دست نیاز داریم و در این زمینه خبرگان و نخبگان بازار صنعت به ما کمک می‌کنند ما برای تدریس و تدوین برنامه درس به آنها نیاز داریم.
وی افزود: برای اینکه در این فرایند فرد را به عنوان محصول به جامعه هدایت کنیم نیازمند این هستیم که حتماً فرد را از نظر صلاحیت حرفه‌ای مورد بررسی قرار دهیم.
چون با صلاحیت حرفه‌ای به این جمع بندی می رسیم که آیا این فرد می‌تواند وارد بازار کار شود یا خیر.
بلندی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در زمینه صلاحیت حرفه‌ای بسیار تلاش کرده است.
این صلاحیت حرفه‌ای دو مزیت دارد.
اول اینکه صاحب کار می‌داند نیرویی که جذب می‌کند مشکلی نخواهد داشت و دومین مزیت، بهره وری است و بهره وری فقط با مهارت ایجاد می‌شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: ما در دانشگاه علمی کاربردی در یک سال اول آمایش را در سطح کشوری، استانی و شهرستانها انجام دادیم.
در مهرماه ۱۴۰۱، ۸ هزار و ۸۰۰ کد رشته محل پذیرش کردیم که در بهمن ماه به ۶ هزار و ۲۰۰ کدرشته محل تغییر کرد.
چرا که شغل‌ها تغییر می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: ما قبل از کرونا و بعد از کرونا با تغییر مشاغل روبرو بودیم.
در مهر ۱۴۰۲ نیز یک هزار و ۱۰۰ کدرشته محل تعدیل می‌شود و ۸۷۳ رشته محل جدید ایجاد می‌شود.
چرا که ما در این دانشگاه ۴۵ هزار مدرس داریم که حقوق بگیر دانشگاه نیستند.
ما به آنها مجوز تدریس می‌دهیم و همچنین ۵۰۰ مرکز علمی کاربردی در بازار داریم که ۸۵ درصد آنها در بازار و صنعت هستند که باید تجهیزات به روزی داشته باشند.
وی گفت: ما ۱۲۵ برنامه درسی جدید تدوین کرده ایم.
همچنین معتقدیم سازمان اداری استخدامی باید در نظام صلاحیت حرفه‌ای استقرار یابد.
اکنون بعد از ۴۰ سال، وزارت کار پذیرفت تا نیازسنجی شغلی را به انجام برسانند و دانشگاه و وزارت علوم نیز قبول کردند نیروهای شغلی مورد نیاز را تربیت کنند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: بر اساس برنامه دانشگاه علمی کاربردی هر مرکز جدید در این دوره مجوز دریافت می‌کند و باید تضمین اشتغال داشته باشد.
بنابراین ۱۰ مرکز جدید به شرط تضمین اشتغال تدریس شده است.
بلندی گفت: برای ۵ هزار و ۲۰۰ کد رشته محل قدیمی امسال درصدی تضمین شغل ایجاد کرده ایم.
به این صورت که ۲۷ هزار نفر ظرفیت برای مهرماه ۱۴۰۲ به شرط تضمین اشتغال جذب خواهیم کرد و در پردازش‌هایی که انجام داده ایم از این تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر به طور صد درصد شاغل خواهند شد.
وی گفت: بر اساس آماری که ما داریم ۷۲ درصد دانشجویان دانشگاه دارای شغل هستند و برای ۳۰ درصد باقیمانده نیز برنامه ریزی هایی داشته ایم.
ما امسال دو بار در مهر و بهمن پذیرش خواهیم داشت.
درصدی را از ابتدا برای اینکه شاغل شوند بورس کرده و درصدی دیگر نیز توسط مراکزی که پذیرش می‌شوند شاغل خواهند شد.
بلندی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین دانشگاه در طرح «آباد» آموزش برای اشتغال دانش آموختگان برنامه دارد.
برای کسانی که آن را اجرا کنند که مدرک دانشگاهی دارند و می‌خواهند دوره‌های تخصصی طی کنند.



لینک کوتاه خبر


سه شنبه، 09 خرداد 1402 - 00:35 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0