FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


اعلام ظرفیت رشته های دکتری پژوهش محور در آزمون دکتری ۱۴۰۲


 مهر | دین و اندیشه | سه شنبه، 05 اردیبهشت 1402 - 09:40

بر اساس دفترچه انتخاب رشته محل آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۶۴ نفر ظرفیت برای رشته های دکتری با شیوه پژوهش محور اختصاص یافته است.

نفر،پژوهشگاه،مهندسي،گرايش،شيمي،علوم،پژوهش،محور،پژوهشي،ايران، ...


به گزارش خبرنگار مهر، کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش منتشر شد و آن‌دسته از افرادی که براساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند تا سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.
نحوه پذیرش در دوره دکتری تخصصی دانشگاه ها
براساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور» پذیرش دانشجو در مقطع دکتری (Ph.D) و دستیاری رشته های گروه دامپزشکی، شامل دو مرحله است که هر یک از مراحل مطابق با شیوه نامه اجرایی آزمون انجام می گیرد:
الف) معرفی اولیه داوطلبان: مرحله اول آزمون متمرکز است که توسط سازمان سنجش انجام می شود و پس از برگزاری آزمون، کارنامه ای شامل: نمرات خام، نمره کل و ....
در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت که «داوطلبان مجاز به انتخاب رشته»، براساس آن اقدام به انتخاب رشته کرده و براساس کدرشته محل های انتخابی و حدنصاب نمره سنجش عمومی (آزمون متمرکز) که با هماهنگی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی پذیرنده تعیین می شود با توجه به سهمیه داوطلب به کدرشته محل های حائز حدنصاب معرفی خواهند شد.
تبصره: براساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور» مصوب ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی» سنجش و پذیرش در مقطع دکتری ناپیوسته، بر حسب هر یک از شیوه های: «آموزشی – پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر انجام می شود:
شیوه پذیرش سهم آزمون متمرکز سهم سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری سهم مصاحبه علمی و سنجش عملی سهم تهیه طرح واره آموزشی - پژوهشی ۵۰ درصد ۲۰ درصد ۳۰ درصد - پژوهش محور ۳۰ درصد ۲۰ درصد ۳۰ درصد ۲۰ درصد
شیوه پژوهش محور
شیوه پژوهش محور یک مقطع دکتری تخصصی است که با محوریت پژوهش و مشتمل بر دریافت واحدهای آموزشی محدود و ارائه رساله برگزار می شود.
برگزاری مقطع دکتری پژوهش محور مشروط به داشتن طرح پژوهشی تقاضا محور (طرح پژوهشی دارای کارفرمای مشخص که برابر قرارداد، اجرای آن به مؤسسه واگذار و اعتبارات کامل آن به همراه هزینه های نظارت بر آن توسط کارفرما تأمین و نتیجه کار نیز تحویل گرفته می شود) با کارفرمای مشخص (شخصیت حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی است که طی یک قرارداد، انجام طرح پژوهشی را به دانشگاه/ مؤسسه واگذار کرده و تأمین همه هزینه های انجام و نظارت بر اجرای موضوع قرارداد است) را تقبل می کند.
بر اساس دفترچه انتخاب رشته محل آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۶۴ نفر ظرفیت برای رشته های دکتری با شیوه پژوهش محور اختصاص یافته است.
بیشترین ظرفیت به پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و پژوهشگاه مواد و انرژی اختصاص دارد.
جدول ظرفیت پژوهش محور آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲
ردیف دوره مرکز رشته ظرفیت ۱ روزانه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی زبان و ادبیات فارسی ۴ نفر ۲ روزانه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تاریخ گرایش تاریخ ایران بعد از اسلام ۴ نفر ۳ روزانه پژوهشکده امام خمینی (س) و انقلاب اسلامی تاریخ انقلاب اسلامی یک نفر ۴ روزانه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی جامعه شناسی گرایش جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران ۴ نفر ۵ روزانه پژوهشکده امام خمینی (س) و انقلاب اسلامی فقه و مبانی حقوق و اندیشه امام خمینی (ره) یک نفر ۶ روزانه پژوهشکده امام خمینی (س) و انقلاب اسلامی عرفان اسلامی و اندیشه امام خمینی (ره) یک نفر ۷ روزانه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی حکمت متعالیه ۳ نفر ۸ روزانه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی فلسفه دین ۴ نفر ۹ روزانه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی فلسفه علم و فناوری ۴ نفر ۱۰ روزانه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی علوم سیاسی گرایش اندیشه های سیاسی ۵ نفر ۱۱ روزانه پژوهشکده امام خمینی (س) و انقلاب اسلامی مطالعات سیاسی انقلاب اسلامی گرایش اندیشه سیاسی رهبران انقلاب اسلامی یک نفر ۱۲ روزانه پژوهشکده امام خمینی (س) و انقلاب اسلامی مطالعات سیاسی انقلاب اسلامی گرایش جامعه شناسی سیاسی جمهوری اسلامی ایران یک نفر ۱۳ روزانه پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران شیمی گرایش شیمی فیزیک ۳ نفر ۱۴ روزانه دانشگاه الزهرا (س) شیمی گرایش شیمی آلی یک نفر ۱۵ روزانه پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران شیمی گرایش شیمی آلی ۴ نفر ۱۶ روزانه پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران شیمی گرایش شیمی تجزیه ۳ نفر ۱۷ روزانه پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران شیمی گرایش شیمی معدنی ۳ نفر ۱۸ روزانه – غیردولتی پژوهشگاه غیرانتفاعی رویان - جهاد دانشگاهی زیست شناسی جانوری گرایش سلولی و تکوینی ۲ نفر ۱۹ غیردولتی پژوهشگاه غیرانتفاعی رویان - جهاد دانشگاهی زیست شناسی جانوری گرایش سلولی و تکوینی ۲ نفر ۲۰ روزانه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری ژنتیک مولکولی ۸ نفر ۲۱ روزانه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری ژنتیک مولکولی ۸ نفر ۲۲ روزانه سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران زیست فناوری گرایش میکروبی یک نفر ۲۳ روزانه پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله ژئوفیزیک گرایش زلزله شناسی ۴ نفر ۲۴ روزانه پژوهشگاه هوافضا مهندسی برق گرایش الکترونیک ۲ نفر ۲۵ روزانه پژوهشگاه هوافضا مهندسی برق گرایش قدرت یک نفر ۲۶ روزانه پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله مهندسی عمران گرایش زلزله ۱۲ نفر ۲۷ روزانه پژوهشگاه هوافضا مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی ۳ نفر ۲۸ روزانه پژوهشگاه هوافضا مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی ۲ نفر ۲۹ روزانه سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی ۲ نفر ۳۰ روزانه پژوهشگاه مواد و انرژی مهندسی پزشکی ۷ نفر ۳۱ روزانه پژوهشگاه مواد و انرژی مهندسی متالورژی و مواد ۱۲ نفر ۳۲ روزانه سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران مهندسی متالورژی و مواد ۸ نفر ۳۳ روزانه پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران مهندسی شیمی ۷ نفر ۳۴ روزانه سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران مهندسی شیمی ۸ نفر ۳۵ روزانه موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی علوم و مهندسی صنایع غذایی گرایش صنایع غذایی ۳ نفر ۳۶ روزانه موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی علوم و مهندسی صنایع غذایی گرایش شیمی مواد غذایی ۳ نفر ۳۷ روزانه سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران علوم و مهندسی صنایع غذایی گرایش فناوری مواد غذایی ۴ نفر ۳۸ روزانه موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی علوم و مهندسی صنایع غذایی گرایش زیست فناوری مواد غذایی ۳ نفر ۳۹ روزانه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری ژنتیک و به نژادی گیاهی ۲ نفر ۴۰ روزانه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری آگروتکنولوژی گرایش فیزیولوژی گیاهان زراعی ۳ نفر ۴۱ روزانه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بیوتکنولوژی کشاورزی ۵ نفر ۴۲ روزانه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی زبان شناسی ۵ نفر
منظور از کدرشته محل های پژوهش محور رشته محله ایی از موسسات هستند که دارای طرح پژوهشی تقاضا محور است و در زمان انتخاب رشته عناوین آنها در این دفترچه درج شده است.
منظور از طرح واره، طرح اولیه رساله داوطلبان رشته محل های پژوهش محور است که در راستای طرح پژوهشی تقاضامحور که از طرف مؤسسه اعلام شده است توسط داوطلب تهیه و تدوین و در زمان انجام مصاحبه و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری بصورت مکتوب ارائه می شود.
عنوان یا عناوین طرح پژوهشی مربوط به هر یک از کدرشته محل های پژوهش محور به منظور تهیه طرح واره توسط داوطلبان از طریق سایت مؤسسات پذیرنده اعلام خواهد شد.
طول مدت دوره در شیوه پژوهش محور همانند شیوه آموزش محور حداکثر ۵ سال است.
در موارد استثنایی افزایش طول مدت دوره با تشخیص شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه مجاز است و همچنین انتقال، تغییر رشته و مهمان در هر دو شیوه ممنوع است.

 

نفر،پژوهشگاه،مهندسي،گرايش،شيمي،علوم،پژوهش،محور،پژوهشي،ايران، ...


چهارشنبه، 06 اردیبهشت 1402 - 00:24 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0