FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


طرح پایش مراکز آموزش علمی کاربردی در همه استان ها اجرا شد


 مهر | دین و اندیشه | یکشنبه، 28 اسفند 1401 - 12:06

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی گفت: طرح پایش مراکز آموزش علمی کاربردی در همه استان ها اجرایی شد و بیش از۴۷۰ مرکز فعال را مورد بررسی قرار گرفت.

دانشگاه،كاربردي،علمي،جامع،مراكز،نظارت،اشتغال،استان،برنامه،سن ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، آیین تکریم و معارفه سرپرست واحد استانی فارس با حضور محمد فتحیان معاون نظارت و سنجش دانشگاه، روسا و سرپرستان مراکز آموزش علمی کاربردی این استان برگزار شد.
محمد فتحیان معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی بر مبنای علم نافع تشکیل شده است و هدف از این دانشگاه اشتغال موثر به مفهوم واقعی است.
وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه نسل چهارم با تاکید بر توجه به نیازهای جامعه و تنها دانشگاه مردمی در کشور است که همه امور آن توسط بخش خصوصی اداره می شود و از بدو تأسیس، دانشگاه فراز و فرود زیادی داشته اما در مجموع برآیند حرکتی دانشگاه مثبت، اثر گذار و نقش آفرین بوده است به گونه‌ای که بتدریج بقیه زیر نظام‌های آموزشی نیز سعی می کنند به اهداف والای این دانشگاه در روند حرکتی خود توجه نمایند.
فتحیان با اشاره به اینکه براساس برنامه ششم توسعه از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ باید درحوزه آموزش‌های عالی مهارتی به سهم حداقل ۳۰ درصدی می رسیدیم که حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد آن محقق شد، خاطر نشان کرد: در برنامه هفتم توسعه نیز سهم ۳۷ درصدی مد نظر قرار گرفته است و این نشان می دهد فاصله ما از اهداف برنامه‌ای زیاد است و یقینا بخش مهمی از این نقش را دانشگاه جامع علمی کاربردی باید ایفا نماید.
به گفته فتحیان از حدود ۲.۵ میلیون نفر جمعیت بیکار قریب به ۴۰ درصد آنها دانش آموختگان دانشگاهی هستند و به نظر می‌رسد دانشگاه ها نتوانسته اند نقش خود را در بازارکار به خوبی ایفاء کنند و اعتماد صنایع را جلب نمایند.
وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی سعی کرده است فاصله دانشگاه و صنعت را کم کند و ارتباط خوبی را برقرار کند.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: این دانشگاه نه به عنوان یک دانشگاه جامع بلکه به عنوان یک سبک و فرهنگ فکری است که به عنوان یک مکمل برای همه دانشگاه ها نقش‌آفرینی می‌کند، مبنای دانشگاه، تقاضا محوری بوده و با دریافت نیاز از صنعت دوره های آموزشی مقطع دار و کوتاه مدت موردنیاز را طراحی و اجرا می‌کند.
وی با اشاره به آمار دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی اذعان کرد: حدود ۲۲۰ هزار دانشجو در ۵۴۰ مرکز فعال در ۳۲ استان با احتساب دو استان تهران غرب و شرق از طریق نزدیک به ۴۰ هزار مدرس در حدود ۱۰۰۰ برنامه درسی سطوح مختلف آموزش‌های متنوع و تخصصی عالی را سپری می‌کنند.
فتحیان ادامه داد: برخی مدرسان این دانشگاه خبرگانی هستند که مجوز تدریس به آنها بر مبنای تجربیات و توانمندی‌های عملیاتی آن‌ها داده شده است و این شیوه ویژگی بارز و منحصربه فرد دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: یکی از سیاست های مهم دانشگاه این است که در امتداد رسالت اشتغال محوری به نظارت محصول محور تاکید دارد و خروجی فرایند آموزشی مراکز، دانش آموخته هایی هستند که محصول دانشگاه بوده و باید مهارت لازم را کسب کرده باشند.
وی ادامه داد: سهم بالای نظارت ما باید مبتنی بر محصول باشد، اینکه آیا دانش آموخته در یک صنعت شاغل می شود و اگر شاغل می شود آیا توانمندی دارد یا خیر به عنوان اصل در نظارت دانشگاه است.
تسهیل اشتغال از طریق ایجاد مراکز کارآفرینی تخصصی و توانمندسازی شاغلین در حوزه های مختلف بازار کار همراه با تضمین اشتغال از اهم سیاست‌های دانشگاه است.
مراکز جدیدی که می خواهند مجوز تاسیس را دریافت کنند باید برنامه توانمندسازی و تضمین اشتغال ارائه دهند.
فتحیان با اشاره به اینکه طرح پایش مراکز آموزش علمی کاربردی در همه استان ها اجرایی شد و بیش از۴۷۰ مرکز فعال را مورد بررسی قرار داد، یادآور شد: درواقع این پایش به تفکیک استان ها بود و برای هر مرکز یک پروفایل و رای جدا صادر شد تا مراکز ضمن توجه به شرایط جاری خود، برنامه تحولی خود را طراحی و اجرا کنند.
وی افزود: برنامه آموزشی باید پویا و متناسب با آمایش استانی باشد و رشته های نامتناسب با بازارکار استان حذف گردد در این راستا حدود ۲ هزار کد رشته محل برای پذیرش بهمن حذف گردید.
از سوی دیگر باتوجه به اینکه مشاغل در حال تغییر هستند و در ۲۰ سال آینده ۸۰ درصد مشاغل جاری حذف و تغییر می‌یابند و طول عمر متوسط مشاغل ۵ سال است، باید دوره‌ها به هنگام شده و براساس آینده پژوهی تدوین و اجرا شوند.
وی با بیان اینکه به لحاظ اقتصادی از اقتصاد آموزش محور به سمت اقتصاد مهارت محور رفته ایم، اظهار کرد: باید مراکز دوره‌های کوتاه مدت غیر مقطع دار و هدفمند را برگزار و به سمت درآمدزایی از مسیر پژوهش‌های کاربردی مهارتی حرکت نمایند تا بتوانند مدل مناسب و پایدار کسب و کار خود را اجرا کنند.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: درحال حاضر برخی از مراکز در راستای تسهیل اشتغال به سمت اجرای فرآیند کاریابی تخصصی حرکت کرده و در این راستا تعداد قابل توجهی از مراکز در حال اخذ مجوزهای لازم می‌باشند تا دانش آموخته هارا به فضای کار مرتبط متصل کنند.
وی به وضعیت نظام صلاحیت حرفه ای در کشور نیزاشاره کرد و گفت: فارس استان پرظرفیتی است و باید در توسعه کمی و کیفی مراکز و همکاری در استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای پیشران باشد.
وی در انتها با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مجموعه ای که برای اشتغال کار می کند باید مثل اتاق جنگ دفاع مقدس، شب و روز نشناسد، بر تلاش و کار شبانه روزی با رویکرد جهادی تاکید کرد و از زحمات دکتر حبیب دانش منش ریاست سابق واحد استانی تشکر و برای دکتر محمد حسین شفیعی در اجرای سیاست‌های دانشگاه آرزوی توفیق کرد.

 

دانشگاه،كاربردي،علمي،جامع،مراكز،نظارت،اشتغال،استان،برنامه،سن ...


لینک کوتاه خبر


یکشنبه، 28 اسفند 1401 - 20:53 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0