FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


سکولاریسم عامل دین گریزی و گرایش جوانان به مادی گرایی می‌شود


 مهر | دین و اندیشه | شنبه، 23 اردیبهشت 1402 - 16:00

پارتربارک مار آوا روئیل با بیان اینکه یکی از خطرناک‌ترین عوامل تأثیرگذار در ادیان، ترویج و توسعه مادی گرایی است، گفت: سکولاریسم جوانان را به مادی گرایی سوق و آنان را از دینداری دور میکند.

دين،جوانان،سكولاريسم،اديان،انسان،زندگي،كليساي،شرق،ديني،جهان، ...


به گزارش خبرنگار مهر، پارتر بارک مار آوا روئیل رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری در چهارمین دور گفتگوی دینی مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌ها با کلیسای شرق آشور که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد اظهار داشت: این دعوت مودت آمیز نشان از تکریم کلیسای شرق است و ما از سازمان فرهنگ و ارتباطات بابت این تکریم تشکر می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در جهان امروز گفتگوی ادیان به خصوص ادیان ابراهیمی، حیاتی بوده چرا که اتفاقات پیرامون جهان بسیار متاثرکننده است گفت: یکی از خطرناک‌ترین عوامل تأثیرگذار در ادیان ترویج و توسعه مادی گرایی است.
امروز ۸۴ درصد جهان پایبند به یکی از ادیان می‌باشند که این آمار بسیار مهم است.
متأسفانه امروزه ما شاهد ترویج سکولاریسم در جهان هستیم و این نشان از توجه انسان به زندگی دنیوی و چیره شدن بر اصول دینی دارد.
مسلماً با طرز تفکر سکولاریسم بشر از دین و زندگی اجتماعی دورتر می‌شود و به دنیاپرستی روی می‌آورد چنین است که دین اثربخشی خود را در حیات انسانی از دست می‌دهد تا جایی که دین در زندگی انسان نقش نداشته باشد.
پارتر بارک مار آوا روئیل گفت: در تفکر مسیحی نوعی از زندگی دنیایی پسندیده مطرح می‌شود که ریشه در ایمان دارد و امروزه سکولاریسم تهدیدی برای زندگی دینی است.
سکولاریسم انسانی را که به هیچ دین و عقیده‌ای پایبند نیست را هم ردیف با کسی می‌داند که از دین پیروی می‌کند.
در عهد عتیق خداوند به انسان می‌گوید وای به حال کسی که بدی را نیکی و نیکی را بدی بپندارد، سکولاریسم چنین است.
رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری بیان کرد: دین عموماً به ما می‌آموزد که نیکی را انتخاب کنیم و بدی را کنار بگذاریم و این برای مسلمانان و مسیحیان به یک صورت بیان شده است.
دنیایی که امروزه جوانان در آن زندگی می‌کنند متفاوت با دنیایی است که ما در آن جوانی خود را گذراندیم.
همه ادیان و مذاهب امروز با چالش حفظ جوانان آن هم ملتزم با اعتقادات دینی خود مواجه هستند.
آمارهای عمومی می‌گوید ۳۶ درصد جوانان زیر ۴۰ سال متدین و پایبند به دین خود هستند اما این مهم با پیشرفت علم و تکنولوژی تغییر می‌یابد و این آمار در غرب بسیار کمتر است.
وی گفت: چالش‌هایی که امروز جوانان با آن مواجه هستند بیشتر ایدئولوژی است از این رو سکولاریسم و نسبی گرایی در بین جوانان بسیار مشاهده می‌شود.
در دنیای غرب عصر کنونی عصر انفصال از اخلاق دینی نام گرفته است.
رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری عنوان کرد: همه ادیان برای حقوق بشر به آزادی انسان باور دارند اما در استنباط آزادی بین سکولاریسم تفاوت وجود دارد و چون جوانان به دنبال فهم زندگی هستند در بسیاری مواقع در فهم آزادی به حوزه مادی می رسند و از دین غافل می‌شوند.
در حالی که دین می‌آموزد انسان زمانی آزاد است که خود را در جایی قرار دهد که همواره نیک را بر بد ترجیح دهد.
این مهم جزو آفرینش و ذات انسان است که خداوند به انسان عطا کرده تا به پروردگار برسد.
وی گفت: سزاوار است عالمان جوانان را در درک این مهم یاری کنند تا در مسیر زهد گام بردارند و این مهم محقق نمی‌شود مگر آنکه همانند پدری مهربان جوانان را به تهذیب نفس راهنمایی و دعوت کنند.



لینک کوتاه خبر


یکشنبه، 24 اردیبهشت 1402 - 16:07 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0