FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


فهم مأموریت و رسالت بانوان در امر تبلیغ بسیارمهم است


 باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 22 اسفند 1401 - 20:43

هم‌اندیشی بانوان مبلغ و کارشناسان دینی ویژه ماه رمضان با حضور عاطفه سعیدی نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی

برگزار شد.

تبليغ،بانوان،جامعه،اسلامي،دين،حوزه،تبليغات،فرصت،سازمان،وظيفه ...


مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی:
عاطفه سعیدی نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فرصت تبلیغی ماه رمضان و مسئله عفاف و حجاب گفت: مهم‌ترین اتفاقی که از فرمان جهاد تبیین باید به‌صورت جدی دنبال کنیم، تواصی به صبر و استقامت است که در غیر این صورت قطعاً دچار خسران می‌شویم.
وی اظهار کرد: با بروز بیماری کرونا و جدی شدن بحث فضای مجازی که عرصه تبلیغ را از آن خود کرد، فرصت رساندن پیام انقلاب اسلامی کمتر شد اکنون هم که در محاصره تبلیغاتی قرار داریم، راه برون‌رفتی غیر از شکل‌دهی لشکر تبیین وجود ندارد.
سعیدی نژاد افزود: در دوران دفاع مقدس، امام خمینی (ره) به مردم اعتماد کردند و جهاد نظامی اعلام کردند.
امروز نیز در جنگ ترکیبی که دشمن به راه انداخته است، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمان جهاد تبیین داده‌اند و در این راستا رسالت شما مبلغان بسیار سنگین است.
حوزه‌های علمیه باید محتوا ارائه کنند، حوزه‌ای که خود را متکلف تبلیغ مردمی قرار دهد بسیار کارآمدتر خواهد بود.
وی با تأکید بر اینکه باید مخاطبان خود را وارد عرصه تبلیغ دین کنید، گفت: وظیفه شما مبلغان باید اقامه تبلیغ باشد و این کار سخت‌تر است، زیرا باید جریان تبلیغ مردمی را راهبری کنید.
اتفاقاً ما در حوزه بانوان مذهبی، ظرفیت‌های اثرگذاری داریم که باید جدی بگیریم.
مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها، گسست اجتماعی است و یکی از فرصت‌ها در عرصه تبلیغ، نقش بانوان در پیوستگی اجتماعی است، زیرا بانوان در مواجهه با فامیل و همسایگان فرصت اثرگذاری بیشتری دارند و باید بدانند در برابر این فرصت‌ها مسئول هستند.
وی با اشاره به موضوع عفاف و حجاب گفت: چندین دستگاه هستند که در حوزه عفاف و حجاب وظایفی بر عهده‌دارند که در این بین، سازمان تبلیغات اسلامی نقش ایجابی دارد.
اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه طرح‌هایی مانند رفیقانه، حرف آورد و ...
را دارد که درواقع فرصتی برای سخن گفتن و شکوفایی استعداد‌های نوجوانان است و به همین منظور سامانه‌هایی ایجادشده و آموزش‌های لازم از این طریق ارائه می‌شود.
سعیدی نژاد بابیان اینکه مهم‌ترین اقدام در حوزه تبلیغ، فعال‌سازی ظرفیت بانوان مذهبی است، افزود: ظرفیت عظیمی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی به‌خصوص در حوزه بانوان به وجود آمد که ۱۰ درصد آن‌هم تاکنون استفاده نشده است.
در این راستا شبکه گسترده مردمی مرتبط با سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان نهضت پیشرفت بانوان شکل‌گرفته است.
وی تصریح کرد: شما به‌عنوان مبلغ باید وظیفه خود را به‌گونه‌ای تعریف کنید که مخاطب خود را تأمین کنید.
فهم مأموریت و رسالتمان مهم است و باید بتوانیم خود را به‌روز و توانمند کنیم و با فنون جدید اثرگذاری آشنا شویم و جلسات، صرفاً به منبر و وعظ ختم نشوند.
از فرصت ماه رمضان برای گسترش ارتباط با جامعه و انجام‌وظیفه‌ای که بر عهده‌دارید، استفاده کنید و کار در فضای نوجوان به‌عنوان اولویت جدی پیش روی شما باشد که این قشر، آینده و امروز ما را می‌سازند.
قدسیه علی‌اوسط، استاد حوزه و دانشگاه، کارشناس و مشاور دینی بابیان اینکه تبلیغ مختص دین اسلام نیست، گفت: در دنیای غرب که با سیاست سکولاریسم پیش می‌رود نیز در عمل به تبلیغ ادیان خود می‌پردازند حتی فرقه‌های گمراه مانند بهاییت به‌شدت تبلیغی هستند و از روش بذل مال، پول، استدلال و ...
استفاده می‌کنند، البته در مورد برخی ادیان مانند یهود که دین نژادی و خونی دارند، این‌گونه نیست.
وی بابیان اینکه در اسلام، تبلیغ مستحب مؤکد است، افزود: یکی از اشتباهات در جامعه ما این است که هر شخص خود را ذی‌حق برای امربه‌معروف می‌داند درحالی‌که امربه‌معروف نیازمند شرایط خاصی است و هر شخص نمی‌تواند این کار را انجام دهد.
نکته مهم این است که تبلیغ اگر درست صورت پذیرد، موجب هدایت جامعه می‌شود.
علی‌اوسط عنوان کرد: یکی از مسئولیت‌های مبلغ، هدایت جامعه است و دیگری جلوگیری از افکاری است که جامعه را دین‌گریز می‌کند که در این زمینه باید پیشگیری و واکسینه کردن جامعه مدنظر قرار گیرد و به بحث توحید توجه شود.
در مسیر تبلیغ با افراد مختلف مواجه خواهیم بود، گاهی افراد عامی هستند که نیاز به اغنا دارند و بحث علمی و استدلالی نیاز نیست و گاهی با جامعه علمی مواجهیم که نیاز است شبهات آن‌ها برطرف شود.
وی ماه رمضان را فرصت مناسبی برای تبلیغ دین مبین اسلام عنوان کرد و گفت: امروزه ابزار انتقال اخبار و اطلاعات زیاد شده و ابزار‌هایی که فساد را به خانواده‌ها وارد می‌کنند، افزایش‌یافته است.
بااین‌وجود آیا باید ناامید شویم؟
پاسخ این است که خیر، باید ظرفیت‌ها و حب اهل‌بیت (ع) را در نظر بگیریم، اگر شیطان وجود دارد، از طرفی هم رحمت واسعه الهی را داریم.
استاد حوزه علمیه خطاب به مبلغان اظهار کرد: از جامعه توقع نداشته باشید و به وظیفه خود عمل کنید، وظیفه ما تبلیغ است و در مسیر تبلیغ با فضایی که آلوده‌شده است و ابزار‌هایی که نابودکننده دین، فرهنگ و خانواده است، باید دغدغه هر سه این‌ها را داشته باشیم و فقط تبلیغ دین را مدنظر قرار ندهیم و به‌عنوان مبلغ باید برای افرادی که می‌خواهند فرهنگ و خانواده را نابود کنند، برنامه داشته باشیم.
وی با تأکید بر اینکه باید بر روی فطرت تأکید کنیم عنوان کرد: اسلام نه دین افراط است و نه تفریط و این جامعیت خیلی به ما در امر تبلیغ کمک می‌کند.
در ماه رمضان که بهترین فرصت وصل کردن مردم به خداست باید حواسمان باشد در منابر فقط به موعظه اکتفا نکنیم و به تعلیم هم توجه کنیم و در این زمینه مخاطب، مکان و زمان را مدنظر قرار دهیم.
علی‌اوسط تصریح کرد: در حوزه جهاد تبیین باید حواسمان باشد از دوقطبی شدن جامعه جلوگیری کنیم، حدود الهی را متذکر شویم و ایجاد امید کنیم.
معرفی امام زمان (عجب) بخشی از وظیفه اصلی مبلغ است.
در تبلیغ، هدف رساندن حقیقت به جامعه است و در این میان از پتانسیل محبت اهل‌بیت (ع) غافل نشوید.

 

تبليغ،بانوان،جامعه،اسلامي،دين،حوزه،تبليغات،فرصت،سازمان،وظيفه ...


لینک کوتاه خبر


دوشنبه، 22 اسفند 1401 - 22:50 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0