FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


شیوه‌نامه جدید برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه معارف اعلام شد


 مهر | دین و اندیشه | یکشنبه، 21 اسفند 1401 - 10:11

شیوه‌نامه جدید برگزاری آزمون جامع دکتری (مخصوص ورودی‌های ۹۹ و ۹۹ به بعد) توسط دانشگاه معارف اسلامی اعلام شد.

ارزيابي،نمره،دانشجو،آزمون،آموزشي،جامع،قبولي،دكتري،پژوهشي،دان ...


به گزارش خبرنگار مهر، شیوه‌نامه جدید برگزاری آزمون جامع دکتری (مخصوص ورودی‌های ۹۹ و ۹۹ به بعد) توسط دانشگاه معارف اسلامی اعلام شد.
براساس اعلام دانشگاه؛ آزمون جامع دوره دکتری شامل دو مرحله ارزیابی آموزشی (۹۰ درصد؛ ۱۸ نمره) و ارزیابی پژوهشی (۱۰ درصد؛ ۲ نمره) است.
شرایط شرکت در آزمون
ـ دانشجو می‌بایست کلیه واحدهای درسی خود را با موفقیت گذرانده باشد و میانگین کل نمرات درسی وی نیز کمتر از ۱۶ نباشد.
ـ کسب نمره قبولی در آزمون زبان انگلیسی دانشگاه معارف اسلامی یا ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی ((تافل، آیلتس، تولیمو، MSRT (MCHE)) یا ارائه مدرک قبولی در آزمون بسندگی زبان عربی (اشتمال) از دانشگاه تهران یا دانشگاه فردوسی مشهد.
مواد و چگونگی برگزاری آزمون
الف) ارزیابی آموزشی
ـ مواد امتحانی ارزیابی آموزشی از محتوای سه ماده درسی تخصصی و اصلی (از مجموع برنامه‌های درسی مصوب رشته/گرایش دانشجو در دوران تحصیل دانشگاهی) است.
ـ تعیین سه ماده درسی تخصصی و اصلی برای آزمون، بر عهده گروه آموزشی و با تصویب شورای علمی گروه خواهد بود.
ـ مواد امتحانی و منابع ارزیابی آموزشی، حداقل سه ماه قبل از برگزاری آزمون به اطلاع دانشجو خواهد رسید.
ـ آزمون به‌صورت تشریحی و حداکثر در دو روز برگزار می شود.
تذکر: حداکثر نمره ارزیابی آموزشی ۹۰ درصد نمره کل ارزیابی جامع می‌باشد؛ (۱۸ نمره از ۲۰ نمره).
ب) ارزیابی پژوهشی
نمره ارزیابی پژوهشی به یکی از صورت‌های ذیل به دانشجو تعلق می‌گیرد:
ـ ارائه طرح تفصیلی رساله دکتری دانشجو تا پایان نیم‌سال ششم (حداکثر ۱ نمره).
ـ چاپ یا گواهی پذیرش مقاله علمی ـ پژوهشی مرتبط با رشته تحصیلی (حداکثر ۳ نمره).
ـ چاپ یا گواهی پذیرش مقاله علمی ـ ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی (حداکثر ۲ نمره).
ـ چاپ یا گواهی پذیرش مقاله علمی ـ تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی (حداکثر ۱ نمره).
تبصره: مقالات می‌بایست در دوره تحصیلی دانشجو در مقطع دکتری نوشته و چاپ شود و در صورت ارائه گواهی پذیرش، شماره چاپ مقاله می‌بایست حتماً در گواهی ذکر گردد.
تذکر: حداکثر نمره ارزیابی آموزشی ۴ نمره می‌باشد؛ (۲ نمره به عنوان تشویقی در نظر گرفته شده است).
زمان برگزاری آزمون
ـ آزمون جامع دکتری، حداکثر در نیم‌سال پنجم یا ششم برگزار می‌گردد.
ـ دانشجو در صورت عدم شرکت و یا عدم قبولی در ارزیابی جامع ملزم است درخواست تمدید مهلت شرکت در ارزیابی جامع بعد را با ذکر دلایل موجه به مدیر گروه آموزشی ارائه کند.
در صورت تأیید مراتب توسط شورای علمی گروه آموزشی و مدیر گروه آموزشی، ارزیابی جامع دانشجو در نیمسال بعد برگزار می‌شود.
در غیر این صورت غیبت غیرموجه در جلسه ارزیابی جامع، معادل مردودی در یک نوبت آزمون محسوب خواهد شد.
ـ هر دانشجو امکان دو بار شرکت در آزمون جامع را خواهد داشت.
تذکر: در صورت عدم شرکت یا عدم قبولی دانشجو در مرتبه دوم ارزیابی جامع، کمیسیون موارد خاص دانشگاه در خصوص ارزیابی جامع مجدد دانشجو تصمیم‌گیری خواهد نمود.
شرط قبولی در آزمون
ـ جمع نمرات دانشجو در ارزیابی آموزشی و پژوهشی آزمون جامع برای قبولی، می‌بایست حداقل ۱۶ (از ۲۰) باشد.
ـ در صورتی که دانشجو در بخش آموزشی نمره ۱۶ (از ۱۸) را کسب کند بدین معنی است که ارزیابی جامع را با موفقیت به پایان رسانده است.
ـ در صورتی که میانگین نمره دانشجو در ارزیابی آموزشی بین ۱۲ تا ۱۵.۹۹ (از ۱۸) باشد دانشجو در بخش آموزشی قبول خواهد بود ولی می‌بایست برای قبولی در آزمون جامع، نمرات مختص به ارزیابی پژوهشی را نیز کسب کند تا جمع نمرات آموزشی و پژوهشی‌اش به ۱۶ (از ۲۰) برسد.
ـ در صورتی که میانگین نمره دانشجو در ارزیابی آموزشی بین ۱۱ تا ۱۱.۹۹ (از ۱۸) باشد، دانشجو مردود خواهد بود ولی ارزیابی آموزشی جهت ترمیم میانگین نمره، صرفاً از یکی از دروس (به انتخاب دانشجو) به‌صورت تک ماده برگزار می‌گردد.
ـ در صورتی که میانگین نمره دانشجو در ارزیابی آموزشی زیر ۱۱ (از ۱۸) باشد، دانشجو مردود خواهد بود و می‌بایست مجدداً کل دروس مربوط به ارزیابی آموزشی را امتحان دهد.
ـ شرط دفاع از رساله دکتری، قبولی در آزمون جامع است.
ـ دانشجویان دوره نوبت دوم (شبانه) در صورت عدم واریز شهریه کل نیم‌سال‌های منتهی به آزمون جامع، امکان شرکت در آزمون را نخواهند داشت.



لینک کوتاه خبر


یکشنبه، 21 اسفند 1401 - 22:39 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0