FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


مهمترین تغییرات آموزشی رشته داروسازی در سال ۱۴۰۲ اعلام شد


 مهر | دین و اندیشه | یکشنبه، 06 فروردین 1402 - 10:30

مهمترین تغییرات برای رشته داروسازی در سال ۱۴۰۲ اعلام شد. مقرر شده است آزمون ۱۸۰ واحدی جامع داروسازی به عنوان شرط فارغ التحصیلی دکتری عمومی رشته داروسازی لحاظ شود.

داروسازي،آزمون،مقرر،تخصصي،دانشكده،كشور،دكتري،جامع،كليه،آموزش ...


به گزارش خبرنگار مهر، مصوبات سی و دومین نشست شورای آموزش داروسازی و تخصصی به منظور تصویب مهمترین تغییرات حوزه آموزش داروسازی اعلام شد.
در این نشست مقرر شده است دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی سیاست و برنامه عملیاتی خود در خصوص تعیین سهم دانشکده‌های داروسازی در جذب اعضای هیئت علمی در فراخوان ها، برآورد هزینه‌های لازم جهت تعمیر و نگهداشت دستگاه ها و سایر موارد ضروری در دانشکده ها را تعیین و به معاونت آموزشی وزارت بهداشت گزارش کند.
شورای آموزش داروسازی و تخصصی در این نشست ۹ موضوع را به تصویب رساند.
برنامه آموزشی دکتری عمومی بدون تغییر ماند
یک: در مورد بازنگری کوریکولوم (برنامه آموزشی) مقطع دکتری عمومی رشته داروسازی پیشنهادی (شهریور ماه ۱۴۰۱) مقرر شد با توجه به اینکه برونداد کوریکولوم مصوب ۱۳۹۵ هنوز قابل ارزیابی نیست فعلا برنامه آموزشی دکتری عمومی داروسازی مصوب سال ۱۳۹۵ تا موعد بررسی کامل، در دانشکده‌های داروسازی اجرا شود.
بازنگری در استاندارد و شاخص های اعتباربخشی و بازدید حضوری از کلیه دانشکده ها
دوم: در مورد فرآیند اعتباربخشی دوره دکتری عمومی داروسازی که در دانشکده های داروسازی کشور انجام گرفت، مقرر شد ضمن بازنگری در استاندارد و شاخص های اعتباربخشی و رفع نواقص موجود، بازدید حضوری از کلیه دانشکده ها به عمل آید.
همچنین مقرر شد، پس از تدوین استانداردهای اعتباربخشی کلیه رشته های Ph.D و تخصصی دایر در دبیرخانه داروسازی توسط بوردهای تخصصی مرتبط، اعتباربخشی این دوره ها انجام گیرد.
قبولی در آزمون جامع شرط فارغ التحصیلی دانشجویان در دوره دکتری عمومی داروسازی
سوم: کلیات موضوع انتقال آزمون جامع داروسازی از مقطع ۱۸۰ واحدی به پایان دوره و تغییر شرط قبولی در آزمون جامع برای اخذ واحدهای پس از ۱۸۰ واحد طرح شد و در قالب قبولی در آزمون جامع شرط فارغ التحصیلی دانشجویان در دوره دکتری عمومی داروسازی مورد موافقت قرار گرفت.
مقرر شد جزئیات و نحوه برگزاری این آزمون تدوین و متعاقباً جهت اجرا به دانشکده های داروسازی اعلام شود.
مجزا شدن آزمون های ۱۸۰ واحدی دانشجویان داخل کشور، ارزشیابی و ارتقاء دانش آموختگان خارج از کشور
چهارم: موضوع برگزاری آزمون های ۱۸۰ واحدی دانشجویان داخل کشور، ارزشیابی و ارتقاء دانش آموختگان خارج از کشور به صورت مجزا مطرح شد و در نهایت با تجمیع دو آزمون ارزشیابی و ارتقاء و برگزاری آزمون ۱۸۰ واحدی به صورت مجزا موافقت شد.
تعیین مباحث آزمون جامع داروسازی
پنجم: مقرر شد که آزمون جامع داروسازی در سال گذشته از مباحث (فارماسیوتیکس، فارماکوگنوزی، داروسازی بالینی، شیمی دارویی، فارماکولوژی و سم شناسی) اخذ شود.
هرچند تکلیف شد که سهم سوالات متناسب با سهم واحدها مورد بازبینی قرار گیرد و سپس طی روال قانونی به اجرا در آید.
بهره از هیات علمی دانشکده های داروسازی کشور در طراحی سوالات آزمون ها
ششم: مقرر شد که در طراحی سوالات آزمون های مختلف برگزار شده توسط دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی از کلیه همکاران هیات علمی دانشکده های داروسازی کشور بهره گیری شود و متعاقباً سوالات دریافت شده با نظر اعضای برد تخصصی انتخاب شود.
بازبینی ضرایب مربوط به تعهدات اعضای هیات علمی
هفتم: در مورد بازبینی ضرایب مربوط به تعهدات اعضای هیات علمی مقرر شد در مورد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با توجه به مسافت و شرایط خاص اقلیمی ضریب K از برابر مدت تحصیل به ۷۵ درصد مدت تحصیل کاهش یابد.
همچنین مقرر شد در خصوص آن دسته از متقاضیان دانشگاه علوم پزشکی مربوطه امکان ادامه تعهدات خدمت تا دو و نیم برابر مدت زمان تحصیل وجود دارد، مساعدت لازم به عمل آید و مکاتبات لازم با مرکز امور هیات علمی انجام شود.
همچنین دانشگاه محل خدمت موظف است در طول دوره تعیین شده نسبت به اعلام فراخوان و تبدیل وضعیت اقدام کند.
پیشگیری از خالی ماندن ظرفیت‌ها داروسازی در رشته های تخصصی
هشتم: مقرر شد که در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی و Ph.D توسط دانشکده های سراسر کشور بازنگری لازم صورت گیرد تا از خالی ماندن ظرفیت‌ها حتی المقدور جلوگیری شود.
ضمنا مقرر شد دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی نظارت لازم را در این خصوص اعمال کند.
همکاری گروه های آموزشی در سرفصل های دروس کارآموزی
نهم: مقرر شد که در تدریس واحد های کارآموزی داروخانه و صنعت از مشارکت کلیه گروه های آموزشی مرتبط با سرفصل های دروس کارآموزی بهره گرفته و مراتب به کلیه دانشکده‌های داروسازی ابلاغ شود.

 

داروسازي،آزمون،مقرر،تخصصي،دانشكده،كشور،دكتري،جامع،كليه،آموزش ...


لینک کوتاه خبر


یکشنبه، 06 فروردین 1402 - 23:27 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0