FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


استفاده از ظرفیت اساتید برای تببین موضوع حجاب در دانشگاه ها


 مهر | دین و اندیشه | یکشنبه، 17 اردیبهشت 1402 - 13:28

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: باید با استفاده از ظرفیت استادان متخصص و افراد مطلع و آگاه موضوع حجاب را تبیین کرده و ترویج دهیم.

حجاب،نهاد،رهبري،موضوع،فرهنگي،دانشجويان،ترويج،دين،حاضر،فعاليت ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام مهدی فاطمی پور با بیان اینکه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها همانند سال‌های گذشته وظیفه ترویج، تبلیغ، بیان معارف دین و آموزش رفتارهای مناسب را برعهده دارد، اظهار کرد: در حال حاضر شاید برخی از رفتارهای دانشجویان یا شهروندان نسبت به گذشته کمی تغییر کرده باشد؛ اما تکلیف و وظیفه نهاد رهبری تغییری نکرده است و با توان بیشتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه هر چالش و موضوعی که در جامعه و دانشگاه‌ها مسئله روز و جدی باشد، تمرکز فعالیت مجموعه‌ای مانند نهاد رهبری نیز درباره آن موضوع بیشتر از گذشته خواهد شد، گفت: در حال حاضر حدود ۲۵۰ دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور فعالیت دارند.
بنابراین ظرفیت بسیار بزرگ و مناسبی برای فرهنگی سازی در حوزه‌های مختلف فراهم شده است.
معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها درباره برنامه‌های نهاد برای بهبود وضعیت فرهنگی و اجرای طرح عفاف و حجاب عنوان کرد: نهاد تلاش دارد تا در موضوع عفاف و حجاب برنامه‌های متعدد و متنوعی در دانشگاه‌ها برگزار کند که بیشتر آنها با محوریت جلسات نقد، مناظره، آزاد اندیشی و گفت‌وگو باشد.
همچنین در این مسیر هدف کلی ما این است که با پاسخ گویی به سوالات و شبهات اجازه تهاجم فرهنگی را ندهیم و بگذاریم دانشجویان درباره این موضوع آزادانه صحبت کنند.
در نهایت با استفاده از ظرفیت استادان متخصص و افراد مطلع و آگاه موضوع حجاب را تبیین کرده و ترویج دهیم.
وی با اشاره به اطلاعیه وزارت علوم و بهداشت در زمینه عدم ارائه خدمات به دانشجویان بی‌حجاب خاطرنشان کرد: در ابتدای امر باید دقت کنیم که تمام افرادی که هنجار شکنی می‌کنند، دچار چالش‌های فرهنگی نیستند.
بنابراین این موضوع باید مورد واکاوی قرار گیرد و افرادی که رفتار نامناسب در دانشگاه دارند، باید تقسیم بندی شوند.
حجت الاسلام فاطمی‌پور با تاکید بر تقسیم بندی و جداسازی دانشجویان هنجار شکن در حوزه حجاب عنوان کرد: گروه اول برخی از افرادی هستند که تحت تاثیر فضای مجازی، محیط، تبلیغات رسانه‌های ماهواره‌ای فشار و ترغیب وارده از سوی سایر همکلاسی‌ها مبنی بر اینکه به ما بپیوندید، قرار می‌گیرند و مرتکب این امر می‌شوند.
دسته دوم نیز برخی از ادانشجویانی هستند که با اصل حجاب مشکل ندارند و آن را یک مطالبه دینی و واجب شرعی می دانند که شاید هم خوب باشد ولی باید اختیاری باشد و می‌توان آن را رعایت نکرد.
این مسئول ادامه داد: دسته سوم؛ شامل دانشجویانی است که به موضوعات دینداری و مباحث شرعی اعتقادات کمتری دارند.
آنان دین و حجاب را قبول دارند؛ اما ممکن است که بگویند نمی‌خواهیم قوانین دین را رعایت کنیم.
دسته چهارم نیز در برگیرنده افرادی است که از عمد قصد ساختار شکنی، لج بازی و مقابله با ارزش‌های دینی را دارند.
وی با بیان اینکه اگر تصور شود که راهکار ترویج حجاب واحد و یکسان است، تحلیل بسیار اشتباهی است، گفت: در حال حاضر جامعه مخاطبان ما یکسان و از یک قشر خاص نیست؛ بنابراین نمی‌توان برای تمامی این افراد، با یک راهکار رفتار کرد.
چون دلایل مختلفی باعث بی حجابی بد حجابی است یا کشف حجاب می‌شود.



لینک کوتاه خبر


یکشنبه، 17 اردیبهشت 1402 - 16:53 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0