FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


پنج چهره خبرساز «سیمای ۱۴۰۱»/ از مورد عجیب افخمی تا تحولات جلیلی


 مهر | فرهنگی و هنری | یکشنبه، 13 فروردین 1402 - 07:39

وحید جلیلی، مهران مدیری، مهران رجبی، بهروز افخمی و احسان علیخانی چهره‌هایی هستند که سال گذشته به واسطه حاشیه یا نکته یا اتفاقی خبرساز شدند.

برنامه،سازمان،تلويزيون،اجراي،شبكه،صداوسيما،مديري،گذشته،آنتن، ...


خبرگزاری مهر- گروه هنر- عطیه موذن: سال ۱۴۰۱ مانند بسیاری از سال‌های دیگر سال چندان آرامی برای تلویزیون نبود.
آنچه تحولات سال گذشته تلویزیون را بیشتر در کانون توجه قرار داد، یکسالگی تیم تازه مدیران این سازمان بود.
به تعبیری می‌توان این سال را اولین سالی دانست که عملکرد پیمان جبلی و مدیران زیر مجموعه‌اش به خروجی رسید و قابل ارزیابی و داوری شد.
آن‌ها که در میانه سال پیش‌تر در ساختمان شیشه‌ای جام‌جم مستقر شدند، حال سکان‌دار اصلی تحولات بودند و به همین دلیل بخشی از آنچه در قاب تلویزیون شاهد بودیم ماحصل مستقیم تصمیم گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها آن‌ها بود.
در کنار این اتفاق که به ساختار درونی صداوسیما بازمی‌گردد، در سال ۱۴۰۱ فضای کلی جامعه هم چندان آرام نبود و بخشی از تحولات سیاسی و اجتماعی هم عملکرد سازمان صداوسیما را به‌عنوان تریبون اصلی نظام، بیشتر تحت تأثیر خود قرار داد.
در این گزارش بخشی از تحولات یکساله تلویزیون را با محوریت کارنامه و عملکرد پنج چهره خبرساز به مرور گذاشته‌ایم؛ ترکیبی که حتماً می‌شد گزینه‌های دیگری را هم در آن لحاظ کرد و این تنها ترکیبی به انتخاب ماست.
وحید جلیلی
یکی از مدیران تاثیرگذار و تصمیم‌ساز در صداوسیمای سال ۱۴۰۱ حتماً وحید جلیلی است.
قائم مقام رییس صداوسیما در امور فرهنگی و یکی از چهره‌های منتقد و صاحب نظر جبهه فرهنگی انقلاب.
جلیلی سال‌ها در حوزه رسانه فعالیت داشت و از مهمترین سمت‌ها و فعالیت‌های او که بروز و ظهور جدی هم داشته است می‌توان به ریاستش بر شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم عمار اشاره کرد.
او با ورود پیمان جبلی به صداوسیما یکی از سکانداران اصلی این سازمان شد و در حکمی از طرف پیمان جبلی رییس صداوسیما به عنوان قائم مقام رییس سازمان در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول رسانه ملی منصوب شد.
رییس سازمان در این حکم که به تاریخ ۲۵ آذرماه ابلاغ شده است از جلیلی بسیج حداکثری ظرفیت‌های ارزشمند داخل و خارج سازمان برای ارتقاء محتوایی و کیفی برنامه‌ها مطابق ماموریت‌های چهارگانه سازمان در حکم مقام معظم رهبری را خواستار شده است.
از جمله ماموریت‌های رییس سازمان به جلیلی فارغ از ارتقا و کیفی سازی محتوا، «کاهش موازی‌کاری‌ها و چابک‌سازی» بود که برمبنای همان هر از گاهی زمزمه‌های مختلفی درباره تغییرات ساختاری در سازمان شنیده می‌شود و تاکنون بیشتر به چابک‌سازی در ساختار بخش خبری منجر شده است؛ از کاهش موازی‌کاری‌های محتوایی مثل ادغام برخی بخش‌های خبری و حذف بخش‌های خبری که سال‌ها روی آنتن بوده‌اند تا تغییر اداری و ساختاری باشگاه خبرنگاران جوان، واحد مرکزی خبر و…
همچنین امسال دو شبکه «شما» و «ایران کالا» هم حذف شدند که می‌تواند از نتایج همین چابک‌سازی‌ها باشد.
وحید جلیلی تا پیش از قبول این مسئولیت عموماً با عنوان چهره منتقد شناخته می‌شد او سال ۹۸ با همین رویکرد، انتقادات سخت و جدی‌ای را به صداوسیما وارد کرد.
نامه‌هایی که به شماره‌های چندم رسید و باعث شد برخی از چهره‌های فرهنگی نیز به سخن بیایند و له یا علیه این نامه‌نگاری‌ها سخن بگویند.
حالا از آذرماه ۱۴۰۰ که جلیلی حکم فرمان تحول در رسانه ملی و سیاستگذاری‌های فرهنگی را به دست گرفته است بیش از یک سال می‌گذرد و بسیاری منتظرند تا خروجی آنتن را در دوره مدیریتی این چهره منتقد رصد کنند.
رصدی که ماه‌هاست آغاز شده و انتظار دارد جلیلی همان قدر که بیرون از صداوسیما صریح و منتقدانه عمل می‌کرد روی آنتن هم خروجی فکری او را ببیند.
مهران مدیری
سال گذشته طی وقایعی که پایان شهریور و پاییز ۱۴۰۱ رخ داد هنرمندان مختلفی موضع گرفتند.
برخی صرفاً یک رفتار غلط را نقد کردند به صحنه‌هایی که خشم عمومی را برانگیخته بود واکنش نشان دادند و ضمن تقبیح چنین رفتارهایی خواستار برخورد با آنها شدند.
برخی اما با موضع‌گیری‌ها و واکنش‌های هیجانی بر نوعی نفرت‌پراکنی دمیدند.
برخی هم این میان بودند که با واکنش‌هایی زودهنگام و از روی عصبیت درخواست‌هایی غیرمتعارف و غیرمنطقی مطرح کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به مهران مدیری اشاره کرد.
مهران مدیری بازیگر، کارگردان و طنزپرداز سینما و تلویزیون است که سال‌های اخیر بیشتر به اجرای مجموعه «دورهمی» مشغول بوده است.
مجموعه‌ای که در چند فصل از شبکه نسیم روی آنتن رفت و فصل‌های اخیر آن برای ایجاد نوعی تغییر و درآمدن از کلیشه و تکرار به یک مسابقه بدل شد.
فصل پایانی این مجموعه در تابستان به تصویربرداری رسید و هنوز پخش بخش‌هایی از این مجموعه باقی مانده اما دیگر روی آنتن نرفت.
مدیری در واکنش خود که به صورت ویدئویی آن را منتشر کرد به اتفاقات روز اشاره کرد و بعد با بیان اینکه صداوسیما حق ادامه پخش دورهمی را ندارد گفت «به عنوان سازنده، طراح، مجری و کارگردان این برنامه اعلام می‌کنم که نمی‌خواهم حتی یک فریم از تصویر من به هیچ بهانه‌ای در هیچ شبکه‌ای پخش شود»
چند روز بعد ناصر قدیرکاشانی تهیه‌کننده مجموعه «دورهمی» گفتگویی کرد و درباره اظهارنظر اخیر مهران مدیری و تغییر در وضعیت پخش برنامه مطرح کرد: مالکیت اینگونه برنامه‌ها متعلق به سازمان صداوسیماست.
روال قرارداد با سازمان هم به این صورت است که سازمان هزینه تولید برنامه را پرداخت می‌کند، تهیه‌کننده برنامه را تولید می‌کند و در نهایت تحویل سازمان می‌شود.
تصمیم گیرنده در رابطه با پخش یا عدم پخش برنامه سازمان صداوسیماست.
قدیرکاشانی در گفتگوی خود همچنین اعلام کرد که مدیری دستمزد خود از این مجموعه را به طور کامل دریافت کرده است.
نکته که باعث شد برخی موضع‌گیری مدیری را کمتر با از سر دلسوزی و همراهی با مردم بدانند به ویژه که در همان روزها دستمزد ۳۰ میلیارد تومانی او از این برنامه هم در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی یافت.
مدیری با یک فاصله‌ای از ویدئوی اول، ویدئوی دیگری منتشر کرد.
او ویدئوی اولش را هم که جنجال بسیاری آفرید حذف کرد و در ویدیویی که این بار خلاف اظهار نظر اولش بود مشخص کرد از ابتدا شتابزده و هیجانی سخن گفته و به نوعی معترف شد که اشتباه کرده است.
او با لحنی که با آرامش بیشتری از ویدیوی قبلی همراه بود ابتدا درباره حق مالکیت آثاری که در تلویزیون ساخته است صحبت کرد و با تأکید گفت مالکیت هر اثری که ساخته می‌شود توسط من یا دیگران با سازمان صداوسیماست و تصمیم برای پخش یا عدم پخش برای هر برنامه با این سازمان است.
سپس روی کلیدواژه‌های وطن و خاک تاکید کرد و با اشاره به واکنش‌ها و موضع‌گیری های آن روزها عنوان کرد که بدیهی است همه ما عِرق ملی از مهمترین مسائل‌مان است و همیشه داشتیم، داریم و خواهیم داشت، اما دیگرانی نه از این کشور دیگرانی نه از این مردم، همیشه خواستند در طول این سال‌ها هر اتفاقی که در این مملکت افتاده، آن اتفاق و مردم حتی آدم‌ها را به‌نفع خودشان مصادره و ضبط کنند، اتفاقات و مردم را مال خود کنند و این خیلی ناجوانمردانه است.
این سخنان مدیری البته باعث نشد «دورهمی» که حالا به محاق رفته بود بتواند به پخش برسد.
پیمان جبلی چندین بار درباره پخش این مجموعه گفته بود باید بررسی شود و در آخرین اظهار نظرات بیان کرد که فعلاً پخش ادامه دورهمی در دستور کار نیست.
مهران رجبی
یکی از پرتکرارترین نام‌هایی که سال گذشته سوژه اخبار رسمی و حواشی شبکه‌های اجتماعی و حتی شوخی‌های مردم شده بود مهران رجبی بود.
او در روزهایی که تلویزیون به واسطه نبود برنامه‌ها، چهره‌ها و حتی برندها و استعدادهای جدید سیبل نقدها قرار گرفته بود اجرای یکی از برنامه‌های سرگرمی محور شبکه سه سیما پربیننده‌ترین شبکه سیما را به عهده گرفت.
مجموعه «خودمونی» که با فضایی رقابتی خانوادگی چند شب در هفته روی آنتن رفت.
در دورانی که همزمان شده بود با بازیگری‌اش در سریال مسعود ده نمکی که نقشی مشابه اکثر نقش‌های سریالی‌اش را بر عهده داشت.
و به اینها اجرای یک برنامه دیگر را هم در شبکه سلامت اضافه کنید که همه باعث شد مخاطب یک باره احساس کند به تعداد شبکه‌های تلویزیونی مهران رجبی می‌بیند.
حتی یک بار هم مهمان برنامه‌ای در شبکه نسیم شده بود و اینها بازار شوخی و انتقاد به او را با هم داغ کرده بود.
انتقادها البته در سطحی بالاتر به تلویزیون و تصمیمات کلان صداوسیما بود که چطور مثلاً برای اجرای دو برنامه سراغ یک نفر رفته است یا چطور آنقدر دستش از مجریان و متخصصان امر خالی شده است که هم سرگرمی محورها و هم یک برنامه در شبکه تخصصی سلامت هر دو به یک بازیگر رسیده است.
خود رجبی البته پس از مدت‌ها سکوت در گفتگویی رادیویی به استودیو هشت گفته بود که «برنامه «پیرانه سر» در شبکه سلامت و هم سریال «آزادی مشروط» که از شبکه یک سیما پخش می‌شود، سال گذشته تولید و تصویربرداری شد اما امسال به پخش رسیدند و الان همزمان برنامه «خودمونی» هم روی آنتن رفته است.»
گمانه‌زنی‌های مختلفی هم سال گذشته نسبت به حضور رجبی در برنامه‌های مختلف می‌شد از اجرای «دورهمی» به جای مهران مدیری گرفته تا همین اواخر که اسم او هم به عنوان گزینه‌های اجرای برنامه‌های تحویل سال مطرح شده بود.
با این حال رجبی به‌اندازه این شایعات سوژه و تیتر اخبار رسمی هم شده بود مثلاً داوری جشنواره فیلم عمار هم از دیگر سمت‌هایی بود که به عهده گرفت و شاید سال گذشته به اندازه همه کارهای عمرش به چشم آمده بود.
حضور او در رویدادها و اجرای برنامه‌های تلویزیونی و حتی استیج‌های خارج از تلویزیون باعث شد مردم ویدیوهای مختلفی هم درباره او بسازند و با او شوخی کنند که از اجرای برنامه «سمت خدا» به جای نجم‌الدین شریعتی تا گرم کردن و رفتن به زمین بازی فوتبال را در بر می‌گرفت!
بهروز افخمی
بهروز افخمی را این سال‌ها با سخنان شاذ هر از گاهش بیشتر شناخته‌ایم.
با صراحت کلامی که دارد و سایه ژورنالیستی کلامش که خوب بلد است چطور خودش، برنامه‌اش یا آثارش را در کانون توجه قرار دهد و اگر هم عمدی نداشته است همیشه دلیلی برای حضورش در صدر اخبار به وجود آمده است.
مورد اخیرش هم برمی‌گردد به فاصله همین یکی دو روز پیش که مدیر شبکه پنج سیما اخباری درباره آخرین سریال ساخته شده توسط او مطرح کرد.
ساخت سریال «رعد و برق» از قبل از کرونا کلید خورد چند باری متوقف شد و حین تولید به کنداکتور رمضانی سال ۱۴۰۰ راه پیدا کرد اما به دلیل تعویق در تولید از آنتن حذف شد و تا امروز که رمضان ۱۴۰۲ است هنوز این سریال به پخش نرسیده و حواشی اش هم ادامه پیدا کرده است.
اخیراً سعید اشناب در توضیحاتی درباره تکلیف این سریال گفته است «احتمالاً کار به دعوای حقوقی برسد، اغراق نباشد ده‌ها قولی که کارگردان و تهیه‌کننده به ما داده‌اند هیچ‌کدام انجام نشده است و به‌احتمال زیاد حدس می‌زنم با اقامه دعوای حقوقی، کار به انجام برساند.»
افخمی هم چند باری درباره سریالش توضیحاتی داده بود که یکی از آنها در باب طولانی شدن کار اهمیت به کیفیت تولید سریال بوده است.
افخمی سال گذشته بعد از مدت‌ها دوباره با اجرای برنامه «هفت» بازگشت که آخرین بار محمدحسین لطیفی بر صندلی اجرای آن تکیه زده بود.
«هفت» ی که این بار هم تغییرات هویتی داشت و پس از یک دهه از شبکه سه به شبکه نمایش کوچ کرد و هم دوباره درگیر فضای حاشیه‌ای شد.
مهمترین جنجال هفت در سال گذشته به سخنان ابوالقاسم طالبی برمی‌گشت که باعث شد در فضای مجازی و حتی رسمی رسانه‌ای و هنری مورد انتقاد و واکنش‌های تند و تیز قرار بگیرد.
تکلیف این برنامه برای ادامه پخش البته هنوز مشخص نیست و افخمی در اظهارنظرهای اخیرش صراحتاً اعلام نکرده است که اجرای برنامه را همچنان بر عهده خواهد داشت یا خیر.
البته بخشی از سخنان بهروز افخمی حتی اگر هم از چاشنی صراحت برخوردار باشد گویی از طرف خود گوینده هم ضمانت اجرایی ندارد.
مثلاً قبل از اجرای هفت او یک بار گفته بود درگیر ساخت فیلم است اما به فاصله اندکی به عنوان مجری هفت سوژه خبرها شد.
او بعد از آخرین فیلمش فرزند صبح هم چند باری در رادیو و مصاحبه‌هایش اعلام کرد که این آخرین فیلم اوست و می‌خواهد با همان از دنیای سینما خداحافظی کند.
بعد از آن اما هم تهیه کنندگی فیلم «استاد» را پذیرفت که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر اکران شد و هم برای فیلم بعدی خود پروانه ساخت دریافت کرد.
احسان علیخانی
سال ۱۴۰۱ کمترین حضور رسانه‌ای را در تلویزیون داشت هم در برنامه تحویل سال تلویزیون مجری نبود و هم برنامه‌ای برای تولید نداشت.
علیخانی این روزها در خوی سعی در کمک و همیاری به مردم آسیب دیده زلزله دارد.
اما ابتدای سال ۱۴۰۱ آخرین فصل از «عصر جدید» را به آنتن برد و به اذعان خود صداوسیما این برنامه پربیننده‌ترین برنامه نوروز سال گذشته بوده است.
بر اساس نظرسنجی‌ای که مرکز تحقیقات صداوسیما در هفت روز اول سال جدید منتشر کرده بود برنامه عصر جدید با ۸۲.۳ درصد مخاطب و رضایت ۸۶.۵ درصدی عنوان پربیننده‌ترین ویژه برنامه تحویل سال را کسب کرد.
آن هم در نوروزی که می‌توان گفت از چهره‌ها و برندهای رقیب خالی نبوده است و مخاطب انتخاب‌های بیشتری برای تماشا داشته است.
با این حال او در دیگر ایام سال در تلویزیون حضور نداشت نه با «عصر جدید» و نه برنامه دیگری و نه حتی اجرای تحویل سال که شاید بیشترین اجرای این برنامه‌ها در تلویزیون را خود او با برنامه‌های متفاوتش تجربه کرده باشد.
پایان «عصر جدید» که در بهار امسال پرونده‌اش بسته شد علیخانی را هم وارد فهرست مجریانی که کرد که برای ممنوع الکاری شان در تلویزیون شایعه سازی می‌شد و در این شایعات و گمانه زنی‌ها اسم علیخانی و رامبد جوان بعد از «عصر جدید» و «خندوانه» بارها در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد.
تا اینکه پس از چندین ماه محسن برمهانی معاون سیما در گفتگویی صریح با خبرگزاری مهر به جزئیات ماجرا پرداخت و ابتدا درباره نبود علیخانی بیان کرد که «احسان علیخانی برنامه‌ساز است نه مجری و دلیل غیبتش هم مشخص است…»
او شایعات پایان تحمیلی «عصر جدید» را هم رد کرد و گفت «من خودم شب اختتامیه «عصر جدید» رفتم به او خدا قوت بگویم و درباره برنامه هم صحبت شد.
آن زمان خودش گفت شرایط «عصر جدید» به گونه‌ای است که الان نمی‌تواند ادامه‌اش بدهد.
حرفش هم این بود که یافتن استعدادها ظرفیت انباشته‌ای داشته که طی سال‌ها بوده و در چند دوره این برنامه سراغ آن ظرفیت رفته‌اند و الان باید فضا مجدد بازیابی شود.
درباره نمونه‌های دیگر هم همین‌طور بوده است.
مثل رامبد جوان و برنامه «خندوانه» که شایعه کردند ما تعطیل کرده‌ایم.
در حالی که زمانی که من خودم با آقای جوان صحبت کردم، او در کش و قوس طراحی برنامه جدیدی غیر از «خندوانه» بود.»

 

برنامه،سازمان،تلويزيون،اجراي،شبكه،صداوسيما،مديري،گذشته،آنتن، ...برنامه،سازمان،تلويزيون،اجراي،شبكه،صداوسيما،مديري،گذشته،آنتن، ...


لینک کوتاه خبر


دوشنبه، 14 فروردین 1402 - 01:03 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0