FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


نقش مهم خانواده در شکل‌گیری ایمان فرزند


نقش مهم خانواده در شکل‌گیری ایمان فرزند

 مهر | دین و اندیشه | شنبه، 23 اردیبهشت 1402 - 16:06

مارنرسای بنیامین گفت: والدین نقش مهمی در شکل گیری ایمان فرزند دارند در مسیحیت اولین کلیسا به خانواده اطلاق می‌شود و تقویت ایمان مهمترین محور تربیت فرزندان به شمار می‌رود.

ايمان،مرحله،كليساي،شرق،آشوري،دوران،جوانان،ايماني،بنيامين،خان ...


به گزارش خبرنگار مهر، مارنرسای بنیامین اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری در ایران در چهارمین دور گفتگوی دینی مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌ها با کلیسای شرق آشور که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: دوران نوجوانی و جوانی از جمله دوره‌هایی است که سرنوشت انسان در آن رقم می‌خورد.
موضوع ایمان، نه جوانی بلکه از بدو تولد شروع می‌شود.
ساختار ایمانی انسان باید از ریشه آغاز شود.
از این رو ساختار ایمانی یک جوان در نهادی مقدس مانند خانواده شکل می‌یابد.
وی افزود: والدین نقش مهمی در شکل گیری ایمان فرزند دارند.
در مسیحیت اولین کلیسا به خانواده اطلاق می‌شود.
پدر و مادر هستند که علاوه بر خوراک و پوشاک به ایمان فرزندان توجه می‌کنند و ایمان مهمترین محور تربیت فرزندان به شمار می‌رود.
اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری در ایران بیان داشت: پس از گذر از دوران کودکی و نوجوانی، دوران جوانی دوران حساسی برای انسان محسوب می‌شود.
تهدیدها و لذایذ گذرای دنیوی یکی از اموری است که با ایمان جوانان مقابله می‌شود.
این تهدها می‌تواند زندگی یک جوان را به مخاطره بیاندازد.
تهدیداتی که امروز ایمان یک جوان را دچار خدشه می‌کند می‌تواند به صورت اعتیاد، خداناباوری و جذب گروه‌های شیطان پرست باشد.
مارنرسای بنیامین در ادامه خاطرنشان کرد: این تهدیدها چالش‌های بزرگی برای خانواده‌ها و دولت‌ها و از همه مهمتر به جوانان ضربه می‌زند.
وظیفه دولت‌ها در این زمینه سنگین و وظیفه علما بس سنگین‌تر است.
تأسیس گروه جوانان اقدامی مثبت از سوی کلیسای ایران بود تا کمتر جوانان گمراه شوند.
در ادامه فرانکلین بنیامین رئیس هیأت مدیره انجمن کلیسای شرق آشوری گفت: هدف از خدمات کلیسایی برای جوانان شامل پرورش و رشد آنها در ایمان و تعالیم مسیحی است.
رشد انسانی را می‌توان در شش گروه دسته بندی کرد که شامل فیزیکی، فکری، اجتماعی، احساسی و روحانی می‌شود.
وی درباره نظریه رشد ایمان اظهار داشت: فاولر می‌گوید همانگونه که افراد بر رشد اخلاقی و فکری مراحلی را طی می‌کنند در رشد ایمان نیز از مراحل مختلفی عبور می‌کنند این مراحل قابل پیش بینی، نامتغیر و پی در پی می‌باشد، در این خصوص وی در نظریه پشتیبان خود اضافه نموده و شش مرحله را برای رشد ایمان تعریف می‌کند.
وی از دوران طفولیت با عنوان ایمان تمایز نیافته صحبت می‌کند این پیش مرحله است که در دربرگیرنده بذر اعتماد، جرأت، ایمان و عشق است که بعدها به بخش‌های جدایی ناپذیر از ایمان تبدیل می‌شود.
رئیس هیأت مدیره انجمن کلیسای شرق آشوری با اشاره به مرحله نخست که ایمان شهودی و تصویری است، گفت: در این مرحله کودک ایده‌هایش خویش را در مورد خداوند و دین را از بزرگسالان کسب می‌کنند بنابراین ایمان از طریق دیدن و شنیدن والدین شأن تبیین می‌شود.
این ایمان شهودی است زیرا هیچکس به آنها نمی‌آموزد.
وی مرحله دوم را ایمان اسطوره‌ای و واقعی برشمرد و عنوان کرد: در این مرحله است که کودکان به بقیه جهان می‌نگرند تا به تمایز میان واقعیت و خیال بپردازند با این حال با وجود اینکه با عدم قطعیت موجود جهان رو به رو و تهدید می‌شوند لکن ایمان آنها به خداوند به ایشان حس امنیت می‌دهد.
وی ایمان ترکیبی و عرفی را مرحله سوم دانست و گفت: این مرحله معمول‌ترین ساختار ایمانی در میان نوجوانان است جهان آنها فراتر از حدود خانواده گسترده می‌شود، دوستان، مدرسه و … هر یک سهم خود را پیدا می‌کنند ایمان آنان باید برای این تجربه‌های نوین انسجام یافته و مفاهیم را فراهم سازد.
رئیس هیأت مدیره انجمن کلیسای شرق آشوری ایمان انفرادی و تأملی را مرحله چهارم خواند و گفت: با رشد هویت و تعارض تصمیمات گرفته شده با محیط اطراف فرد شروع به تمایز میان سیستم ارزشی خود و ادراکات می‌کند.
افراد با پذیرش مسئولیت شخصی برای عقاید، اعمال، نگرش‌ها و ارزش‌های خود وارد مرحله چهارم شده و یک ایمان دست اول را توسعه و رشد می‌دهند.
این ایمان فردیت یافته است زیرا ایمانی است که متعلق به خود فرد است و تأملی است زیرا فردی که وارد این مرحله می‌شود مدتی را برای تفکر و تأمل بر آنچه واقعیت و شخصاً به آن معتقد است صرف می‌کند.
وی مرحله پنجم را ایمان پیوندی بیان کرد و اظهار داشت: طی این مرحله فرد قادر به شناخت افکار، احساسات و خاطراتی است که قبلاً سرکوب شده بودند و با آشکار نمودن و پرداختن به گذشته شروع به شناخت تأثیرات والدینی، اجتماعی، قومیتی و دینی می‌کند که بر رشد وی مؤثر واقع می‌شود.
بنیامین جهانی سازی ایمان را مرحله ششم دانست و عنوان کرد: این دوره به ندرت دیده می‌شود ولی افرادی که وارد این دوره می‌شوند تأثیری شگرف بر جامعه می‌گذارند.
آنها مطلقاً متعهد به وظیفه جهانی سازی مفاهیم عشق بدون شرط و عدالت مطلق می‌شوند.
آنها چنان بر اهداف خود متمرکزند که از تهدیدات نسبت به خود و خانواده خود واهمه‌ای ندارند و به چیزی کمتری از نیکویی مطلق برای کل بشریت رضایت ندارند.
اغلب آنها خطر بالقوه برای ساختارهای سیاسی و مذهبی به شمار می‌روند.
نمونه کامل آنها را ما در عیسی مسیح و پیامبران می‌بینیم.
اگر چه در سطوح پایین‌تر می‌توان در برخی رهبران مانند گاندی، مارتین لوتر مشاهده کرد.



لینک کوتاه خبر

آخرین اخبار


یکشنبه، 24 اردیبهشت 1402 - 16:05 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0