FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


تلفیق کرسی‌های آزاداندیشی در دروس معارف


 مهر | دین و اندیشه | شنبه، 06 اسفند 1401 - 15:31

معاون فرهنگی وزارت علوم با اشاره به تغییر روش تدریس دروس معارف در دانشگاه‌ها گفت: باید کرسی‌های آزاداندیشی در این دروس تلفیق شود.

فرهنگي،فرهنگ،اجتماعي،علوم،منش،كلانتري،استادان،استاد،نگاه،دان ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری در حاشیه نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی منطقه ۶ کشور که با حضور اعضای هیئت علمی فعال فرهنگی دانشگاه یزد برگزار شد، از اجرای طرح "منش استادی" برای تعالی استادان خبر داد.
وی ادامه داد: از ظرفیتی که در دانشگاه یزد وجود دارد خوشحالم و امیدوارم که از این ظرفیت استفاده شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: صادقانه باید عرض کرد مسئله فرهنگ و مسائل اجتماعی و نگاه فرهنگی به دانشگاه نگاه مظلومی است و مظلومیت فرهنگ مشخص است.
این مظلومیت در دوران کرونا تشدید شد چرا که دانشجویان حضور نداشتند و فعالیت‌های فرهنگی به حداقل‌ترین میزان خود رسیده بود.
با انواع و اقسام حمایت‌ها سعی کردیم فعالیت‌های دانشجویی را در دوران پسا کرونا احیا کنیم و روی ریل بازگردانیم.
کلانتری گفت: با تخصیص اعتبار ۳ درصد مصوب شده شرایط رو بهبودی در حوزه فرهنگی خواهیم داشت.
با ابلاغ وزیر علوم که سال گذشته انجام شد؛ اتفاقات خوبی در برخی از دانشگاه‌ها رخ داد.
دانشگاه یزد در مقایساتی که انجام شده از دانشگاه‌های برتر بوده است و توانسته نگاه قابل قبولی در این رابطه داشته باشد.
وی ادامه داد: امیدواریم در سال جدید با توجه به پیگیری‌هایی که از سوی مجلس اتفاق افتاده، ردیف بودجه مستقلی در حوزه فرهنگی و اجتماعی در بودجه آموزش عالی کشور در نظر گرفته شود.
کلانتری با اشاره به عمده‌ترین مشکل فعالیت‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود و ظرفیت‌هایی که داریم، به وضعیت فرهنگ در آموزش عالی و روند آن امیدواریم چرا که با توجه به کارهایی که انجام داده‌ایم متوجه شدیم فرهنگ کهن ایرانی-اسلامی هنوز زاینده است.
عمده مشکلات ناشی از کم‌کاری و کم‌توجهی‌هایی است که به عرصه فرهنگ شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تاکید بر اینکه نباید از برنامه‌ریزی فرهنگی برای استادان غفلت کنیم، گفت: یکی از ارکان مهم فرهنگی دانشگاه‌ها استادان هستند، چرا که در فرهنگ ما شأن استاد یک شأن تربیتی است و باید روی آن حساس بود.
در واقع مفهوم استاد فراتر از کسی است که صرفاً به انتقال محفوظات بپردازد.
استاد سبک زندگی را به دانشجو یاد و منش زندگی را به وی نشان می‌دهد.
وی افزود: یکی از مهمترین ماموریت‌هایی که پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم به معاونت فرهنگی وزارت علوم داده شد، تعالی منش استادی است.
«منش» یا مهارت‌های ناب شاگردپروی طرحی است که در آن استادان را در یک شبکه گرد هم می‌آورد و طی دوره‌ای با یکدیگر علاوه بر رویدادهای مشترکی که در طراحی و اجرای آن نقش داشتند، به
کلانتری گفت: نگاه ما این است که وجوه فرهنگی و تربیتی استاد را در ابعاد مختلف لحاظ کنیم و در تمام آیین‌نامه‌ها آن را داشته باشیم به عبارتی نقش استادی در تمام فعالیت‌های فرهنگی هم دیده شود.
وی با اشاره به تغییر روش تدریس دروس معارف در دانشگاه‌ها گفت: باید کرسی‌های آزاداندیشی در این دروس تلفیق شود.
توجه ویژه به کرسی‌های آزاداندیشی و تسهیل در فرایند تایید و تصویب کرسی‌ها بسیار حائز اهمیت است.



لینک کوتاه خبر


یکشنبه، 07 اسفند 1401 - 14:44 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0