FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • مرجعیت و رهبری
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله روح الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


رونمایی از دستینه ی بررسی محصولات رسانه ای کره ای / فرهنگ ما بسیار غنی تر از فرهنگ کره است


 تسنیم | فرهنگی و هنری | شنبه، 20 اسفند 1401 - 20:47

بررسی تاریخچه مواجه ایرانی ها با آثار کره ای و مقایسه آنها با آثار جهانی و بررسی وجه تشابه و تمایز آنها از دیگر بخش های این دستینه است.

محصولات،كره،جنوبي،فرهنگ،نوجوانان،بررسي،حوزه،آثار،ادامه،والدي ...


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ آئین رونمایی از دستینه‌ی محصولات رسانه‌ای کره‌ جنوبی صبح امروز مورخ 20 اسفندماه با حضور عبدالله بیچرانلو و مرضیه ادهم و جمعی از اساتید حوزه رسانه و خبرگزاری‌ها رأس ساعت 10، در سالن جلسات مؤسسه فرهنگی تبیان برگزار شد.
سجاد سامانی مدیر کدومو کارشناس معاونت کودک و نوجوان تبیان درباره معرفی کدومو و اهداف آن گفت:‌در این برنامه از دستینه‌ی محصولات رسانه‌ای کره جنوبی رونمایی می‌کنیم.
در این دستینه به این مسئله پرداخته شده که سریال‌های کره جنوبی که طی این سال‌ها بین نوجوانان و جوانان به ویژه دختران پرطرفدار شده و همچنین موسیقی‌های کره‌ای «کِی پاپ» که ذیل گروه‌های موسیقی مثل bts قرار دارد، چه نکات مثبت و منفی دارند.
کارگروه کره جنوبیِ کودومو وقت بیشتری را در این باره صرف کردند و این محصولات را عمیق‌تر و با نگاهی بی‌طرفانه بررسی کردند.
وی افزود: در این باره هم به منابع داخلی و هم منابع خارجی رجوع کردیم و در تعامل با اساتید این حوزه به محتوای خوبی دست یافتیم.
این دستینه فرصت گفت‌وگو را فراهم می‌کند.
نه نگاهش تهدیدمحور است و نه با نگاهی خوشبینانه به محصولات کره‌ای پرداخته است.
یک واقعیتی را ترسیم می‌کند تا نوجوانان با خانواده و سیاستگذاران با خانواده‌ها وارد گفت‌وگو شوند.
این طرح از حدود مرداد سال قبل آغاز شده و با بررسی مورد به مورد محصولات رسانه‌ای کره‌ جنوبی آغاز شد و تبدیل به این 200 صفحه دستینه شد.
مریم رحیمی‌پور عضو کارگروه کره جنوبی درباره نحوه شکل‌گیری دستینه‌ی محصولات رسانه‌ای کره‌ی جنوبی (کی‌دراما و کی‌پاپ) گفت: ما در کارگروه خود بیش از 100 اثر سینمایی و سریال کره‌ای را مورد ارزیابی قرار دادیم که در کنار آن به بررسی دغدغه و ابعاد مختلف موج کره‌ای و مخاطبین آنها نیز پرداختیم.
نتیجه‌ی کار به انتشار چندین مقاله در سایت کدومو و در نهایت با توجه به نیاز موجود خصوصاً برای والدین و قشر نوجوان، تولید این دستینه‌ی محصولات رسانه‌ای کره‌ی جنوبی (کی‌دراما و کی‌پاپ) را منجر شد.
وی همچنین در ادامه توضیحاتی در خصوص دو بخش اصلی گردآوری شده در این دستینه که شامل بررسی آثار تولید شده کی‌دراما و کی‌پاپ بود، پرداخت و گفت: دغدغه اصلی کدومو اطلاع‌رسانی به صورت مدون در راستای روشنگری خانواده‌ها است؛ همچنین بررسی تاریخچه مواجه ایرانی‌ها با آثار کره‌ای و مقایسه آنها با آثار جهانی و بررسی وجه تشابه و تمایز آن‌ها از دیگر بخش‌های این دستینه است.
پس از آن بیچرانلو ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کدومو در حوزه بررسی محصولات رسانه‌ای کشور کره جنوبی گفت: سریال‌های کره‌ای چندوجهی هستند که البته کارکردهای زیادی نیز برای نوجوانان ما داشته‌اند؛ از جمله ایجاد علاقه به درس، آشنایی با فضای کسب و کار آن هم در یک فضای رقابتی مثبت که محوریت انجام کارها به صورت گروهی بوده است.
این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این نکته را نیز نباید فراموش کرد که فرهنگ امروز ما بسیار غنی‌تر از فرهنگ کره است و خانواده‌گرایی در دل فرهنگ ایرانی جای دارد، چراکه نگاه ایرانی همواره پویا بوده است.
موضوع اصلی که مطرح است نمایشی کردن مباحث است؛ به عنوان مثال اگر ما به فرهنگ خودمان توجه بیشتری داشته باشیم بسیاری از همین چالش‌های به وجود آمده حل خواهند شد.
لذا ما باید نگاه زیبایی‌شناسی به فرهنگ خودمان داشته باشیم که مطمئناً انجام چنین کاری در درازمدت نتیجه خواهد داد؛ اما از این نکته هم نباید بگذریم که وجود دنیای دیگر در فرهنگ کره خصوصاً محصولات رسانه‌ای آنها به‌طور کل نفی شده و از این رو موفقیت‌گرایی حداکثری جزو ارزش‌های برجسته در آثار کره‌ای به حساب می‌آیند؛ چون محوریت اصلی محصولات آنها حول این جهان می‌گردد که مواردی مثل تناسخ از همین دست هستند؛ لذا انگیزه‌بخشی و رسیدن به حداکثر کامیابی در این جهان و عدم پرداختن به زندگی در جهان بعدی باید برای نوجوانان لازم بوده و باید روشن شود.
این استاد دانشگاه در ادامه افزود: این نکته را هم خاطرنشان می‌کنم که آثار کره‌ای بعداز «جهانی شدن» به سمت سفارشی شدن رفته‌اند.
به عبارتی اثری که قرار است از نتفلیکس پخش شود باید به مواردی مانند همجنس‌گرایی هم بپردازد که این همان جنبه سفارشی شدن محصول عرضه شده را به همراه خواهد داشت.
مرضیه ادهم از دیگر کارشناسان این مراسم ضمن تشکر و تقدیر از زحمات معاونت کودک و نوجوان تبیان، کدومو را به عنوان یک مرجع و تسهیلگر بین نوجوانان و والدین خواند و گفت: کدومو برای نوجوانان منصفانه عمل کرده و درواقع یک زبان مشترکی را بین والدین و نوجوانان در حوزه رسانه و سواد رسانه ایجاد کرده، چرا که پیش از این و تاکنون کسی توجهی به این قشر نداشته است.
این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های خوب فرهنگ رسانه شرق توجه به همه اقشار، سنین و ...
است.
به عنوان مثال کشور ژاپن در حوزه انیمه برای قشر سالمندانش هم رده‌بندی سنی دارد.
بنابراین ما نه تنها نباید در برابر آثار و محصولات کره‌ای عقب‌نشینی داشته باشیم بلکه باید نسبت به سیاست‌گذاری‌های محصولات آنان هم یک قدم فراتر باشیم.
امروزه توجه به محصولات حوزه سی پاپ و جی پاپ نیز بسیار دیده می‌شود، چرا که پشتوانه محصولات کره، فرهنگ و افسانه‌های چینی بوده ضمن اینکه رقابت کشور کره با کشور ژاپن را هم نباید فراموش کنیم.
ادهم ادامه داد: من عقیده دارم این فرایندی را که کدومو در پیش گرفته بسیار شبیه به یک کار مدنی است چراکه نوجوانی که همیشه به خاطر علاقمندی‌هایش مورد مؤاخذه قرار گرفته حالا دارد از طریق همین کدومو برای خانواده‌اش به رسمیت شناخته می‌شود و می‌تواند درباره علاقه‌مندی و دغدغه‌هایش با والدین خود گفت‌وگو کند؛ لذا ما باید از مرحله انکار و تهدید خارج شویم و به مرحله تعامل برسیم.
امیدوارم این مسیر ادامه داشته باشد.
انتهای‌پیام/



لینک کوتاه خبر


شنبه، 20 اسفند 1401 - 21:13 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0