FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


کمک به تحقق شعار سال از طریق تولید مبتنی بر نیاز جامعه و صنعت


 مهر | دین و اندیشه | یکشنبه، 27 فروردین 1402 - 12:56

سرپرست معاونت فناوری وزارت علوم گفت: این معاونت در نظر دارد با تولید مبتنی بر نیاز جامعه و صنعت در بستر دانش بنیان و همچنین مهارت محور کردن فناورانه، نقش اساسی در تحقق شعار سال ایفا کند.

فناوري،نوآوري،طرح،معاونت،توليد،كارآفريني،علم،تحقق،علوم،وزارت ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، دکتر امید رضایی فر اظهار داشت: اجرایی سازی سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان)، طراحی و اجرایی سازی اجزای تکمیلی شامل جریان اقتصادی نوین (جان)، جستجوی آزمایشگاه های مرجع (جام) و خاستگاه آموزشی صنعت (خاص) و همچنین ایجاد پیوند همکاری میان دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری از دیگر راهکارهای این معاونت در تحقق شعار سال است.
سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، درخصوص رابطه رشد تولید و توسعه زیست بوم نوآوری افزود: این مهم با نفوذ فناوری در سطح جامعه با ایجاد زمینه های اقتصادی از جمله جمع پذیری های مالی و سرمایه گذاری های خرد و عمومی مهیا می شود.
توسعه زیست بوم نوآوری با فرهنگ سازی لازم و مردمی سازی اقتصاد می تواند بستر مناسبی برای تحقق رشد تولید بر همین اساس موجب مهار تورم شود؛.
این اتصال بین مصرف و تولید در قالب مشارکت مردمی به عنوان راهکار اساسی برای تحقق همزمان مهار تورم و رشد تولید است که بدون شک مهمترین بخش قابل اتکا در این عرصه موضوعات مبتنی بر فناوری است که می بایست قابلیت نوآوری را نیز داشته باشند.
رضایی فر خاطرنشان کرد: موارد مهمی جهت تسهیل شدن مهار تورم و رونق تولید توسط معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، در حال انجام است که می توان به بازطراحی بخشی از سامانه نان به عنوان پل ارتباطی میان تقاضای کالا و فناوری کشورهای دیگر و ظرفیت‌های تولیدی پارک‌های علم و فناوری، معرفی محصولات و نیازمندی های شرکت‌های دانش بنیان، توانمندی شرکت ها و واحدهای فناور، تشکیل واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان براساس نیازهای جامعه، ایجاد زمینه همکاری های فناورانه بین المللی، دوره های آموزشی مهارت محور، آغاز فرایند شناسنامه‌دار کردن محصولات و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، سامانه پیاده‌سازی بستر اجرای طرح ملی ترویج کارآفرینی و همچنین ثبت نیازها و اولویت‌های تحقیقاتی دستگاه‌های اجرایی جهت انعکاس به ایده‌پردازان کشور اشاره کرد.
سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، با اشاره به تحقق رونق تولید، و اینکه ابتدا باید مبحث کارآفرینی را در دانشگاه ها ایجاد کرد، به اجرای طرح ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاه‌ها توسط این معاونت اشاره کرد و افزود: این طرح با پوشش ۳۰ هزار دانشجو در ۹۵ دانشگاه قابل اجرا است و دبیرخانه طرح در پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر قرار دارد؛ جامعه هدف این طرح جامعه دانشجویی است.
وی در ادامه گفت: برای اینکه دانشجویان بتوانند در امر کارآفرینی موفق باشند می توانند توانمندی خود را با آموزش مهارت‌های مرتبط با کارآفرینی و کار گروهی و همچنین افزایش دانش تجاری و پیشگامی در عرصه فناوری و نوآوری، در کنار طرح های دیگر این معاونت از جمله «طرح دستیار فناوری» با میزبانی پارک‌های علم و فناوری کشور آغاز کنند.
تاکنون با مشارکت ۴۲ پارک علم و فناوری و ۱۶۲۱ واحد فناور و بیش از ۲هزار دانشجو در تمام مقاطع تحصیلی دوره شش ماهه خود را به مهارت آموزی پرداختند.



لینک کوتاه خبر

آخرین


دوشنبه، 28 فروردین 1402 - 00:40 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0